752
Σε ζωηρή διάθεση ο Γουίλ Σμιθ, η Τζέσικα Τσαστέιν και ο Πέδρο Αλμοδόβαρ μέλη της κριτικής επιτροπής | REUTERS/Eric Gaillard

Το Netflix διχάζει Πέδρο Αλμοδόβαρ και Γουίλ Σμιθ στις Κάννες

Protagon Team Protagon Team 17 Μαΐου 2017, 19:53
Σε ζωηρή διάθεση ο Γουίλ Σμιθ, η Τζέσικα Τσαστέιν και ο Πέδρο Αλμοδόβαρ μέλη της κριτικής επιτροπής
|REUTERS/Eric Gaillard

Το Netflix διχάζει Πέδρο Αλμοδόβαρ και Γουίλ Σμιθ στις Κάννες

Protagon Team Protagon Team 17 Μαΐου 2017, 19:53

Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών γιορτάζει 70 χρόνια. Η πρώτη έκπληξη ήταν η υπέροχη αφίσα του. Η επόμενη έκπληξη ήταν η νέα υποψηφιότητα του Γιώργου Λάνθιμου. Και άλλη μία έκπληξη, ήταν το όνομα του Γουίλ Σμιθ ανάμεσα στα υπόλοιπα μέλη της επιτροπής.

Ο λατρεμένος ηθοποιός έκλεψε την παράσταση όταν έκανε είσοδο το απόγευμα της Τετάρτης για τη συνέντευξη Τύπου της κριτικής επιτροπής στο γαλλικό θέρετρο. Ποιος Αλμοδόβαρ, ποια Τσαστέιν, ποιος Σορεντίνο, αυτός που αποθεώθηκε ήταν ο ταλαντούχος σταρ των «Bad Boys»!

«Οταν με κάλεσαν τρελάθηκα!», είπε με αυθεντική ειλικρίνεια ο Σμιθ. «Γεννήθηκα και μεγάλωσα στη Φιλαδέλφεια, ποτέ δεν φαντάστηκα ότι θα βρισκόμουν σ’ ένα μέρος όπου συναντιέται ένα τέτοιο επίπεδο κινηματογραφικών ταλέντων. Οι λόγοι που είμαι στην Κριτική Επιτροπή φέτος είναι απόλυτα εγωιστικοί: θέλω να δω, ν’ ακούσω και να μάθω», πρόσθεσε. «Πρέπει να ήμουν 14 ετών την τελευταία φορά που είδα τρεις ταινίες σε μία μέρα. Τρεις ταινίες σε μία ημέρα είναι πολύ!».

Τα πράγματα, κάπως, σοβάρεψαν όταν πήρε τον λόγο ο πρόεδρος της επιτροπής, βετεράνος του φεστιβάλ, Πέδρο Αλμοδόβαρ. Αρχισε να διαβάζει στα Ισπανικά μία σύντομη έκθεση που είχε φέρει μαζί του, σχετικά με τις νέες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η βιομηχανία του κινηματογράφου λόγω της εμφάνισης νέων παικτών, όπως είναι το Netflix.

2017-05-17T120046Z_119921538_RC1FDFDC4600_RTRMADP_3_FILMFESTIVAL-CANNES
Το κοινό και δημοσιογράφοι φωτογραφίζουν με μανία ενώ διακρίνεται στο φόντο η αφίσα του 70ού Φεστιβάλ όπου απεικονίζεται η υπέροχη Κλάουντια Καρντινάλε (REUTERS/Regis Duvignau)

Ηξερε που απευθυνόταν. Στη Γαλλία έχουν διαμαρτυρηθεί επανειλημμένα εταιρείες διανομής καταγγέλλοντας ότι πολλές ταινίες που προβάλλει το Netflix δεν κάνουν πρεμιέρα στη μεγάλη οθόνη.

Μάλιστα, δύο ταινίες του Netflix, το «The Meyerowitz Stories» του Νόα Μπόμπαχ και το «Okja» του Μπον Τζουν-χο, βρέθηκαν στο διαγωνιστικό του φεστιβάλ ενώ δεν θα προβάλλονταν στις αίθουσες της Γαλλίας. Αυτό προκάλεσε την αντίδραση των αιθουσαρχών της Γαλλίας οι οποίοι τόνιζαν ότι αυτές οι ταινίες «δεν είναι σινεμά» αφού δεν θα προβληθούν στις αίθουσες της Γαλλίας και ότι δεν έχουν θέση σε ένα φεστιβάλ «σινεμά».

