630
Τελευταίο «παράδειγμα», η στάση εργασίας των εργαζομένων στο Μετρό, που αν και κρίθηκε παράνομη και καταχρηστική, έγινε κανονικά υπό την «ομπρέλα» του ΕΚΑ | φωτογραφία αρχείου/ INTIMEnews

Τέλος στην «ντρίπλα» για τις απεργίες που κρίνονται παράνομες και καταχρηστικές

Protagon Team Protagon Team 2 Ιουνίου 2021, 10:20
Τελευταίο «παράδειγμα», η στάση εργασίας των εργαζομένων στο Μετρό, που αν και κρίθηκε παράνομη και καταχρηστική, έγινε κανονικά υπό την «ομπρέλα» του ΕΚΑ
|φωτογραφία αρχείου/ INTIMEnews

Τέλος στην «ντρίπλα» για τις απεργίες που κρίνονται παράνομες και καταχρηστικές

Protagon Team Protagon Team 2 Ιουνίου 2021, 10:20

Αλλαγή της διάταξης που δίνει τη δυνατότητα στα συνδικάτα, όταν μια απεργία κρίνεται παράνομη και καταχρηστική από το δικαστήριο, να την επαναπροκηρύσσουν μέσω άλλου, δευτεροβάθμιου σωματείου, προανήγγειλε σε δηλώσεις του στον ΑΝΤ1 ο υπουργός Εργασίας, Κωστής Χατζηδάκης.

Συγκεκριμένα, σε ερώτηση με αφορμή την πρόσφατη στάση εργασίας στο μετρό –που έγινε κανονικά με την κάλυψη του Εργατικού Κέντρου Αθήνας, αν και είχε κριθεί παράνομη και καταχρηστική– ο υπουργός Εργασίας απάντησε χαρακτηριστικά ότι «θα φέρουμε ρύθμιση με βάση την οποία δεν θα μπορεί να συνεχίζεται αυτό το γαϊτανάκι».

Στην πράξη, σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη, όταν μια απεργία κρίνεται καταχρηστική από το δικαστήριο, δεν θα μπορεί να επαναπροκηρυχθεί από άλλο, δευτεροβάθμιο σωματείο.  «Αυτό», συμπλήρωσε, «δεν σημαίνει ότι η απεργία δεν θα μπορεί να προκηρυχθεί εγκύρως, αργότερα, με όλες εκείνες τις προϋποθέσεις που θέτει ο νόμος».

Το εργασιακό νομοσχέδιο κατατίθεται στη Βουλή στο τέλος της εβδομάδας, προκειμένου από την ερχόμενη Δευτέρα να ξεκινήσει η συζήτησή του στις επιτροπές και να ψηφιστεί έως τις 15 Ιουνίου.

Τα συνδικάτα κατέληξαν τελικά σε κοινή απεργιακή κινητοποίηση κατά του νομοσχεδίου την Πέμπτη 10 Ιουνίου.

Αντιδράσεις υπάρχουν, όμως, και στις τάξεις των εργοδοτών, κυρίως για την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας και το κόστος που ενδέχεται να επιφέρει στις επιχειρήσεις, για το νομικό κομμάτι των απολύσεων, καθώς και τις αλλαγές που προωθούνται στη διευθέτηση του χρόνου εργασίας.

Σε ανακοίνωσή του ο ΣΕΒ, αφού αναφέρει ότι το νομοσχέδιο περιέχει θετικά εκσυγχρονιστικά στοιχεία, επισημαίνει ότι «περιλαμβάνει και πολλά προβληματικά σημεία». «Πολλές από τις διατάξεις του χαρακτηρίζονται από ασάφειες, έχουν νομικά και ερμηνευτικά προβλήματα και προκαλούν πρόσθετο διοικητικό βάρος, που είναι ασύμβατο με τις τεχνολογικές εξελίξεις της εποχής, το οποίο θα λειτουργήσει τόσο εις βάρος των επιχειρήσεων, όσο και των εργαζομένων», τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση, όπου υπογραμμίζονται τα ακόλουθα σημεία:

