688
Αναμνηστική καρτ ποστάλ από το 1962 με φωτογραφία του σπιτιού της Μέριλιν - το οποίο ενδέχεται να αναγνωριστεί επίσημα ως ιστορικό ορόσημο του Λος Αντζελες | Nextrecord Archives/Getty Images

Κληρονόμοι απαιτούν να κατεδαφιστεί το σπίτι όπου πέθανε η Μέριλιν Μονρόε

Protagon Team Protagon Team 10 Μαΐου 2024, 17:20
Αναμνηστική καρτ ποστάλ από το 1962 με φωτογραφία του σπιτιού της Μέριλιν - το οποίο ενδέχεται να αναγνωριστεί επίσημα ως ιστορικό ορόσημο του Λος Αντζελες
|Nextrecord Archives/Getty Images

Κληρονόμοι απαιτούν να κατεδαφιστεί το σπίτι όπου πέθανε η Μέριλιν Μονρόε

Protagon Team Protagon Team 10 Μαΐου 2024, 17:20

Ενα ζευγάρι πλούσιων ιδιοκτητών ακινήτων μηνύει τον Δήμο του Λος Αντζελες, διεκδικώντας το δικαίωμά τους να γκρεμίσουν το σπίτι όπου κάποτε έμενε η αείμνηστη Μέριλιν Μονρόε. Η Μπρίνα Μίλσταϊν, κληρονόμος μεγάλης περιουσίας, και ο σύζυγός της, Ρόι Μπανκ, αγόρασαν το σπίτι στην πολυτελή γειτονιά Μπρέντγουντ το περασμένο καλοκαίρι για 8,35 εκατ. δολάρια (7,75 εκατ. ευρώ).

Σύμφωνα με τους Times του Λονδίνου, το ζεύγος αρχικά έλαβε άδεια κατεδάφισης του κτιρίου, μέσα στο οποίο το 1962 η σταρ του Χόλιγουντ πέθανε από υπερβολική δόση ναρκωτικών ουσιών σε ηλικία 36 ετών, και να χρησιμοποιήσουν την έκταση για να επεκτείνουν το σπίτι τους, που βρίσκεται ακριβώς δίπλα.

Τον περασμένο Σεπτέμβριο, η επιτροπή πολιτιστικής κληρονομιάς του δημοτικού συμβουλίου του Λος Αντζελες σταμάτησε την κατεδάφιση, ξεκινώντας ένα αίτημα προς το δημοτικό συμβούλιο ώστε να αναγνωριστεί επίσημα το σπίτι ως ιστορικό ορόσημο της πόλης.

Η Μίλσταϊν, κληρονόμος περιουσίας στον χώρο της αγοραπωλησίας ακινήτων και ο Μπανκ, παραγωγός τηλεοπτικών σειρών ριάλιτι, κατηγορούν τους τοπικούς αξιωματούχους για «παράνομη και αντισυνταγματική συμπεριφορά και κατάχρηση εξουσίας» και «παρασκηνιακές μεθοδεύσεις» για να διατηρήσουν «ένα σπίτι που σε καμία περίπτωση δεν πληροί κανένα από τα κριτήρια» της ιστορικής συντήρησης.

Αποψη του σπιτιού στο οποίο πέθανε η Μέριλιν Μονρόε και οι σημερινοί ιδιοκτήτες του θέλουν να κατεδαφίσουν (Google Earth)

Η αγωγή σημειώνει ότι από το σπίτι πέρασαν συνολικά 14 ιδιοκτήτες και έγιναν πολλές ανακαινίσεις. «Δεν υπάρχει ούτε ένα κομμάτι του σπιτιού που να περιλαμβάνει οποιαδήποτε φυσική απόδειξη ότι η κυρία Μονρόε πέρασε ποτέ μία μέρα στο σπίτι – ούτε ένα έπιπλο, ούτε μια σταγόνα μπογιάς, ούτε ένα χαλί, τίποτα» αναφέρεται.

