419
Μπέιλ και Ντέιμον στο Indianapolis Motor Speedway, πριν μερικά 24ωρα, όπου κυμάτισαν την πράσινη σημαία του αγώνα Indy 500 | Facebook

Πώς ο Κρίστιαν Μπέιλ και ο Ματ Ντέιμον «άλωσαν» το Λε Μαν

Protagon Team Protagon Team 4 Ιουνίου 2019, 13:33
Μπέιλ και Ντέιμον στο Indianapolis Motor Speedway, πριν μερικά 24ωρα, όπου κυμάτισαν την πράσινη σημαία του αγώνα Indy 500
|Facebook

Πώς ο Κρίστιαν Μπέιλ και ο Ματ Ντέιμον «άλωσαν» το Λε Μαν

Protagon Team Protagon Team 4 Ιουνίου 2019, 13:33

Το Le Mans 24 Hours δεν είναι «ένας ακόμη αγώνας αγωνιστικών αυτοκινήτων»: είναι, μέχρι σήμερα, σχεδόν έναν αιώνα από την έναρξή του το 1923, ο πιο δύσκολος και σκληρός αγώνας αντοχής του μηχανοκίνητου αθλητισμού, μια πραγματική 24ωρη δοκιμασία οδηγών, αυτοκινήτων και μηχανικών με έπαθλο την… μηχανοκίνητη αθανασία, καθώς  ανήκει στην «Αγία Τριάδα» των αγώνων μαζί με το Γκραν Πρι του Μονακό και τα 500 Μίλια της Ινδιανάπολις.

Ο Κρίστιαν Μπέιλ, επί χρόνια οπαδός του αγώνα του Λε Μαν, έπεισε τον φίλο του, Ματ Ντέιμον, να πρωταγωνιστήσουν σε μια από τις θρυλικότερες ιστορίες του Le Mans 24 Hours, από το μακρινό 1966.

Όπερ και εγένετο: το «Ford v Ferrari», που θα βγει στις 15 Νοεμβρίου στις κινηματογραφικές αίθουσες, θα επικεντρώνεται στην κοινή προσπάθεια ενός βρετανού οδηγού και ενός αμερικανού κατασκευαστή αυτοκινήτων να κατασκευάσουν το τέλειο αυτοκίνητο για λογαριασμό της Ford.

Ο Μπέιλ είναι ο οδηγός Κεν Μάιλς και ο Ντέιμον είναι ο κατασκευαστής Κάρολ Σέλμπι που το 1965 δημιουργούν ένα μυθικό αυτοκίνητο, το GT40, που τελικά κατέκτησε το Λε Μαν.

Ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις δυο μεγάλες μάρκες, την Ford και την Ferrari, ξεκινάει στις αρχές της δεκαετίας του 1960, όταν o (μεχρι τότε πολυνίκης των αγώνων, με έξι νίκες μεταξύ 1958-1964) Έντσο Φεράρι εξέφρασε ενδιαφέρον για την πώληση της εταιρείας του στην Ford.

Μπέιλ και Ντέιμον ποζάρουν δίπλα σε μια GT40

Μετά από διαπραγματεύσεις μηνών, η Ferrari σταμάτησε απότομα τις διαπραγματεύσεις και ο Χένρι Φορντ Β’ έδωσε εντολή στο αγωνιστικό τμήμα να κατασκευάσει πάση θυσία ένα αυτοκίνητο για να νικήσει τον ανταγωνιστή του που επιπλέον θεωρούσε πως του είχε παίξει και «άσχημο παιχνίδι».

Η Ford στράφηκε στον Σέλμπι, εκείνος στον Μάιλς και η συνεργασία οδήγησε στη νίκη την πρώτη τους προσπάθεια στο Λε Μαν, το 1966.

Μια χαρακτηριστική σκηνή από την ταινία με τον Κρίστιαν Μπέιλ να υποδύεται τον Κεν Μάιλς

«Οι αγώνες δεν είναι μόνο λάδι και βενζίνη, αλλά και το αίμα και ο ιδρώτας [που προηγείται των αγώνων]», δήλωσε ο Μπέιλ στο AP από το Indianapolis Motor Speedway όπου μαζί με τον Ντέιμον κυμάτισαν την πράσινη σημαία για το Indy 500.

«Ο Σέλμπι ήταν εξαιρετικός στην πολιτική και τη διπλωματία. Θα μπορούσε να πουλήσει οτιδήποτε. Ενώ ο Μάιλς ήταν φρικτός σε αυτά τα πράγματα. Δεν ήξερα αυτή την ιστορία για τη φιλία τους και γι ‘αυτό θέλησα να κάνω αυτή την ταινία. Είναι μια τόσο σπουδαία ιστορία», πρόσθεσε ο Ντέιμον.