701
Λίγες ημέρες πριν από την έναρξη της ποδοσφαιρικής διοργάνωσης του Euro 2016, οι νέες απεργίες τροφοδοτούν τη γαλλική κυβέρνηση με έντονη ανησυχία | REUTERS/JEAN-PAUL PELISSIER

Γαλλία/ Σε απεργιακό κλοιό λίγες ημέρες πριν από το Euro

Protagon Team Protagon Team 31 Μαΐου 2016, 17:59
Λίγες ημέρες πριν από την έναρξη της ποδοσφαιρικής διοργάνωσης του Euro 2016, οι νέες απεργίες τροφοδοτούν τη γαλλική κυβέρνηση με έντονη ανησυχία
|REUTERS/JEAN-PAUL PELISSIER

Γαλλία/ Σε απεργιακό κλοιό λίγες ημέρες πριν από το Euro

Protagon Team Protagon Team 31 Μαΐου 2016, 17:59

Οι απεργίες που προκηρύχθηκαν σε τρένα και αεροπλάνα απειλούν να «τινάξουν στον αέρα» την διοργάνωση του Euro 2016 στη Γαλλία, με τα συνδικάτα να μη φαίνονται πρόθυμα να υποχωρήσουν σε αναστολή των κινητοποιήσεών τους τους. Ο επικεφαλής της Ενωσης Βιομηχάνων, Σαρλ Μπελέν, εξαπέλυσε επίθεση προς τα συνδικάτα κατηγορώντας τα για «τρομοκρατική» συμπεριφορά, ωστόσο αυτά προκήρυξαν νέες απεργίες στα μέσα μεταφοράς, λίγο πριν αρχίσει η μεγάλη άφιξη των φιλάθλων στη χώρα, για το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου, στις 10 Ιουνίου.

«Οι σκηνές ενός αντάρτικου πόλεων στην καρδιά του Παρισιού έκαναν τον γύρο του κόσμου και δημιουργούν το αίσθημα του φόβου και της παρανόησης», προειδοποίησε ο πρόεδρος της Επιτροπής Τουρισμού του Παρισιού, Φρεντερίκ Βαγετού, συμπληρώνοντας πως οι πιθανοί επισκέπτες ίσως έχουν επιφυλάξεις λόγω των επιθέσεων του περασμένου Νοεμβρίου από τους τζιχαντιστές. Στο ίδιο κλίμα και οι ανησυχίες των ξενοδόχων και των τουριστικών πρακτορείων, που εξέφρασαν φόβους πως οι απεργίες και οι διαδηλώσεις θα καταλήξουν σε νέες συγκρούσεις αποθαρρύνοντας τους επισκέπτες.

Η κυβέρνηση παραμένει ανυποχώρητη. Ο γάλλος πρόεδρος, Φρανσουά Ολάντ, και η σοσιαλιστική κυβέρνηση του πρωθυπουργού Μανουέλ Βαλς μένουν ανένδοτοι απέναντι στη σκληρή στάση του συνδικάτου CGT, που ζητά απόσυρση του εργατικού νόμου, ο οποίος καθιστά ευκολότερες τις απολύσεις εργαζομένων. Πρόκειται για το άρθρο που επιτρέπει στις επιχειρήσεις να διαπραγματεύονται απευθείας με τους εργαζόμενους τους όρους εργασίας, αντικαθιστώντας έτσι τις συλλογικές κλαδικές διαπραγματεύσεις. Σύμφωνα με δημοσκόπηση της Journal Du Dimanche (JDD), το 46% των Γάλλων επιθυμεί την απόσυρση του νομοσχεδίου, ενώ το 40% επιθυμεί την τροποποίησή του. Μόνο το 13% τάσσεται υπέρ της μεταρρύθμισης ως έχει. Η κυβέρνηση πέρασε το νομοσχέδιο από την Εθνοσυνέλευση με διάταγμα παρακάμπτοντας την πρώτη ανάγνωση και η τελική ψηφοφορία αναμένεται να διεξαχθεί τον Ιούλιο.

https://www.youtube.com/watch?v=LwXQUz5irj4

Ο γάλλος πρόεδρος ξεκαθάρισε στα εγχώρια ΜΜΕ πως «το νομοσχέδιο δεν θα αποσυρθεί. Ορίζει την καλύτερη απόδοση των επιχειρήσεων και προσφέρει νένα δικαιώματα στους εργαζόμενους». Αποφασισμένος να μην προσθέσει το όνομά του στη μακρά λίστα των πολιτικών που υποχώρησαν απέναντι στους διαδηλωτές, δηλώνει και ο γάλλος πρωθυπουργός Μανουέλ Βαλς, σε συνέντευξή του στην JDD. «Αν ενδίδαμε στον δρόμο και στη CGT, επειδή μας απασχολούσε επίμονα η σύντομη περίοδος μέχρι το 2017 (οπότε θα διεξαχθούν προεδρικές εκλογές), θα χάναμε τα πάντα», δήλωσε ο Βαλς στη γαλλική εφημερίδα.

