799
Η Ρόσι ντε Πάλμα φιλάει τον Ζαν Πολ Γκοτιέ. Πίσω τους ο Κωνσταντίνος Καταλακινός | Reuters

Αποχαιρετιστήριο ντεφιλέ από τον Ζαν Πολ Γκοτιέ

Protagon Team Protagon Team 23 Ιανουαρίου 2020, 13:53
Η Ρόσι ντε Πάλμα φιλάει τον Ζαν Πολ Γκοτιέ. Πίσω τους ο Κωνσταντίνος Καταλακινός
|Reuters

Αποχαιρετιστήριο ντεφιλέ από τον Ζαν Πολ Γκοτιέ

Protagon Team Protagon Team 23 Ιανουαρίου 2020, 13:53

Δεν ήταν μία κλασική επίδειξη μόδας. Με το μεγάλο πάρτι που έγινε την Τετάρτη στο Παρίσι ο διάσημος σχεδιαστής Ζαν Πολ Γκοτιέ αποχαιρέτησε τα μεγάλα ντεφιλέ και αποσύρθηκε από κάθε νέα κολεξιόν της haute couture. Τα 50 χρόνια του στη μόδα τα γιόρτασε με τον καλύτερο τρόπο, όπως έγραψε ακόμα και η συντηρητική βρετανική Telegraph.

Την ανακοίνωση αποχώρησης είχε κάνει ο ίδιος λίγες ημέρες πριν και μεσούσης της Εβδομάδας Μόδας στη γαλλική πρωτεύουσα.

«Την 22α Ιανουαρίου του 2020, θα γιορτάσω τα 50 χρόνια καριέρας μου στον χώρο της μόδας με ένα μεγάλο ντεφιλέ-σόου υψηλής ραπτικής στο Θέατρο Σατλέ. Θα είναι επίσης η τελευταία μου επίδειξη» είχε πει ο 67χρονος πια Ζαν Πολ.

Καπέλα και φτερά έδωσαν δόξα στον Γκοτιέ και δεν απουσίαζαν ποτέ από τα ντεφιλέ του /Reuters

«Ομως να είστε ήσυχοι, ο οίκος μόδας Gaultier Paris συνεχίζει με ένα νέο σχέδιο, του οποίου είμαι ο εμπνευστής και που θα σας αποκαλυφθεί σύντομα», συμπλήρωσε, ξεκαθαρίζοντας ότι δεν πρόκειται να εξαφανιστεί από τον χώρο της μόδας, αλλά απλώς να αποσυρθεί από την υψηλή ραπτική.

Η Μπέλα Χαντίντ παρουσιάζει τη δημιουργία του Ζαν Πολ Γκοτιέ από την κολεξιόν άνοιξη/καλοκαίρι 2020. Ενα φόρεμα από μουσελίνα με λιγότερα από τα απολύτως απαραίτητα

Το χθεσινό σόου είχε ό,τι του αρέσει, ντραγκ σόου, μοντέλα με εντυπωσιακά ακραία κουστούμια που περιλάμβαναν πανύψηλα καπέλα, φτερά και κορσέδες!

Η Μαντόνα, μία από τις επιστήθιες φίλες του δεν ήταν εκεί. Η πρώτη δικαιολογία της ήταν η συναυλία στη Λισαβόνα με καθήμενους ακροατές – θεατές και όχι με κοινό που διασκεδάζει. Η δεύτερη ότι αρρώστησε. Αλλά ποιος νοιάζεται πια γι’ αυτήν…

Η γαλλίδα ηθοποιός Μπεατρίς Νταλ έδειξε στην πασαρέλα το φόρεμα του Γκοτιέ, το απαγορευμένο τσιγάρο και το χαρακτηριστικό κίτρινο χαμόγελό της με το μεσοδόντιο διάστημα σε μέγεθος σπηλιάς. Και αποθεώθηκε!

Ο γάλλος σχεδιαστής μόδας που ξεκίνησε την καριέρα του κοντά στον Πιερ Καρντέν, είχε χαρακτηριστεί ως το «κακό παιδί» στη βιομηχανία της μόδας, καθώς ήταν αυτός που ανέτρεψε τους ενδυματολογικούς κώδικες τη δεκαετία του 1980.

