578
Τζον Μάλκοβιτς, η φωνή της λογικής μέσα στον στρατιωτικό παραλογισμό του Space Force | Aaron Epstein/Netflix

Space Force: Ο Τζον Μάλκοβιτς μεταξύ Γης και Σελήνης

Protagon Team Protagon Team 26 Μαΐου 2020, 07:55
Τζον Μάλκοβιτς, η φωνή της λογικής μέσα στον στρατιωτικό παραλογισμό του Space Force
|Aaron Epstein/Netflix

Space Force: Ο Τζον Μάλκοβιτς μεταξύ Γης και Σελήνης

Protagon Team Protagon Team 26 Μαΐου 2020, 07:55

Όταν ο Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε το 2017 πως ένα τμήμα του αμερικανικού στρατού θα πρέπει να ασχολείται αποκλειστικά και μόνο με την εξερεύνηση και Διαστήματος, αυτομάτως μπήκε το σαράκι μιας σπουδαίας σεναριακής ιδέας στο μυαλό του Γκρεγκ Ντάνιελς, του δημιουργού του αμερικανικού «The Οffice», της σειράς που έκανε γνωστό καταρχάς τον Ρίκι Ζερβέζ στην Βρετανία το 2001 και κατόπιν και πολλούς ακόμη κωμικούς, όπως τον Τζον Κρασίνσκι, κατά το αμερικανικό του remake, μερικά χρόνια μετά.

Κάθισε, έγραψε μερικά drafts, τα οποία έγιναν σελίδες, οι σελίδες έγιναν σενάριο και το σενάριο κατέληξε στην διαστημική κωμωδία «Space Force» που έρχεται στο Netflix στις 29 Μαΐου.

Τα δέκα επεισόδια της σειράς ακολουθούν την ιστορία του παρασημοφορημένου πιλότου Μαρκ Νερντ (τον υποδύεται έξοχα ο Στιβ Καρέλ), τον οποίο ο Λευκός Οίκος στέλνει σε μια απομακρυσμένη βάση στο Κολοράντο, κάνοντάς τον αρχηγό στο νεοσύστατο σώμα «Space Force», το οποίο θα έχει ως αποκλειστικό του στόχο να κατακτήσει τη Σελήνη για… δεύτερη φορά και να κάνει την Αμερική απόλυτη κυρίαρχο στο Διάστημα.

Εκεί, θα πρέπει να ηγηθεί μιας ετερόκλητης ομάδας αστροναυτών, στρατιωτικών αλλά και επιστημόνων -στους τελευταίους, επικεφαλής είναι ο δρ. Εϊντριαν Μάλορι, τον οποίο υποδύεται ο Τζον Μάλκοβιτς, φέρνοντας μαζί του έναν… επιστημονικό αέρα α-λά Αντονι Φάουτσι.

Ο Στιβ Καρέλ ως Μαρκ Νερντ

Φυσικά, μέσα σε ένα all-star γνωστών κωμικών ηθοποιών, όπως ο Νόα Εμερικ, ο Μάλκοβιτς ξεχωρίζει σαν την μύγα μέσ’ το γάλα, στο ρόλο του επιστήμονα που έρχεται σε σύγκρουση με το στρατιωτικό κατεστημένο και τον παραλογισμό των ενόπλων δυνάμεων (κάθε χώρας, όχι μόνο των ΗΠΑ…)

Οπως τονίζει ο ίδιος ο 66χρονος Μάλκοβιτς, μιλώντας στην ιταλική εφημερίδα Repubblica (με συνδρομή), «ακόμη και εγώ στην αρχή πίστευα πως όλο αυτό ήταν απλά ένα ευφάνταστο, κωμικό σενάριο. Εκανα λάθος. Γιατί για τον Τραμπ και τους συνεργάτες του, η πραγματικότητα και η φαντασία πάνε πλέον χέρι-χέρι».

Ο αμερικανός ηθοποίος μάλιστα εξαρχής δηλώνει ότι δεν είναι δα και φανατικός οπαδός του Διαστήματος.

«Δεν με ιντριγκάρουν τα διαστημικά ταξίδια και η εξερεύνηση του Διαστήματος. Με γοητεύει ακόμη η εξερεύνηση του πλανήτη μας, τον οποίο δεν έχουμε ακόμη εξαντλήσει να ανακαλύπτουμε. Επίσης, για όσους με θεωρούν αιθεροβάμονα, τους διαβεβαιώνω πως είμαι ένας εξαιρετικά προσγειωμένος άνθρωπος», συμπληρώνει.

Φυσικά, ο Μάλκοβιτς δεν θα μπορούσε να μην αναφερθεί και στο πρόσωπο των ημερών, εδώ και καιρό, για τις ΗΠΑ: τον διάσημο λοιμωξιολόγο Αντονι Φάουτσι, ο οποίος συχνά πυκνά έρχεται σε ανοικτή κόντρα με τον αλλοπρόσαλλο Τραμπ.

«Οταν ξεκινήσαμε να γυρίζουμε την σειρά, πέρσι, ο Φάουτσι ακόμη δεν ήταν γνωστός. Αλλά είναι αλήθεια πως πλέον ο άνθρωπος αυτός εκπροσωπεί το μέτωπο της λογικής απέναντι στον παραλογισμό της αμερικανικής κυβέρνησης», επισημαίνει, προσθέτοντας πάντως με νόημα ότι «ακόμη και η επιστήμη πάντως δεν διεκδικεί το αλάθητο και υποπίπτει και αυτή σε λάθη. Λόγου χάρη, το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων [σ.σ: Center for Disease Control and Prevention ή CDC – το κορυφαίο εθνικό ινστιτούτο δημόσιας υγείας των Ηνωμένων Πολιτειών], δεν μου φαίνεται πλέον ικανό να διαχειριστεί την κρίση της πανδημίας».

Τέλος, και ως προς το πώς φαντάζεται τον κόσμο μας μετά την εποχή του κορονοϊού, ο Μάλκοβιτς είναι ξεκάθαρος: «Κανείς δεν γνωρίζει τι μας περιμένει. Ελπίζω να μην επιβεβαιωθεί αυτό που λέγεται, ότι τα σινεμά και τα θέατρα θα παραμείνουν κλειστά λόγω της πανδημίας για σχεδόν δυο χρόνια. Ωστόσο, παραμένω αισιόδοξος. Πιστεύω πως σύντομα όλο το ζήτημα θα λυθεί κάπως. Εχω εναποθέσει τις ελπίδες μου στους πολιτικούς θεσμούς και την επιστήμη. Ακόμη και το ίδιο το σινεμά εξαρτάται πλέον από την επιστήμη. Οψόμεθα».