495
Μια συνθετική βενζίνη από «πράσινο» υδρογόνο και καθαρό άνθρακα έχει θέση στο οικολογικό μέλλον; | Shutterstock

Το eFuel μπορεί να σώσει τους κινητήρες βενζίνης;

Μια συνθετική βενζίνη από «πράσινο» υδρογόνο και καθαρό άνθρακα έχει θέση στο οικολογικό μέλλον;
|Shutterstock

Το eFuel μπορεί να σώσει τους κινητήρες βενζίνης;

Mια νέα επένδυση –που δεν πέρασε ακόμη στα πρωτοσέλιδα– μεταξύ της Exxon Mobile και της Porsche κάνει το επόμενο βήμα με τα λεγόμενα συνθετικά καύσιμα

Η εμπλοκή της τελευταίας στο μεγαλεπήβολο πρότζεκτ είναι κάτι σαν μονόδρομος για αυτήν. Είναι δύσκολο –προς το παρόν τουλάχιστον– να έχεις μια σπορ γκάμα και την ίδια στιγμή να μπορέσεις να κρατήσεις το ενδιαφέρον του πελατολογίου σου που θέλει τη βενζίνη ως καύσιμο – μαζί με όλη την οδηγοκεντρικότητα που περιλαμβάνει. Η γερμανική εταιρεία, ως γνωστόν, έχει στην γκάμα της την Taycan. Eίναι 100% ηλεκτρική και οδηγώντας την στους ελληνικούς δρόμους, ευπειθώς αναφέρω ότι είναι το πιο ενδιαφέρον, με πραγματικά σπορ γονίδια, αμιγώς ηλεκτρικό που έχω οδηγήσει. Και τα έχω οδηγήσει σχεδόν όλα. Oμως δεν είναι εύκολο να κάνεις τη «σημαία» της, την 911, ηλεκτρική. Μπορεί να μοιάσει με εμπορική αυτοκτονία.

Το μεγάλο ερώτημα, λοιπόν, είναι πώς θα διατηρηθούν αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης αφ’ ης στιγμής νομοτελειακά πηγαίνουμε προς τα ηλεκτρικά; Η απάντηση δεν είναι τόσο αυτονόητη. Οι κατασκευαστές φαίνεται να συμφωνούν ότι η μετάβαση δεν είναι κοντά. Οπως δήλωσε ο Eλον Μασκ στη συνεδρίαση των μετόχων της Tesla, την περασμένη εβδομάδα, ακόμα και στο πιο αισιόδοξο σενάριο, θα χρειαστούν ρεαλιστικά τουλάχιστον 30 με 40 χρόνια για να αντικατασταθεί κάθε αυτοκίνητο εσωτερικής καύσης με ένα ηλεκτρικό όχημα.

Λαμβάνοντας υπ’ όψιν τον στόλο των ενεργών οχημάτων, θεωρείται ότι σήμερα υπάρχουν 2 δισεκατομμύρια αυτοκίνητα στον κόσμο και λιγότερο από το 1% αυτών είναι ηλεκτρικά. Ο Mασκ πρόσθεσε επίσης ότι ακόμα και αν από σήμερα πωλούνταν αποκλειστικά και μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα, θα χρειάζονταν δύο δεκαετίες για την παραπάνω αντικατάσταση του παγκόσμιου στόλου. Ο υπολογισμός προκύπτει από μία τάξη μεγέθους πωλήσεων 100 εκατομμυρίων οχημάτων ετησίως – εξ ου και η δήλωση για 30-40 χρόνια με ρεαλιστικούς μεν, αισιόδοξους υπολογισμούς.

Σε όλο το ενδιάμεσο διάστημα της μετάβασης, είναι τα eFuel, τα συνθετικά καύσιμα, που έρχονται να παίξουν το ρόλο τους. Η αυτοκινητοβιομηχανία δεν μπορεί να βασιστεί σε αμιγή ηλεκτροκίνηση για να επιτύχει τον στόχο ενός καθαρού 2050 (όπως έχει τεθεί από την Ε.Ε.). Τα «ηλεκτρονικά» καύσιμα με ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα (ή συνθετικά καύσιμα) έχουν ήδη ξεκινήσει την εξέλιξή τους εντός του γκρουπ της VW, με τις Audi και Bentley να συμμετέχουν.

Την ίδια στιγμή, σε ορισμένα μέρη του κόσμου, τα βιοκαύσιμα είναι ήδη ενσωματωμένα στο τρέχον ενεργειακό μείγμα. Ορισμένες χώρες, όπως η Βραζιλία, χρησιμοποιούν ως επί το πλείστον μείγματα βενζίνης Ε95 πλούσιων σε αιθανόλη και άλλες εισάγουν βιο-ντίζελ προερχόμενο από οργανικές πηγές, όπως καλαμπόκι ή καίγοντας πράσινα απόβλητα.

Συνθετική βενζίνη από «πράσινο» υδρογόνο και καθαρό άνθρακα

Ωστόσο η Porsche μαζί με την ExxonMobile (και με τη χείρα βοηθείας της Siemens) φαίνεται να ακολουθεί μια διαφορετική και πιο καθαρή διαδρομή: δημιουργεί συνθετική βενζίνη από έναν συνδυασμό «πράσινου» υδρογόνου και καθαρού άνθρακα. Η είδηση λέει ότι το ακατέργαστο καύσιμο που δημιουργείται (eMethanol) μετατρέπεται εύκολα στη συνέχεια σε καύσιμο υψηλών οκτανίων που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα περισσότερα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης. Ναι, σε αυτούς με τους οποίους κυκλοφορούμε σήμερα.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...