588
Η Κέιτ Μπλάνσετ υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Γούντι Αλεν στο οσκαρικό «Blue Jasmine» | Sony Pictures

H Κέιτ Μπλάνσετ μιλά για τις καταγγελίες κατά του Γούντι Αλεν

Protagon Team Protagon Team 23 Μαρτίου 2018, 16:26
Η Κέιτ Μπλάνσετ υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Γούντι Αλεν στο οσκαρικό «Blue Jasmine»
|Sony Pictures

H Κέιτ Μπλάνσετ μιλά για τις καταγγελίες κατά του Γούντι Αλεν

Protagon Team Protagon Team 23 Μαρτίου 2018, 16:26

H Κέιτ Μπλάνσετ είναι μια πολύ καλή ηθοποιός. Ομως αυτά που δήλωσε σε συνέντευξή της στο CNN και στην Κριστιάν Αμανπούρ την έκαναν να φαίνεται σαν μέτρια ηθοποιό.

Η 48χρονη Αυστραλέζα επιχείρησε μια ακροβασία ανάμεσα στον ρόλο της ως δραστήρια υπέρμαχο του κινήματος του #MeToo κατά της σεξουαλικής κακοποίησης και στην αφωνία της σχετικά με τη συνεργασία της με τον Γούντι Αλεν. Ως γνωστόν ο 81χρονος σκηνοθέτης βρίσκεται εδώ και καιρό στο επίκεντρο της κριτικής λόγω και των καταγγελιών της Ντίλαν Φάροου –θετής του κόρης όταν ήταν ζευγάρι με τη Μία Φάροου– ότι την είχε κακοποιήσει σεξουαλικά. Καταγγελίες που ο ίδιος αρνείται.

Η Μπλάνσετ υποστήριξε ότι δεν γνώριζε τίποτα για το ζήτημα όταν συνεργάστηκε με τον Αλεν στο φιλμ «Θλιμένη Τζάσμιν», για την ερμηνεία της στο οποίο τιμήθηκε με το Οσκαρ α’ γυναικείου ρόλου.

Στην ερώτηση της Αμανπούρ πώς γίνεται να είναι υποστηρίκτρια του κινήματος #MeToo και ταυτόχρονα να μην έχει μιλήσει ποτέ για τη συνεργασία της με τον σκηνοθέτη, η Μπλάνσετ απάντησε:

«Δεν θεωρώ καθόλου πως έμεινα σιωπηλή. Όταν δούλευα με τον Γούντι Άλεν, δεν γνώριζα τίποτα για τις κατηγορίες. Τότε, είχα πει πως είναι μια πολύ επίπονη και περίπλοκη κατάσταση για την οικογένεια, την οποία ήλπιζα να βρουν τον τρόπο να επιλύσουν», είπε.

MV5BMTk5MjIyNDQxN15BMl5BanBnXkFtZTcwMzU3MjI4OQ@@._V1_SX1500_CR0,0,1500,999_AL_MV5BMTQxMDUxMTQ4MF5BMl5BanBnXkFtZTcwMTU3MjI4OQ@@._V1_SY1000_CR0,0,1505,1000_AL_

Η αλήθεια είναι ότι το «Blue Jasmine» γυρίστηκε το 2013 και η Ντίλαν Φάροου βγήκε να καταγγείλει τη συμπεριφορά του θετού πατέρα της με ανοικτή επιστολή στους New York Times τον Φεβρουάριο του 2014. Δεν ήξερε όμως τίποτα; Δεν είχε παραξενευτεί που ο Αλεν εγκατέλειψε τη Μία Φάροου γιατί ερωτεύτηκε -και έπειτα παντρεύτηκε- την υιοθετημένη κόρη της, Σουν-Γι; Αλλά ήταν αυτό πρόβλημα;

Προφανώς το πρίσμα τώρα είναι διαφορετικό. Συμπεριφορά που ήταν ανεκτή ως και μέχρι πριν από λίγα χρόνια, τώρα είναι καταδικαστέα. Και όλα αυτά χωρίς να είναι σαφές τι από τα δύο είναι το σωστό, ειδικά στην περίπτωση του Γούντι Αλεν, ο οποίος στο κάτω-κάτω είχε ερευνηθεί από τις Αρχές και είχε απαλλαχθεί από κάθε υποψία· τουναντίον ο Μόουζες Φάροου έχει υποστηρίξει ότι ήταν η μάνα του που τους κακοποιούσε και ότι η Ντίλαν υπέστη πλύση εγκεφάλου από τη Μία Φάροου ώστε να εκδικηθεί τον Αλεν επειδή την εγκατέλειψε.

Τώρα όμως, όλοι –ή σχεδόν όλοι– βγαίνουν και αποστασιοποιούνται από τον Γούντι Αλεν, με πιο χαρακτηριστικές τις περίπτωση του Κόλιν Φερθ που είπε ότι δεν πρόκειται να ξανασυνεργαστεί μαζί του και του Μάικλ Κέιν. Επιφυλάξεις εξέφρασε και η Μαριόν Κοτιγιάρ: «Πρέπει να ομολογήσω ότι εάν μου ζητούσε σήμερα να παίξω σε κάποια ταινία του, θα το έψαχνα περισσότερο», είπε η γαλλίδα ηθοποιός που έπαιξε στο «Μεσάνυχτα στο Παρίσι» (2011).

Η Κοτιγιάρ δεν ήταν τόσο αυστηρή όσο ο Φερθ ή η Ρεμπέκα Χολ και η Ελεν Πέιτζ, μερικοί μόνο από τους ηθοποιούς που εν μέσω της φρενίτιδας που έχει προκαλέσει στο Χόλιγουντ το σκάνδαλο Γουάινσταϊν, έσπευσαν να αποκηρύξουν τον Γούντι Αλεν, με αφορμή και την επανάληψη των καταγγελιών της Ντίλαν.

Ηταν λοιπόν η σειρά της Μπλάνσετ να τοποθετηθεί. Και αν προσπεράσουμε το «δεν ήξερα, δεν ρώταγα», η αυστραλέζα ηθοποιός ήταν ακριβής. Είπε ότι τα social media σε τέτοιες περιπτώσεις δεν θα έπρεπε να μετατρέπονται σε λαϊκό δικαστήριο. «Τέτοια πράγματα πρέπει να πηγαίνουν στο δικαστήριο, οπότε αν συνέβησαν οι καταγγελίες, το άτομο να διώκεται ώστε κάποιος που δεν είναι στη λαμπερή βιομηχανία του θεάματος όπως εγώ να μπορεί να χρησιμοποιήσει το νομικό προηγούμενο για να προστατευτεί. Πάντα, στη βιομηχανία μου ή σε οποιονδήποτε άλλο κλάδο, άνθρωποι πέφτουν θύματα επειδή είναι ευάλωτοι».