– Η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας. Οπως χαρακτηριστικά επισημαίνει ο ΣΕΒ, είναι ένα μέτρο που νομοθετήθηκε για πρώτη φορά το 2011. Μπορεί να συμβάλει στην προσπάθεια ελέγχου της αδήλωτης ή υποδηλωμένης εργασίας. Απαιτεί όμως πολλές επιμέρους διευκρινίσεις και προσδιορισμό λεπτομερειών σχετικά με την ορθολογική εφαρμογή της, καθώς και την απαλλαγή των επιχειρήσεων από το γραφειοκρατικό και διοικητικό βάρος που προκαλεί το υφιστάμενο πλαίσιο του συστήματος «Εργάνη».

– Η πρόταση για τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας. Ο Σύνδεσμος ζητεί να θεσμοθετηθεί το δικαίωμα και του εργοδότη να προτείνει ατομικά διευθέτηση του χρόνου εργασίας. Συγκεκριμένα, υποστηρίζει πως η σχετική διάταξη δεν λαμβάνει υπόψη τις ευρωπαϊκές πρακτικές, τις πραγματικές λειτουργικές ανάγκες των επιχειρήσεων και τα σύγχρονα οργανωτικά μοντέλα, αλλά και τις ανάγκες των ίδιων των εργαζομένων, αφού οι επιχειρήσεις δεν έχουν καν τη δυνατότητα να προτείνουν στους εργαζομένους τους διευθέτηση του χρόνου εργασίας τους, κατά τρόπο που και οι δύο πλευρές να μπορούν να επωφεληθούν από τα ευεργετικά αποτελέσματα μιας τέτοιας ρύθμισης.

– Το προτεινόμενο πλαίσιο για την τηλεργασία. Θέτει θέμα μεγαλύτερης δυνατότητας για αξιοποίηση της ευελιξίας, και όσον αφορά την τηλεργασία. Σύμφωνα με τον ΣΕΒ, η διάταξη απέχει από τις ευρωπαϊκές πρακτικές, την πρόσφατη συμφωνία των ευρωπαίων κοινωνικών εταίρων για την ψηφιοποίηση της εργασίας και δυσχεραίνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό της ελληνικής οικονομίας, καθώς οι επιχειρήσεις στερούνται το δικαίωμα της εφαρμογής συστήματος τηλεργασίας βάσει των επιχειρησιακών και οργανωτικών αλλαγών τους, με όρους προφανώς ευελιξίας και συμφιλίωσης του επαγγελματικού και ιδιωτικού χρόνου των εργαζομένων τους.

– Το δίκαιο της καταγγελίας των συμβάσεων αορίστου χρόνου και συγκεκριμένα οι αλλαγές που επέρχονται όσον αφορά το ποιος τελικά φέρει το βάρος της απόδειξης ως προς την εγκυρότητα μιας απόλυσης. Οπως χαρακτηριστικά τονίζει ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών, εισάγονται ριζικές αλλαγές, οι οποίες θα δημιουργήσουν σοβαρά δικονομικά προβλήματα.

Μια εργασιακή μεταρρύθμιση, καταλήγει ο ΣΕΒ, οφείλει να συμβάλει στη βελτίωση του εργασιακού και του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, χωρίς όμως να επιφέρει πρόσθετα άμεσα και έμμεσα οικονομικά και λειτουργικά βάρη στις επιχειρήσεις, και ειδικά στις μικρομεσαίες, και επίκεντρο κάθε εργασιακής μεταρρύθμισης πρέπει να είναι η ενδυνάμωση των σχέσεων εμπιστοσύνης ανάμεσα στους εργαζομένους και στις επιχειρήσεις, ώστε να ενισχύεται η δυνατότητα της οικονομίας μας να προοδεύει.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News