435
Ο ινδός ιστιοπλόος Τόμι Αμπιλάς | Abhilash Tomy/Facebook

Ο ιστιοπλόος που διασώθηκε από το πιο απομακρυσμένο σημείο των ωκεανών

Protagon Team Protagon Team 26 Σεπτεμβρίου 2018, 12:15
Ο ινδός ιστιοπλόος Τόμι Αμπιλάς
|Abhilash Tomy/Facebook

Ο ιστιοπλόος που διασώθηκε από το πιο απομακρυσμένο σημείο των ωκεανών

Protagon Team Protagon Team 26 Σεπτεμβρίου 2018, 12:15

Ξεκίνησε με… αέρα στα πανιά του και στόχο την νίκη στον απαιτητικό ιστιοπλοϊκό αγώνα Golden Globe και βρέθηκε, μερικά 24ωρα μετά, να παλεύει για την ζωή του, μόνος του στη μέση του Ινδικού Ωκεανού και μάλιστα σε ένα σημείο του χάρτη όπου η πρόσβαση δεν είναι απλώς δύσκολη, αλλά σχεδόν… αδύνατη.

H περιπέτεια του Ινδού ιστιοπλόου Τόμι Αμπιλάς είχε αίσιο τέλος καθώς ένα γαλλικό ψαράδικο κατάφερε να τον διασώσει, αφού πρώτα μια ισχυρή καταιγίδα και κύματα 14 μέτρων χτύπησαν το σκάφος του και τραυμάτισε σοβαρά τον ίδιο, ενώ στην συνέχεια άνεμοι που έφταναν τα 130 χιλιόμετρα την ώρα τράβηξαν το ιστιοπλοϊκό του τόσο μακριά… που κανείς δεν μπορούσε να το φανταστεί –με όλους να είναι προετοιμασμένοι για το χειρότερο δυνατό ενδεχόμενο.

Οι ίδιοι οι διοργανωτές του αγώνα δήλωσαν ότι ο Ινδός λίγο πριν περισυλλεγεί, είχε φτάσει με το σκάφος του, το Thuriya, στα 1.900 μίλια από την Αυστραλία που αποτελεί «το έσχατο όριο της εμβέλειας διάσωσης».

Η Αυστραλιανή Αρχή Θαλάσσιας Ασφάλειας μάλιστα, το πήγε ακόμη παραπέρα χαρακτηρίζοντας το σημείο αυτό ως «μία από τις πιο απομακρυσμένες περιοχές όλου του πλανήτη».

Το κατεστραμμένο ιστιοπλοϊκό του Τόμι Αμπιλάς στη μέση του Ινδικού Ωκεανού (Indian Navy/Handout via REUTERS)

«Η κατάσταση θα μπορούσε να είναι χειρότερη», προσθέτει ωστόσο το BBC.

«Υπάρχουν μεγάλες σε έκταση περιοχές στους ωκεανούς όπου δεν συμβαίνουν πολλά πράγματα, απλώς κύματα», λέει ο Ντέιβιντ Τζάρντιν-Σμιθ, διευθυντής επιχειρήσεων διάσωσης στη Διεθνή Ομοσπονδία Ενάλιας Διάσωσης. «Είναι δύσκολο να κατανοήσουμε το μέγεθος του [Ινδικού Ωκεανού]», πρόσθεσε.

«Όταν τα σκάφη βρίσκονται σε σημείο όπου είναι δύσκολο να επέμβει κανείς από κατοικημένη γη, όπως το Thuriya, οι ακτοφυλακές της κάθε χώρας δεν είναι σε θέση να βοηθήσουν επειδή η συγκεκριμένη τοποθεσία δεν βρίσκεται καν εντός της εμβέλειας των σωστικών σκαφών!», λέει ο Τζάρντιν-Σμιθ. «Αντ ‘αυτού, πρέπει να βασιστούμε αποκλειστικά στα μεγάλα καράβια που πλέουν στην περιοχή», επισημαίνει.

«Κι αν δεν μπορούμε να εντοπίσουμε τους ανθρώπους αυτούς γρήγορα, τότε αυτοί πεθαίνουν από το κρύο ή πνίγονται», λέει.

Σύμφωνα με το διεθνές ναυτικό δίκαιο, οι πλοίαρχοι πλοίων πρέπει να βοηθούν τα άτομα που βρίσκονται σε κίνδυνο στη θάλασσα, ανεξάρτητα από την εθνικότητα των επιβατών, εφόσον είναι σε θέση να το πράξουν.

Ωστόσο, όπως τονίζει το BBC, ο ιστιοπλόος ήταν άτυχος καθώς το τμήμα εκείνο του Ινδικού Ωκεανού όπου έπλεε το σκάφος του Ινδού δεν χρησιμοποιείται συχνά από τα πλοία για τα δρομολόγιά τους.

«Είναι εντελώς έρημα σε εκείνο το σημείο, Δεν είναι σαν τον Ατλαντικό Ωκεανό που υπάρχει κίνηση και αν βρεθείς σε έκτακτη ανάγκη μπορείς να βρεις ένα πλοίο να σε σώσει απλώς… σηκώνοντας ψηλά το χέρι σου», καταλήγει ο Στιούαρτ Καράδερς, επικεφαλής της βρετανικής Βασιλικής Ομοσπονδίας Ιστιοπλόων.