938
Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών στις δηλώσεις του στο κεντρικό δελτίο του Ionian TV | YouTube

Καραμανλής: Στην τελική ευθεία για την Πατρών-Πύργου – ποια άλλα έργα θα γίνουν στη Δυτική Ελλάδα

Protagon Team Protagon Team 28 Μαΐου 2021, 12:24
Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών στις δηλώσεις του στο κεντρικό δελτίο του Ionian TV
|YouTube

Καραμανλής: Στην τελική ευθεία για την Πατρών-Πύργου – ποια άλλα έργα θα γίνουν στη Δυτική Ελλάδα

Protagon Team Protagon Team 28 Μαΐου 2021, 12:24

Μπαίνουμε στην τελική ευθεία για την Πατρών – Πύργου, σύντομα το έργο θα είναι πραγματικότητα, αφού το μόνο που περιμένουμε είναι το τυπικό, τελικό «Οk» από την Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού. Αυτό τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Ionian TV για τις άμεσες προτεραιότητες του υπουργείου στη Δυτική Ελλάδα (την υπογειοποίηση του τρένου της Πάτρας, τον δρόμο Καλαμάτα – Μεθώνη, αλλά και τον εκσυγχρονισμό του αεροδρομίου της Καλαμάτας).

«Το θέμα τέθηκε μετ’ επιτάσεως στην πρόσφατη συνάντηση με την κ. Μαργκρέτε Βεστάγκερ και από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό και αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα του υπουργείου μας και της κυβέρνησης», είπε ο κ. Καραμανλής για το ταλαιπωρημένο από τους χειρισμούς της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ έργο της Πατρών – Πύργου, εκτιμώντας ότι η ολοκλήρωσή του είναι δυνατή περί τα τέλη του 2023, αρχές του ’24.

«Το έργο, με τις επιλογές των κατατμήσεων της προηγούμενης κυβέρνησης, κινδύνευε να μη γίνει, αλλά τελικά τα καταφέραμε. Πλέον βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο», τόνισε ο υπουργός αι με αφορμή δηλώσεις του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα, ότι το έργο είχε ξεκινήσει και η κυβέρνηση της ΝΔ το σταμάτησε, ξεκαθάρισε για μία ακόμη φορά ότι αυτά δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.

«Ακούσαμε πράγματα από τον κ. Τσίπρα που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Για ποιο έργο είναι υπερήφανος; Για ένα έργο που δεν θα τελείωνε ποτέ, αν δεν το είχαμε σώσει;», αναρωτήθηκε ο κ. Καραμανλής, επισημαίνοντας ότι το οδικό έργο θα είχε ολοκληρωθεί αν ο ΣΥΡΙΖΑ δεν το είχε σπάσει σε οκτώ κομμάτια, με την «πρόοδο» των εργασιών στις οκτώ εργολαβίες -όπως χαρακτηριστικά ανέφερε- από 0,1% έως 10%!

«Αυτό το έκανε γιατί πίστευε ότι βόλευε τον τότε αγαπημένο του εργολάβο κ. Καλογρίτσα, προφανώς ως μέρος της προίκας για να φτιάξει το περίφημο ΣΥΡΙΖΑ channel για το οποίο τόσα ενδιαφέροντα μαθαίνουμε τελευταία από την Προανακριτική. Και το αποτέλεσμα ήταν το έργο να μπλέξει και επί χρόνια κινδύνευσε σοβαρά να μην γίνει ποτέ», σχολίασε ο κ. Καραμανλής, ο ο οποίος στη συνέχεια αναφέρθηκε στις ενέργειες του υπουργείου τα τελευταία δύο χρόνια, ώστε το έργο να επιστρέψει στον παραχωρησιούχο, την Ολυμπία Οδό και μάλιστα, να κατασκευαστεί με λιγότερα χρήματα:

– Πρώτον, μπήκε τέλος στο αδιέξοδο της κατάτμησης σε 8 κομμάτια.

– Δεύτερον, δόθηκε το «πράσινο φως» για τη δυνατότητα χρηματοδότησής του πέραν του 2023.

– Τρίτον, και πιο δύσκολο, εντάχθηκε στη Σύμβαση της Ολυμπίας Οδού.

– Τέταρτον, λάβαμε το πράσινο φως από τη Γενική Διεύθυνση Εσωτερικής Αγοράς της Κομισιόν.

– Πέμπτον, αναμένουμε το οριστικό “ok” και από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού.

– «Και έκτον, επειδή οι πολίτες δεν μπορούν να περιμένουν άλλο και έχουν δίκιο, κάνουμε κάτι που δεν έχει πουθενά στην Ελλάδα: Δημοπρατήσαμε ένα έργο 30 εκατ. ευρώ για παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στον υπάρχοντα δρόμο έως ότου κατασκευαστεί ο νέος. Το ζητούμενο είναι η οδική ασφάλεια και έχουμε καταστήσει σαφές ότι είναι άμεση προτεραιότητά μας»

«Δηλαδή μέσα σε λιγότερο από δύο χρόνια κάναμε όσα δεν έγιναν τα προηγούμενα 4,5»,  σημείωσε ο υπουργός Υποδομών.

