311
Το αεροπλάνο της Boeing 737-9 MAX, που τον εφετινό Ιανουάριο οι πιλότοι κατάφεραν να προσγειώσουν, παρά την αποκόλληση μέρους της ατράκτου του εν πτήσει | NTSB via Getty Images

Τελικά το 737 Max «έφαγε» και το αφεντικό της Boeing

Protagon Team Protagon Team 27 Μαρτίου 2024, 18:06
Το αεροπλάνο της Boeing 737-9 MAX, που τον εφετινό Ιανουάριο οι πιλότοι κατάφεραν να προσγειώσουν, παρά την αποκόλληση μέρους της ατράκτου του εν πτήσει
|NTSB via Getty Images

Τελικά το 737 Max «έφαγε» και το αφεντικό της Boeing

Protagon Team Protagon Team 27 Μαρτίου 2024, 18:06

Τα τελευταία σοβαρά προβλήματα με τα αεροπλάνα της Boeing κόστισαν τη δουλειά στον Ντέιβ Καλχούν, τον διευθύνοντα σύμβουλο του αμερικανικού αεροναυπηγικού κολοσσού, ο οποίος θα παραιτηθεί στο τέλος του έτους, αφού πρώτα διοριστεί νέος CEO στη θέση του.

Αμεσες είναι, όμως, οι αποχωρήσεις δύο άλλων διευθυντικών στελεχών της Boeing, μελών του διοικητικού συμβουλίου της, του Σταν Ντιλ, επικεφαλής του τμήματος Commercial Airplanes, και του Λάρι Κέλνερ. Μια εποχή έφθασε στο τέλος της, λοιπόν. Ολοι όσοι ενέκριναν το πρότζεκτ του προβληματικού αεροπλάνου Boeing 737 Max αποχωρούν, μάλλον ατιμωτικά.

Το σημείο καμπής, έπειτα από το ατύχημα της αποκόλλησης στην πτήση της Alaska Airlines τον περασμένο Ιανουάριο, ήρθε το περασμένο Σαββατοκύριακο στις τεταμένες επαφές της ανώτατης διοίκησης των αμερικανικών αεροπορικών εταιρειών και του Δ.Σ. της Boeing (χωρίς τη συμμετοχή των Καλχούν και Ντιλ).

«Το περιστατικό στην πτήση της Αλάσκας ήταν ορόσημο για την Boeing» έγραψε ο Καλχούν στους υπαλλήλους του. «Πρέπει να συνεχίσουμε να απαντάμε σε αυτό το περιστατικό με ταπεινότητα και πλήρη διαφάνεια. Πρέπει επίσης να ενστερνιστούμε την ιδέα της συνολικής δέσμευσης για θέματα ασφαλείας και ποιότητας».

Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Ιανουάριο τμήμα της ατράκτου του ολοκαίνουργιου Boeing 737 Max της Alaska Airlines εκσφενδονίστηκε κατά τη διάρκεια της πτήσης, με αποτέλεσμα να προκληθεί εκρηκτική αποσυμπίεση στην καμπίνα. Ωστόσο οι πιλότοι προσγείωσαν το αεροσκάφος.

Οι αρμόδιοι επιθεωρητές αεροπλάνων στις ΗΠΑ εντόπισαν 97 προβλήματα στις γραμμές παραγωγής του 737 Max στα εργοστάσια της Boeing. Ο Καλχούν, κατά τις πληροφορίες της Corriere della Sera, προσπάθησε να αντισταθεί στην παρακμή, όμως το πλήγμα στην αξιοπιστία της εταιρείας του ήταν τόσο μεγάλο, που από την αρχή του 2024 έπεσε και η χρηματιστηριακή τιμή της.

Τα δυστυχήματα και τα ατυχήματα δεν ήταν και λίγα στην Boeing τα τελευταία χρόνια. Δύο 737 Max-8 συνετρίβησαν, ένα στην Ινδονησία το 2018 και ένα δεύτερο στην Αιθιοπία το 2019, προκαλώντας 346 θανάτους. Οι διετείς έλεγχοι που ακολούθησαν ακινητοποίησαν το αεροσκάφος στο έδαφος και χάθηκαν δισεκατομμύρια για τον Ομιλο.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...