3500
Οι εργαζόμενοι του σιδηροδρόμου άρχισαν απεργία την Τρίτη 31 Μαΐου (Charles Platiau/Reuters)

Ο υπουργός Οικονομικών, Μισέλ Σαπέν, επέμεινε επίσης στην κυβερνητική στάση. «Πρώτα και πάνω απ΄όλα πρέπει να είμαστε σταθεροί», τόνισε σε συνέντευξή του στο Reuters και σε τρεις ευρωπαϊκές εφημερίδες. «Αν κάνουμε κάτι άλλο, θα ήταν λάθος ως προς τα (υπόλοιπα) συνδικάτα, τα περισσότερα από τα οποία υποστηρίζουν το κείμενο της μεταρρύθμισης».

2016-05-31T124106Z_1091132837_D1AETHFDSKAA_RTRMADP_3_FRANCE-POLITICS-PROTESTS
Ακινητοποιημένα τρένα, παντού, σε όλη τη χώρα / photo: Charles Platiau@REUTERS

Στο ερώτημα αν για τον νόμο, αφού περάσει από τη Γερουσία, παρακαμφθούν για δεύτερη και οριστική φορά οι βουλευτές μέσω προεδρικού διατάγματος, ο Ολάντ απάντησε ότι «θα προτιμούσε» ο νόμος να ψηφιστεί χωρίς να γίνει κάτι τέτοιο. «Οχι όμως με τίμημα να εγκαταλειφθεί εξ ολοκλήρου», είπε χαρακτηριστικά.

Τουρίστες στην πλατεία Τροκαντερό, μπροστά από τον Πύργο του Aιφελ, προσπαθούν να βρουν τι θα κάνουν σε ένα νεκρωμένο Παρίσι (REUTERS/Charles Platiau)

Ολα αυτά τη στιγμή που η CGT επανήλθε με προκήρυξη απεργιών στο εθνικό και σιδηροδρομικό δίκτυο από την Τρίτη 31 Μαΐου και προανήγγειλε απεργία στο μετρό του Παρισιού από την Πέμπτη 2 Ιουνίου. Παρά τις προσπάθειες, έξι από τα οκτώ διυλιστήρια της χώρας δεν λειτουργούν ή υπολειτουργούν, σύμφωνα με τη γαλλική Ενωση Πετρελαϊκών Βιομηχανιών, ενώ ο τομέας της τροφοδοσίας σε δομικά υλικά πλήττεται επίσης από ελλείψεις.

Από την πλευρά τους, οι πιλότοι του μεγαλύτερου συνδικάτου της Air France ψήφισαν τη Δευτέρα 30 Μαΐου υπέρ 6ήμερης απεργίας, διαμαρτυρόμενοι για την προσεχή μείωση των αμοιβών τους. Αν και δεν έχει οριστεί ακριβής ημερομηνία, «θα υπάρχει οπωσδήποτε κινητοποίηση εντός του Ιουνίου», προειδοποίησε ο εκπρόσωπος του συνδικάτου.

2016-05-31T114354Z_735166545_D1AETHEYQKAA_RTRMADP_3_FRANCE-POLITICS-PROTESTS
Εργαζόμενοι μπλοκάρουν την είσοδο χωματερής, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται βουνά από σκουπίδια σε διάφορα σημεία, έξω από τις μεγάλες πόλεις της Γαλλίας / photo: Charles Platiau@REUTERS

Ο πρόεδρος της CGT, της μεγάλης γαλλικής συνδικαλιστικής συνομοσπονδίας, Φιλίπ Μαρτινές, έριξε τις ευθύνες στο κυβερνητικό στρατόπεδο. «Εμείς δεν θα εμποδίσουμε τους ανθρώπους να πάνε να παρακολουθήσουν τους αγώνες, αλλά πρέπει επίσης η κυβέρνησης να θελήσει να συζητήσει».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...