Μια ψηφιακή απεικόνιση του κορονοϊού | NEXU Science Communication/via REUTERS

Οι επιστήμονες απομονώνουν τον νέο κορονοϊό

Protagon Team Protagon Team 15 Μαρτίου 2020, 11:51
Μια ψηφιακή απεικόνιση του κορονοϊού
|NEXU Science Communication/via REUTERS

Οι επιστήμονες απομονώνουν τον νέο κορονοϊό

Protagon Team Protagon Team 15 Μαρτίου 2020, 11:51

Ερευνητικές ομάδες σε όλο τον κόσμο κατάφεραν να απομονώσουν στελέχη του ιού Sars-CoV-2 που έχει προκαλέσει την πανδημία. Πρόκειται για το πρώτο αλλά σημαντικό βήμα στην προσπάθεια κατανόησης των μηχανισμών του και της ανάπτυξης αποτελεσματικών θεραπειών και εμβολίων εναντίον του.

Ερευνητική ομάδα στον Καναδά που αποτελείται από επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Τορόντο, του Πανεπιστημίου McΜaster και του Ερευνητικού Ινστιτούτου Sunnybrook ανακοίνωσε ότι κατάφερε να απομονώσει ένα στέλεχος του νέου κορονοϊού και να το καλλιεργήσει σε κάποιο ασφαλές εργαστήριο. Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του ο Independent, οι ερευνητές πιστεύουν ότι η μελέτη του ιού έξω από τον ανθρώπινο οργανισμό μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη νέων διαγνωστικών εξετάσεων, θεραπειών και εμβολίων κατά του νέου κορονοϊού.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι δεν είναι η πρώτη ερευνητική ομάδα που απομονώνει κάποιο στέλεχος του κορονοϊού Sars-CoV-2 που είναι υπεύθυνος για την ασθένεια Covid-19 η οποία πλήττει όλο τον πλανήτη. Κάθε φορά που ένας ιός μολύνει κάποιο άτομο προσπαθεί να δημιουργήσει αντίγραφα του εαυτού του στο αναπνευστικό σύστημα του ασθενούς. Συνήθως κατά την διαδικασία αυτή ο ιός μεταλλάσσεται και την εμφάνιση τους κάνουν κατά μέσο όρο έξι γενετικές μεταλλάξεις του. Οσον αφορά τον Sars-CoV-2 μέχρι στιγμής έχουν εντοπιστεί δύο στελέχη του ιού: το ένα στέλεχος είναι αυτό που συνδέεται με την πανδημία και το δεύτερο δείχνει προς το παρόν να μην είναι ιδιαίτερα επιθετικό στα άτομα που μολύνει.

Οταν οι επιστήμονες καταφέρνουν να απομονώσουν έναν ιό μπορούν να δουν πόσο γρήγορα μεταλλάσσεται και ποιες είναι οι επιπτώσεις της κάθε μετάλλαξης στον άνθρωπο. Αυτό ευελπιστούν να συμβεί και με τις προσπάθειες απομόνωσης του Sars-CoV-2.

«Εχουμε ανάγκη από προσωποποιημένα, για αυτόν τον ιό, εργαλεία για να μπορέσουμε να αναπτύξουμε τρόπους να αντιμετωπίσουμε την πανδημία. Η άμεση αντίδραση απέναντι στον νέο ιό είναι κρίσιμη αλλά πρέπει να αναπτύξουμε λύσεις για την αντιμετώπισή του σε πιο μακροπρόθεσμο ορίζοντα και αυτό θα επιτευχθεί μέσω των απαραίτητων ερευνητικών προσπαθειών» αναφέρει η Σαμίρα Μουμπαρέκα, μικροβιολόγος και γιατρός λοιμωδών ασθενειών, μέλος της ερευνητικής ομάδας.

«Ερευνητές από αυτά τα τρία κορυφαία στον κόσμο ακαδημαϊκά ιδρύματα ένωσαν τις δυνάμεις τους για να απομονώσουν τον ιό μέσα σε λίγες εβδομάδες, επίτευγμα που δείχνει τι μπορούμε να πετύχουμε όταν αποφασίσουμε να συνεργαστούμε» δηλώνει ο Ρομπ Κόζακ, κλινικός μικροβιολόγος και επίσης μέλος της ερευνητικής ομάδας η οποία ανακοίνωσε ότι θα στείλει όλα τα δεδομένα των ερευνών της σε όλους τους ερευνητές που ασχολούνται με τον νέο ιό σε όλο τον κόσμο.