367
Συρμός μετρό σε σταθμό γερμανικής πόλης - οι Γερμανοί καλούνται να επιλέξουν τα ΜΜΕ και να συμβάλουν στην εξοικονόμηση ενέργειας | YouTube

Οι Γερμανοί καλούνται να αλλάξουν τρόπο καθημερινής μετακίνησης

Protagon Team Protagon Team 13 Σεπτεμβρίου 2022, 10:18
Συρμός μετρό σε σταθμό γερμανικής πόλης - οι Γερμανοί καλούνται να επιλέξουν τα ΜΜΕ και να συμβάλουν στην εξοικονόμηση ενέργειας
|YouTube

Οι Γερμανοί καλούνται να αλλάξουν τρόπο καθημερινής μετακίνησης

Protagon Team Protagon Team 13 Σεπτεμβρίου 2022, 10:18

Κατά το Spiegel ήταν το «μεγαλύτερο πείραμα που έκανε ποτέ η Γερμανία στις συγκοινωνίες της». Ο λόγος για το μηνιαίο εισιτήριο μετακίνησης με ΜΜΕ, αξίας 9 ευρώ, το οποίο εισήχθη στην αρχή του θέρους με σκοπό την ενθάρρυνση των Γερμανών στη χρήση συρμών του μετρό, τρένων κ.λπ., και με απώτερο σκοπό την εξοικονόμηση ενέργειας.

Πουλήθηκαν 30 εκατ. τέτοια εισιτήρια, και αυτό το νούμερο είναι από μόνο του μεγάλη επιτυχία. Ωστόσο μένει να φανεί αν θα υπάρξει διάρκεια στην επιθυμία μετακίνησης των πολιτών με ΜΜΕ, αν δηλαδή κάτι έχει αλλάξει στη νοοτροπία των Γερμανών, έγραψε η Corriere della Sera. Το εφετινό καλοκαίρι πάντως μειώθηκε η χρήση των Ι.Χ. οχημάτων στη Γερμανία, από 43% σε 39%.

Οι αναλύσεις που παρουσίασε το Spiegel κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι «το 27% των Γερμανών αγόρασε το εισιτήριο επειδή είχε μόλις προσφερθεί» – αυτοί ήταν μάλλον περιστασιακοί χρήστες των ΜΜΕ, οι οποίοι συνηθίζουν να αγοράζουν κάποιο εισιτήριο από καιρού εις καιρόν. Οι τακτικοί χρήστες των ΜΜΕ αυτό το καλοκαίρι μετακινήθηκαν λιγότερο – και αυτό είναι το στοιχείο-έκπληξη των συμπερασμάτων. Αλλά υπήρξε και κόσμος με χαμηλό εισόδημα που μετακινήθηκε με το φθηνό εισιτήριο ενώ προηγουμένως αδυνατούσε να το πράξει.

Απρόθυμοι για την αγορά του εκπτωτικού εισιτηρίου ήταν οι κάτοικοι της υπαίθρου (σε ποσοστό 60%) επειδή εκεί, στις αγροτικές περιοχές, η αγορά τέτοιου εισιτηρίου είναι ουσιαστικά άχρηστη, καθώς δεν υπάρχουν ΜΜΕ.

Το γερμανικό περιοδικό κατέγραψε και τις γκρίνιες όσων απαξίωσαν το εισιτήριο των 9 ευρώ: άλλοι είπαν ότι δεν τους ικανοποιούν τα δρομολόγια («άβολες συνδέσεις», ποσοστό 33%), άλλοι ότι δεν τους ικανοποιούν οι συχνότητες των δρομολογίων (ποσοστό 23%), άλλοι ότι τους κουράζει ο μεγάλος χρόνος του ταξιδιού, αποτέλεσμα των καθυστερήσεων (ποσοστό 21%). Η έλλειψη υποδομών είναι ο λόγος τον οποίον επικαλούνται και ορισμένοι φορείς για να γκρινιάξουν – αυτοί ζητούν κρατικές επενδύσεις.

Το σενάριο που εξετάζεται για το άμεσο μέλλον είναι η καθιέρωση μηνιαίας συνδρομής 69 ευρώ για όλα τα μέσα μεταφοράς σε όλη τη Γερμανία. Μοναδική εξαίρεση θα υπάρξει για τα γρήγορα τρένα. Το γερμανικό περιοδικό βρήκε ενδιαφέρον και μάλλον συμφέρον το μηνιαίο εισιτήριο των 69 ευρώ «για όλα τα λεωφορεία, τα τραμ και τα περιφερειακά τρένα που τρέχουν σε όλη τη χώρα». Και έκρινε ότι πρόκειται για «ιστορική ευκαιρία» που έχουν οι Γερμανοί να αλλάξουν σελίδα στη μετακίνησή τους.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...