Η Τζίτζι Χαντίντ δεν θα μπορούσε να απουσιάζει και ήταν από τις τυχερές που ντύθηκαν ναυτάκι, μία στολή – σύμβολο του Γκοτιέ. Κάτι που θα θυμάται για πάντα στη σύντομη καριέρα της

Ιδρυσε την εταιρεία του το 1976 και άρχισε να ασχολείται με την υψηλή ραπτική το 1997. Το 2011 πούλησε τον οίκο μόδας του στον καταλανικό όμιλο Puig και το 2015 έβαλε τέλος στα ντεφιλέ για ρούχα «pret a porter», δηλαδή τη μόδα για όλους.

Είναι ο σχεδιαστής εμβληματικών δημιουργιών όπως ο κορσές που φόρεσε η Μαντόνα με τον στηθόδεσμο σε σχήμα κώνου και τα κοστούμια σαν στολή ναύτη. Το 1993 μάλιστα, είχε έβγαλε την Μαντόνα γυμνόστηθη σε επίδειξή του.

Η Πάρις Τζάκσον τίμησε το 1968 και κάλυψε σχεδόν όλο το δέρμα της με πολύχρωμα υφάσματα, με μία από τις σπάνιες δημιουργίες του Γκοτιέ

Ο Γκοτιέ είναι ο μόδιστρος που ανέβασε στην πασαρέλα την προσωπική του φίλη Ντίτα Φον Τιζ, την Αμερικανίδα βασίλισσα του μπουρλέσκ, την οποία έντυσε πεταλούδα.

H Ντίτα Φον Τιζ με ένα φόρεμα που φωνάζει από μακριά «Ζαν Πολ»

Χρησιμοποίησε ως μοντέλο του τη μούσα του Αλμοδόβαρ, την ισπανίδα ηθοποιό Ρόσι ντε Πάλμα, και έβαλε τα μοντέλα του να χορεύουν ιρλανδέζικους παραδοσιακούς χορούς υπό τους ήχους της γκάιντας.

O Γκοτιέ εισήγαγε και τις φούστες για άνδρες το 1984, καθώς για εκείνον «ένας άνδρας δεν φέρει την αρρενωπότητά του στα ρούχα του, ο ανδρισμός βρίσκεται μέσα στο κεφάλι του». Κάτι που απέδειξαν βέβαια ο Σάκης Ρουβάς και ο Ντέιβιντ Μπέκαμ φορώντας φούστα.

Επιπλέον, συνετέλεσε στο να γίνει αποδεκτό το τατουάζ από τις μάζες και σχεδίασε ρούχα για τον κινηματογράφο, όπως αυτά της ταινίας «Το πέμπτο στοιχείο».

Δεν ήταν απλώς το στίγμα του Γκοτιέ, όλα θύμιζαν κάτι. Η επίδειξη ήταν περισσότερο ένα αναδρομικό σόου, παρά κάτι καινούργιο

Λάτρης της Ελλάδας και του πολιτισμού της και συχνός επισκέπτης της χώρας και κυρίως της Μυκόνου, έχει δεχτεί επιρροές από την φουστανέλα την οποία έχει φορέσει και ο ίδιος.

Και φυσικά τα κινηματογραφικά ρούχα – σωσίβια ή κούκλα του σεξ, όπως θέλει να τη δει κανείς, που είναι περισσότερο concept, παρά για επίσημη έξοδο. Ποιος άλλωστε να σε συνοδεύσει έτσι στο γκαλά;

Μιλώντας για τα πρώτα βήματά του στον χώρο της μόδας, έλεγε ότι «δεν ήταν εύκολο από την αρχή. Δεν είχα χρήματα, αλλά είχα ενθουσιασμό. Αλλά νομίζω ότι ήταν καλύτερα για μένα, διότι γνωρίζω ότι μπορώ να κάνω κάτι με το τίποτα». Και τελικά έκανε πολλά!