931
Ο Πρωθυπουργός κατά την παρουσίαση του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για τη Βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας | SOOC

Μητσοτάκης: €450 εκατ. για παρεμβάσεις «ζωής και θανάτου» σε 7.000 σημεία του οδικού δικτύου

Protagon Team Protagon Team 3 Φεβρουαρίου 2021, 13:41
Ο Πρωθυπουργός κατά την παρουσίαση του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για τη Βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας
|SOOC

Μητσοτάκης: €450 εκατ. για παρεμβάσεις «ζωής και θανάτου» σε 7.000 σημεία του οδικού δικτύου

Protagon Team Protagon Team 3 Φεβρουαρίου 2021, 13:41

Την εκκίνηση του προγράμματος, συνολικού ύψους 450 εκατ. ευρώ, χρηματοδοτούμενου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, για σημειακές παρεμβάσεις σε 7.000 σημεία αυξημένης επικινδυνότητας στο οδικό δίκτυο της χώρας, ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκτης, κατά την παρουσίαση του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για τη Βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας, με στόχο την ανατροπή της θλιβερής εικόνας που παρουσιάζει η χώρα μας όσον αφορά τα θύματα από τροχαία ατυχήματα-δυστυχήματα.

«Πρόκειται για μικρές παρεμβάσεις, οι οποίες μπορούν, ωστόσο, να κάνουν τη διαφορά ανάμεσα στη ζωή και στον θάνατο», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Μητσοτάκης και στάθηκε στην ανάγκη αποτελεσματικών οριζόντιων πολιτικών, που να στηρίζονται σε πραγματικά δεδομένα και να επιλύουν θέματα συντονισμού και επίτευξης συγκεκριμένων στόχων, ειδικά εκεί όπου εμπλέκονται πολλά υπουργεία.

Από την εκδήλωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την παρουσίαση του Εθνικού Σχεδίου Δράσης στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου/SOOC.

Μεταξύ άλλων, ο Πρωθυπουργός υπογράμμισε τη σημασία που ο ίδιος αποδίδει στη διαπαιδαγώγηση της νέας γενιάς οδηγών, δεδομένου ότι πλέον το μάθημα της οδικής ασφάλειας εντάσσεται οργανωμένα στο ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων.

«Τα παιδιά», είπε, «επηρεάζουν και τις συμπεριφορές των ενηλίκων, τα νέα παιδιά θα επηρεάσουν και τους γονείς τους», επισημαίνοντας ότι πρέπει να αλλάξει η κουλτούρα και η αντίληψη του τι σημαίνει οδηγώ ένα αυτοκίνητο ή μία μοτοσικλέτα.

Σε αυτό το σημείο έκανε ειδική μνεία στην αναμόρφωση του συστήματος εξετάσεων και πόσο καθοριστικό είναι τα νέα παιδιά να αντιμετωπίζουν την όλη διαδικασία, αλλά και τις εξετάσεις, ως ένα στάδιο, κατά το οποίο θα μάθουν να οδηγούν.

Είναι κρίσιμο, τόνισε, «να κοιτάξουμε μπροστά και να αγκαλιάσουμε την πρόοδο της τεχνολογίας και τις αλλαγές στις συνήθειες μετακίνησης, που επιβάλλει η μετάβαση στην πράσινη ανάπτυξη», υπογραμμίζοντας τη σημασία της υιοθέτησης και εφαρμογής ενός σύγχρονου κώδικα κανόνων και της αλλαγής στην οδική συμπεριφορά  που αυτός θα επιφέρει.

«Πολλά ατυχήματα –και τέτοια δυστυχώς, απαντώνται αρκετά στην ιδιαίτερη πατρίδα μου την Κρήτη– οφείλονται σε ατομικές επιλογές, όπως η κατανάλωση αλκοόλ, η υπερβολική ταχύτητα, αλλά και το γεγονός, πως δεν φοράμε ζώνη και κράνος. Πάνω από όλα πρέπει να σκεφθούμε πώς η αλλαγή συμπεριφοράς στον δρόμο συνεπάγεται σεβασμό στους συμπολίτες μας και την οικογένειά μας», σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης. Γι’ αυτό, πρόσθεσε και «το ενδιαφέρον για την οδική ασφάλεια σε μία χώρα που κάθε χρόνο θρηνεί πολλούς συμπολίτες μας στην άσφαλτο θα έπρεπε να ήταν αυτονόητο και η ευαισθητοποίηση δεν θα πρέπει να περιορίζεται σε μία εύκολη, πλην, όμως, βραχυπρόθεσμη αγανάκτηση».

Οι βασικοί άξονες του Εθνικού Σχεδίου Δράσης, όπως τους παρουσίασε ο Πρωθυπουργός:

Κουλτούρα: η αντίληψή μας για το τι σημαίνει να οδηγούμε ένα αυτοκίνητο ή μία μοτοσικλέτα. Είναι σημαντικό να βλέπουν τα παιδιά τις εξετάσεις οδήγησης ως μία διαδικασία για να μάθουν να οδηγούν.

