519
Oπως αποδεικνύεται και από τη φωτογραφία το πλοίο «Παναγία Τήνου» έχει πάρει κλίση και πόντο πόντο βυθίζεται στη θάλασσα | InTime News

Η μάχη για να μη βυθιστεί το Παναγία Τήνου

Protagon Team Protagon Team 26 Απριλίου 2016, 15:06
Oπως αποδεικνύεται και από τη φωτογραφία το πλοίο «Παναγία Τήνου» έχει πάρει κλίση και πόντο πόντο βυθίζεται στη θάλασσα
|InTime News

Η μάχη για να μη βυθιστεί το Παναγία Τήνου

Protagon Team Protagon Team 26 Απριλίου 2016, 15:06

Ηταν γύρω στις 11:00 της Μεγάλης Τρίτης όταν το Λιμενικό ενημερώθηκε ότι στο πλοίο Παναγιά Τήνου που ήταν δεμένο στην Πύλη Ε4 στο λιμάνι του Πειραιά παρατηρήθηκε εισροή υδάτων. Αίφνης, το πλοίο άρχισε να παίρνει κλίση και στην ουσία να βυθίζεται αργά και βασανιστικά.

Το πλοίο ήταν παροπλισμένο και τα νερά άρχισαν να μπαίνουν από ρήγμα που – άγνωστο πώς – δημιουργήθηκε. Μέσα σε λίγα λεπτά το Παναγία Τήνου πήρε κλίση, ενώ τα πλοία που ήταν δεμένα κοντά του απομακρύνθηκαν για λόγους ασφαλείας.

Στο σημείο έσπευσαν δύο ρυμουλκά και δύτες, ενώ αμέσως αναπτύχθηκε ένα σχέδιο απάντλησης των υδάτων. Ωστόσο, εξαρχής φάνηκε πως τα πράγματα δεν ήταν εύκολα από τη στιγμή που το πλοίο είχε πάρει πολύ μεγάλη κλίση. Παράλληλα, γύρω από το πλοίο τοποθετήθηκαν τεχνητά φράγματα για να αποτραπεί πιθανή ρύπανση.

Δείτε φωτογραφίες με το Παναγία Τήνου να βυθίζεται στο λιμάνι του Πειραιά

Επειτα από εργώδεις προσπάθειες, γύρω στο μεσημέρι, αποκαταστάθηκε μερικώς η κλίση που πήρε νωρίτερα το πλοίο Παναγία Τήνου.

_mg_04581461668942
Εικόνα από το λιμάνι του Πειραιά / photo: Nikos [email protected]

Καθοριστική ήταν η παρέμβαση των δυτών αλλά και η βοήθεια από τα ρυμουλκά καθώς κατάφεραν να φέρουν στην ευθεία το πλοίο ώστε να μπουν μέσα μηχανικοί και να αποκαταστήσουν το ρήγμα για να γίνει συνέχεια να γίνει απάντληση υδάτων και να ρυμουλκηθεί.

Το πλοίο ανήκε στη Ventouris Sea Lines και είχε κατασχεθεί λόγω οικονομικών προβλημάτων και για χρέη προς το ΝΑΤ. Τον Ιανουάριο του 2015 το πλοίο είχε ταξιδέψει για λίγο στα Κύθηρα, όμως μετά από επισχέσεις εργασίας του πληρώματος έδεσε οριστικά.

_mg_04581461668942 (2)
Οι περαστικοί σταματούσαν και κοιτούσαν τα όσα συνέβαιναν στη θάλασσα / photo: Nikos [email protected]

Η ιστορία του

Το πλοίο, ήταν ο φημισμένος αντίπαλος του ΝΑΙΑΣ ΙΙ. Ρυμουλκήθηκε τον Ιανουάριο του 1960 και η εταιρεία H.M Koningin Juliana (HMKJ) που το δημιούργησε το 1959 το ονόμασε KONINGIN WILHELMINA. Δρομολογήθηκε σε γραμμές της Ολλανδίας μέχρι το 1978. Εκείνη την χρονιά σταμάτησε τα δρομολόγια και τον Οκτώβριο του ίδιου έτους πουλήθηκε στην Ακτοπλοΐα Βεντούρη.

Ονομάστηκε αρχικά ΚΑΠΤΑΙΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ και δρομολογήθηκε στη γνώριμη γραμμή: Πειραιά – Σύρο – Τήνο – Μύκονο. Το 1981 ονομάστηκε ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ. Επίσημα ανήκει στην VENTOURIS SEA LINES, ενώ το 1990 περνά για λίγο στα χέρια της Α.Κ.VENTOURIS (σημερινής C-LINK). Επιστρέφει στην V.S.L. και το 1994 μετονομάζεται σε ΑΡΤΕΜΙΣ.

Το 1996 το αγοράζει με πλειστηριασμό η ΜΙΝΟΑΝ CRUISES και κάνει κρουαζιέρες ως ΑΡΤΕΜΙΣ μεταξύ Σαντορίνης και Ηρακλείου. Το πλοίο στη συνέχεια παροπλίστηκε και τώρα… βυθίζεται με το όνομα Παναγία Τήνου.

Ωστόσο απορίας άξιο είναι πώς ένα πλοίο που είναι δεμένο στο πιο μεγάλο και πιο ασφαλές λιμάνι της χώρας – και ένα από τα μεγαλύτερα της Μεσογείου – αρχίζει ξαφνικά να βάζει νερά και να βυθίζεται. Πολύ δε περισσότερο όταν είναι ένα πλοίο που έχει κατασχεθεί για λογαριασμό του ελληνικού Δημοσίου. Σύμφωνα με τις Λιμενικές Αρχές το Παναγία Τήνου φυλασσόταν επί 24ωρου βάσεως.

Τη Μ. Τετάρτη, με το πρώτο πρωινό φως άρχισαν εκ νέου οι έρευνες στα ύφαλα του πλοίου για να διαπιστωθεί το ρήγμα και να συνεχιστούν οι εργασίας απάντλησης των υδάτων. Χάρη στις προσπάθειες των δυτών και των συνεργείων το πλοίο άρχισε σταδιακά να ανακτά την ισορροπία του.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News