Υπογειοποίηση στην Πάτρα

Οσον αφορά την υπογειοποίηση του τρένου στην Πάτρα, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι πρόκειται για μια σημαντική παράμετρο, του ευρύτερου προγράμματος σιδηροδρομικών έργων που εκπονεί το υπουργείο, ύψους 3,3 δις. ευρώ.

«Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο, προϋπολογισμού περίπου μισό δισ. που δεν μπορούσαμε να το χρηματοδοτήσουμε από το ΠΔΕ. Δυστυχώς, η προηγούμενη κυβέρνηση, έταξε ένα φαραωνικό έργο που ούτε μπορούσε να υλοποιήσει, ούτε το χρειάζεται πραγματικά η πόλη. Έταζαν κάτι που δεν μπορούσαν να κάνουν και έλεγαν πως δήθεν το προχωρούν, ενώ στην πραγματικότητα δεν είχαν ούτε καν μελέτες!»

Οπως σημείωσε, ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε μερική υπογειοποίηση, γύρω στα δύο χιλιόμετρα και τελιά α υπογειοποιηθούν 5,6 χλμ. ικανοποιώντας ορισμένες βασικές αρχές όπως:

– Είναι ρεαλιστικό και μπορεί να χρηματοδοτηθεί από την ΕΕ,

– Πατά ακριβώς πάνω στη χάραξη της υφιστάμενης γραμμής, απλώς ένα πολύ μεγάλο μέρος της υπογειοποιείται,

– Απελευθερώνει έτσι το κέντρο της πόλης, το αποκαθιστά με αναπλάσεις κι αποδίδει την Πάτρα ξανά στους Πατρινούς,

– Ανοίγει την πόλη με μέτωπο προς τη θάλασσα,

– Eνώνει το λιμάνι της Πάτρας με έναν σύγχρονο σιδηρόδρομο

– Διατηρεί σε λειτουργία τον Προαστιακό,

– Και ενισχύει την ασφάλεια πεζών και οδηγών.

«Εμείς», είπε, «δεν μπορούμε να κοροϊδεύουμε τον κόσμο. Δεν λειτουργούμε ποτέ με τη λογική “πες ωραία μεγάλα λόγια σήμερα κι άσε τον επόμενο να καθαρίσει!”, όπως έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση, που σχεδίασε τα πάντα με απίστευτη προχειρότητα».

Με ΣΔΙΤ ο δρόμος Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη

Οσον αφορά το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, ανακοίνωσε ότι θα κατασκευαστεί με ΣΔΙΤ. Ηδη, είπε, βρισκόμαστε στη Β’ φάση του διαγωνισμού, με στόχο στο τέλος του 2021 να υπάρχει ο προσωρινός ανάδοχος.

Την Παρασκευή, εξάλλου, θα προχωρήσει η προκήρυξη του έργου, προϋπολογισμού 4,5 εκατ. ευρώ περίπου που αφορά στην ολοκλήρωση της βελτίωσης της 38ης Επαρχιακής Οδού Σουληνάρι-Κρεμμύδια-Κορυφάσιο έως 9η Εθνική Οδό, που βελτιώνει την πρόσβαση προς το Κόστα Ναβαρίνο.

Εκσυγχρονισμός του αεροδρομίου Καλαμάτας

Σε ερώτηση, τέλος, για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, ο Κώστας Καραμανλής ανέφερε ότι είναι έτοιμες οι μελέτες για τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων, επισημαίνοντας ότι πρέπει να αξιοποιηθεί το αεροδρόμιο, το οποίο έχει πολύ μεγάλη εμπορική κίνηση.

«Με τη νέα διοίκηση του Υπερταμείου εξετάζουμε όλα τα ενδεχόμενα για να μπορέσει και αυτό το αεροδρόμιο, μόνο του –όχι πακέτο με τα υπόλοιπα 23 αεροδρόμια– να παραχωρηθεί σε ιδιώτη για να γίνει όπως είναι και τα υπόλοιπα της Fraport ή του “Ελευθέριος Βενιζέλος”», εξήγησε, «να υπάρχει δηλαδή μια σύμπραξη μεταξύ του Δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα για την καλύτερη αξιοποίησή τους.

«Να πω για άλλη μια φορά κάτι που είναι κομβικής σημασίας για την κυβέρνηση της ΝΔ και του Κυριάκο Μητσοτάκη: Όταν εξαγγέλλουμε έργα, εξαγγέλλουμε έργα που θα και μπορούν να γίνουν. Εμείς δεν μπορούμε, ούτε δημαγωγία να κάνουμε ούτε μουτζούρες στους χάρτες και να τους παρουσιάζουμε για έργα. Βρίσκουμε τα χρήματα, ωριμάζουμε τις μελέτες και πραγματοποιούμε τα έργα», κατέληξε στη συνέντευξή του ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...