Διαπαιδαγώγηση νέας γενιάς οδηγών: το μάθημα της οδικής ασφάλειας εντάσσεται οργανωμένα στο ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθητών. Τα παιδιά επηρεάζουν πολύ τη συμπεριφορά των ενηλίκων.

Ασφάλεια των δρόμων: Οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι έχουν μεγάλη σημασία για τη βελτίωση των τροχαίων ατυχημάτων. Πολλά ατυχήματα συμβαίνουν εντός των πόλεων και στο επαρχιακό δίκτυο. Κάνουμε με χρήματα της ΕΚΤ 7.000 παρεμβάσεις σε σημεία με αυξημένη επικινδυνότητα και μπορούν να κάνουν τη διαφορά μεταξύ ζωής και θανάτου. Αρκεί να κάνει κάποιος μία βόλτα σε έναν επαρχιακό δρόμο και να δει τον αριθμό των εικονοστασίων για να δει πόσο σημαντικές είναι αυτές οι παρεμβάσεις.

Πρόοδος τεχνολογίας – πράσινη ανάπτυξη: απαιτούνται οργανωμένα σχέδια βιώσιμης κινητικότητας. Οι συνήθειες αλλάζουν, δεν αρκεί να φτιάξουμε έναν ποδηλατόδρομο. Απαιτείται οργανωμένο σχέδιο.

Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής

Από την πλευρά του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, έκανε λόγο (φωτογραφία κάτω) για ένα ολοκληρωμένο, καλά μελετημένο, ρεαλιστικό σχέδιο, που μπορεί να έχει συγκεκριμένα αποτελέσματα και το οποίο εν πολλοίς στηρίζεται στο τετράπτυχο: ασφαλείς δρόμοι – υπεύθυνοι οδηγοί – κυκλοφοριακή παιδεία – δίκαιοι κανόνες για όλους.

«Το σχέδιό μας εδράζεται σε ένα τετράπτυχο: Ασφαλείς δρόμοι. Υπεύθυνοι οδηγοί. Κυκλοφοριακή παιδεία. Δίκαιοι κανόνες για όλους.

Το πιο άμεσο και φλέγον, είναι να κάνουμε πιο ασφαλείς τους δρόμους μας. Κεντρική θέση σε αυτή την προσπάθεια έχει το Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας σε 7.000 επικίνδυνα σημεία σε όλη τη χώρα.

Αλλά και το ειδικό πλέγμα στοχευμένων σημειακών παρεμβάσεων στον υφιστάμενο οδικό άξονα Πάτρας – Πύργου, μέχρι να ολοκληρωθεί ο νέος δρόμος.

Ξεμπλοκάρουμε επίσης μεγάλα οδικά έργα: Τον Ε-65, τον ΒΟΑΚ, τον Καλαμάτα-Ριζόμυλος, τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού στην Αθήνα και το flyover στη Θεσσαλονίκη.

Με το σχέδιο νόμου για την εκπαίδευση και εξέταση υποψήφιων οδηγών, δημιουργούμε ένα νέο σύστημα, με διαφάνεια και αξιοπιστία. Να τελειώνουμε με την επικίνδυνη ελληνική πραγματικότητα, πολλοί οδηγοί πρώτα να παίρνουν το δίπλωμα και μετά, στο δρόμο, να μαθαίνουν όπως – όπως να οδηγούν», τόνισε στην παρέμβασή του ο υπουργός.

«Επιλογή και προσπάθεια της κυβέρνησής μας», πρόσθεσε, «είναι να δίνουμε κίνητρα για την ανανέωσή του στόλου ΙΧ, γιατί τα νέα αυτοκίνητα εκτός του ότι ρυπαίνουν λιγότερο, είναι κατά κανόνα και πολύ ασφαλέστερα.

Προχωράμε επίσης σε αναθεώρηση διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Οι προβλέψεις του θα είναι δίκαιες, ρεαλιστικές και θα χτυπούν τα προβλήματα στη ρίζα τους».

«Με λίγα λόγια», κατέληξε ο κ. Καραμανλής, «το σχέδιό μας προβλέπει συγκεκριμένα βήματα: για να γίνουμε όλοι μας καλύτεροι οδηγοί, που οδηγούν πιο σύγχρονα οχήματα, σε πολύ ασφαλέστερους δρόμους και με δίκαιους κανόνες».

Σε μία έξυπνη ιδέα του υπουργείου Μεταφορών, η εκδήλωση για την παρουσίαση του Εθνικού Σχεδίου δράσης φιλοξενήθηκε στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου.

Το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου καταλαμβάνει 4.000 τ.μ. σε ένα κτίριο μοναδικής αρχιτεκτονικής και αισθητικής. Είναι αφιερωμένο στην τεχνολογία και στην εξέλιξη του αυτοκινήτου, περιλαμβάνοντας περισσότερα από 110 εκθέματα από τα τέλη του 19ου αιώνα έως και τα τέλη του 20ού. Βρίσκεται στο κέντρο της Αθήνας και σε απόσταση αναπνοής από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, στη διασταύρωση 3ης Σεπτεμβρίου και Ιουλιανού.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...