Για να κατευνάσουν τις ανησυχίες σχετικά με τη σημασία της κληρονομιάς του σπιτιού και για να διατηρήσουν έναν χώρο όπου οι θαυμαστές θα μπορούν να συνεχίσουν να τοποθετούν λουλούδια, οι Μίλσταϊν και Μπανκ προσφέρθηκαν να μεταφέρουν το σπίτι σε μια νέα τοποθεσία. Παράλληλα, ο δικηγόρος τους κατηγόρησε τους αξιωματούχους της πόλης για «παρασκηνιακές συναλλαγές» με φορείς εκδρομών που περιλαμβάνουν το σπίτι στις τουριστικές τουρνέ τους.

Η επιτροπή Πολιτιστικής Κληρονομιάς του Λος Αντζελες επιμένει ότι το ακίνητο, το οποίο αγοράστηκε από την αείμνηστη σταρ για 75.000 δολάρια (69.580 ευρώ) το 1962, διατηρεί τα «ουσιώδη φυσικά χαρακτηριστικά» και την «ιστορική αίσθηση του σπιτικού», παρά τις πολλαπλές ανακαινίσεις που έχει υποστεί.

Το αίτημα, που θα τεθεί σε ψηφοφορία στο δημοτικό συμβούλιο, επισημαίνει μια μικρή λεπτομέρεια του σπιτιού – ένα κεραμικό πλακίδιο ένθετο στο τσιμεντένιο κατώφλι που περιέχει τη λατινική φράση «Cursum Perficio» («Εδώ τελειώνει το ταξίδι μου»), υποστηρίζοντας τη σημασία του για την κληρονομιά του.

Το ζεύγος των νέων ιδιοκτητών του σπιτιού της Μέριλιν, Μπρίνα Μίλσταϊν και Ρόι Μπανκ, μηνύουν τον Δήμο του Λος Αντζελες γιατί τους απαγορεύει να κατεδαφίσουν το «ιστορικό ακίνητο» (Instagram/Tradela)

Παραμένει άγνωστο αν η επιγραφή προϋπήρχε της αγοράς του σπιτιού ή αν προστέθηκε από τη Μέριλιν, αλλά ήταν το όνομα που η ίδια χρησιμοποιούσε για το σπίτι. Το δημοτικό συμβούλιο έχει σχεδιάσει την ψήφιση του αιτήματος σχετικά με τον ιστορικό ή όχι χαρακτήρα του κτιρίου στα μέσα Μαΐου και δεν σχολιάζει την αγωγή του ζεύγους των ιδιοκτητών – η τον πιθανό αντίκτυπό της στην ψηφοφορία.

Η διαχρονική γοητεία για την προσωπική ζωή της Μονρόε, που περιλάμβανε τρεις γάμους και μια φημολογούμενη σχέση με τον αμερικανό πρόεδρο Τζον Κένεντι, έχει τροφοδοτήσει εδώ και δεκαετίες θεωρίες συνωμοσίας γύρω από τις τελευταίες στιγμές της στο σπίτι. Η σταρ βρισκόταν υπό μόνιμη παρακολούθηση τα τελευταία χρόνια της ζωής της.

Φημολογείται ότι το συγκεκριμένο σπίτι διέθετε παράνομες συσκευές ακουστικής παρακολούθησης από τον Τζίμι Χόφα, τον τότε επικεφαλής του εργατικού συνδικάτου των εργοδηγών και λυσσαλέο αντίπαλο των αδελφών Κένεντι στη διάρκεια της προεδρίας του JFK – τα ίχνη του οποίου αγνοούνται εδώ και 50 χρόνια. Παράλληλα, τη Μέριλιν παρακολουθούσε και το FBI, με πρόσχημα τις σχέσεις της με κομμουνιστές του Χόλιγουντ, στο απόγειο των μακαρθικών διώξεων.

Η Μονρόε λάτρευε το σπίτι από τη στιγμή που το αγόρασε και έλεγε σε φίλους της ότι ήταν η πρώτη οικία της στην οποία αισθανόταν ασφαλής, καθώς ήταν «κτισμένη σαν φρούριο». Σε συνέντευξή της στο περιοδικό Life λίγες εβδομάδες πριν τον θάνατό της, η σταρ είχε δηλώσει: «Είμαι σίγουρη ότι θα τα πάω καλά με κάθε άνθρωπο που συμπαθεί το σπίτι μου».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...