370
Ο βρετανός κωμικός ηθοποιός κατά την ομιλία του στο συνέδριο της ADL | ADL

Σάσα Μπάρον Κοέν: Το Facebook θα επέτρεπε ακόμη και στον Χίτλερ να διαφημιστεί

Protagon Team Protagon Team 23 Νοεμβρίου 2019, 13:42
Ο βρετανός κωμικός ηθοποιός κατά την ομιλία του στο συνέδριο της ADL
|ADL

Σάσα Μπάρον Κοέν: Το Facebook θα επέτρεπε ακόμη και στον Χίτλερ να διαφημιστεί

Protagon Team Protagon Team 23 Νοεμβρίου 2019, 13:42

Καταπέλτης για το Facebook και τις τακτικές του για την ρατσιστική διαφήμιση που ανέχεται να φιλοξενεί ήταν ο βρετανός κωμικός Σάσα Μπάρον Κοέν, ευρύτερα γνωστός για την κωμική περσόνα του «Μπόρατ», του δημοσιογράφου από το Καζακστάν.

Σε ομιλία του την Πέμπτη στο συνέδριο που διοργάνωσε στη Νέα Υόρκη η οργάνωση για την καταπολέμηση του αντισημιτισμού Anti-Defamation League, ο Μπάρον Κοέν έθεσε ένα απλό ερώτημα: αν υπήρχε το Facebook τη δεκαετία του 1930, θα είχε επιτρέψει στον Αδόλφο Χίτλερ να αναρτήσει αντισημιτικές διαφημίσεις; Η απάντηση που έδωσε ο ίδιος ήταν καταφατική.

«Αν τους πληρώσετε, το Facebook θα αναρτήσει οποιαδήποτε “πολιτική” διαφήμιση θέλετε, ακόμη κι αν είναι ψέμα. Και μάλιστα θα σας βοηθήσουν να στοχεύσετε αυτά τα ψέματα στους χρήστες τους για καλύτερο αποτέλεσμα», κατήγγειλε στην ομιλία του και τόνισε ότι «το Facebook είναι η μεγαλύτερη προπαγανδιστική μηχανή στην ιστορία».

Πρόσθεσε ότι «με βάση αυτή την παράλογη λογική, αν το Facebook υπήρχε τη δεκαετία του 1930, θα είχε επιτρέψει στον Χίτλερ να αναρτήσει διαφημίσεις των 30 δευτερολέπτων για τη “λύση” του στο “πρόβλημα των Εβραίων”».

Τόνισε ακόμη ότι είναι «κρίσιμης σημασίας να επανεξετάσουμε τους ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης και πώς αυτοί διασπείρουν μίσος, συνωμοσίες και ψέματα». Μάλιστα αμφισβήτησε τον χαρακτηρισμό προπύργιο «ελεύθερης έκφρασης» που έχει δώσει ο ιδρυτής του, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, στο Facebook.

«Πιστεύω ότι όλοι συμφωνούμε πως δεν θα πρέπει να προσφέρουμε μια ελεύθερη πλατφόρμα στους φανατικούς και τους παιδόφιλους για να κάνουν ευρέως γνωστές τις απόψεις τους και να στοχοποιούν τα θύματά τους», είπε.

Η εταιρεία δεν φάνηκε ικανοποιημένη, όπως ήταν αναμενόμενο, από τα σχόλια του κωμικού. «Διαστρέβλωσε την πολιτική του Facebook», απάντησε του κοινωνικού δικτύου στο AFP και πρόσθεσε ότι «στην πλατφόρμα μας απαγορεύεται ο λόγος μίσους. Κανείς, περιλαμβανομένων των πολιτικών προσωπικοτήτων, δεν μπορεί να υπερασπίζεται ή να προωθεί το μίσος, τη βία ή τους μαζικούς φόνους στο Facebook».

Ενώ το Facebook εξακολουθεί να προσποιείται ότι δεν υπάρχει σοβαρό ζήτημα, άλλοι γίγαντες του Ίντερνετ σπεύδουν να κάνουν πιο αυστηρό το πλαίσιό τους

Ο επικεφαλής του Twitter Τζακ Ντόρσι ανακοίνωσε στα τέλη Οκτωβρίου ότι θα απαγορευθούν όλες οι πολιτικές διαφημίσεις στον ιστότοπο. Μόλις αυτή την εβδομάδα, την Τετάρτη, η Google επεσήμανε ότι θα κάνει αυστηρότερους τους κανόνες της για τις πολιτικές διαφημίσεις, κυρίως για να απαγορεύσει τη δημοσίευση προφανώς ψευδών μηνυμάτων και να εμποδίσει τη συγκεκριμένη στόχευση ψηφοφόρων.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...