2017-05-17T124202Z_927236511_RC16956C9400_RTRMADP_3_FILMFESTIVAL-CANNES
Ο βετεράνος του ισπανικού κινηματογράφου, Πέδρο Αλμοδόβαρ (REUTERS/Eric Gaillard)

«Προσωπικά δεν μπορώ να κατανοήσω πώς μπορεί να τιμηθεί μία ταινία με ένα βραβείο, οποιοδήποτε βραβείο όχι μόνο τον Χρυσό Φοίνικα, και να μην μπορεί να προβληθεί στη μεγάλη οθόνη», σχολίασε. «Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν επικροτώ τις νέες τεχνολογίες. Οι ψηφιακές πλατφόρμες είναι ένας νέος τρόπος να προσφέρονται λέξεις και εικόνες που μας εμπλουτίζουν. Αλλά αυτές οι πλατφόρμες δεν θα πρέπει ν’ αντικαταστήσουν τις υπάρχουσες φόρμες. Η μοναδική λύση, νομίζω, είναι οι νέες πλατφόρμες να δεχτούν και να υπακούσουν τους υπάρχοντες κανόνες που ήδη υιοθετούν και σέβονται τα υπόλοιπα δίκτυα». 

«Αγωνίζομαι για κάτι που φοβάμαι ότι δεν γνωρίζει η νέα γενιά. Τη δυνατότητα να σε υπνωτίσει η μεγάλη οθόνη. Το μέγεθός της δεν πρέπει να είναι μικρότερη από την καρέκλα στην οποία κάθεσαι. Δεν πρέπει να είναι μέρος της καθημερινότητάς σου. Πρέπει να αισθάνεσαι μικρός και ταπεινός μπροστά στην εικόνα», εξήγησε ο ισπανός σκηνοθέτης ο οποίος έχει αποσπάσει αρκετά βραβεία στις Κάννες -μεταξύ άλλων βραβείο Σκηνοθεσίας για το «Ολα για τη Μητέρα Μου» και βραβείο Σεναρίου για το «Volver».

2017-05-17T125140Z_2046070684_RC1494AB01E0_RTRMADP_3_FILMFESTIVAL-CANNES
Η επιτροπή του 70ού φεστιβάλ. Στο κέντρο, με το καπέλο, ο Αλμοδόβαρ, και αριστερά του ο Σμιθ (REUTERS/Eric Gaillard)

Ως υπέρμαχος του Netflix εμφανίστηκε λίγα λεπτά μετά ο Σμιθ. Μίλησε εκ πείρας και εκ μέρους των τριών παιδιών του, ετών 16, 18 και 24 χρόνων. «Πηγαίνουν σινεμά δυο φορές την εβδομάδα και βλέπουν και Netflix. Το ένα δεν αναιρεί το άλλο. Εκεί όπου ζω, το Netflix δεν επηρεάζει το αν κάποιος θα πάει σινεμά για να δει μια ταινία ή για να καθηλωθεί από κάποιες εικόνες ή αν θα μείνει σπίτι για κάποιες άλλες», σχολίασε.

«Το Netflix έχει υπάρξει μόνο ένας εκπληκτικός ευεργέτης – ο κόσμος βλέπει ταινίες που διαφορετικά δεν θα έβλεπε καν. Εδωσε στα παιδιά μου μια ευρύτερη αντίληψη του παγκόσμιου κινηματογράφου. Το Netflix φέρνει τεράστια συνδεσιμότητα», τόνισε ο ίδιος.

2017-05-17T135224Z_236814301_RC18B9509B60_RTRMADP_3_FILMFESTIVAL-CANNES (1)
Αισθητή παρουσία αστυνομίας, για λόγους ασφαλείας, στο γαλλικό θέρετρο (REUTERS/Stephane Mahe)

Φυσικά η διαμάχη δεν έλαβε διαστάσεις. Ολοι οι καλλιτέχνες ήταν σε πολύ ζωηρή διάθεση και η συνέντευξη Τύπου κύλησε με τη βαθιά συγκίνηση που εξέφρασαν τα υπόλοιπα μέλη της κριτικής επιτροπής για τα συναισθήματα που τους δημιουργεί το φεστιβάλ.

«Η καριέρα μου γεννήθηκε σ’ αυτό εδώ το Φεστιβάλ, με το “The Tree of Life” κι έτσι αυτή είναι η ταινία που θα θυμάμαι για πάντα, ως την τελευταία μου ανάσα, είναι η ταινία της ζωής μου», είπε η αμερικανίδα ηθοποιός Τζέσικα Τσαστέιν. Θα τη βρείτε και στο Netflix.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

3

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...