525
| .

Το – όχι και τόσο – παρθενικό ατύχημα του Google Car

Protagon Team Protagon Team 1 Μαρτίου 2016, 14:30

Το – όχι και τόσο – παρθενικό ατύχημα του Google Car

Protagon Team Protagon Team 1 Μαρτίου 2016, 14:30

Το αυτοκίνητο της Google δεν έχει οδηγό. Κι αν περιμένατε ότι αυτό κάποια στιγμή θα οδηγούσε σε προβλήματα, καλά κάνατε και το περιμένατε. Ετσι έγινε.

Και δεν ήταν η πρώτη φορά. Το αυτοκίνητο της Google χωρίς οδηγό έχει εμπλακεί και στο παρελθόν σε ατυχήματα, ωστόσο αυτή ήταν η πρώτη φορά που αυτό… έφταιγε.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Στις 14 Φεβρουαρίου, την ημέρα δηλαδή που αφήνετε λίγο στην άκρη την αγάπη σας για τα απλά, καθημερινά αντικείμενα που χρησιμοποιείτε και εκφράζετε την αγάπη σας στα πρόσωπα της ζωής σας, ένα απλό, καθημερινό αντικείμενο χωρίς ψυχή μέσα του τράκαρε.

Το τζιπ της Lexus το οποίο χρησιμοποιεί η Google βρισκόταν στο Μάουντεν Βιου της Καλιφόρνια, όταν στο δρόμο του βρέθηκαν ορισμένα… σακιά με άμμο. Το πρόγραμμα που καθοδηγεί και δίνει εντολές στο αυτοκίνητο εντόπισε το εμπόδιο και έδωσε εντολή να κάνει ελαφρώς αριστερά για να αποφύγει να τα πατήσει. Ωστόσο, στην αριστερή λωρίδα του δρόμου κινούταν λεωφορείο, το οποίο διερχόταν εκείνη την ώρα με –όχι και τόσο μεγάλη- ταχύτητα. Τώρα, το πώς κατάφερε το αυτοκίνητο της Google που έτρεχε με… τρία χιλιόμετρα την ώρα να χτυπήσει πάνω στο λεωφορείο που πήγαινε με –μόλις- 24 χιλιόμετρα των ώρα, ένας Θεός το ξέρει…

Το ενδιαφέρον είναι στο γεγονός ότι το περιστατικό έγινε σε διασταύρωση με φωτεινούς σηματοδότες, οπότε και το Google Car με το που εντόπισε το πράσινο φως προχώρησε και στη συνέχεια έκανε αριστερά. Σε αντίστοιχες περιπτώσεις, όταν υπάρχει οδηγός έχει απενεργοποιήσει το drive mode και χειρίζεται το όχημα ο ίδιος.

2016-02-29T200029Z_585633132_TM3EC2T15KW01_RTRMADP_3_GOOGLE-SELFDRIVINGCAR
Ενα από τα υπόλοιπα αυτοκίνητα που χρησιμοποιείται από την Google για την ανάπτυξη και τελειοποίηση των οδηγικών προγραμμάτων της (photo: REUTERS/Elijah Nouvelage)

Οπως είναι λογικό, το ατύχημα δεν είχε νεκρούς, δεν είχε τραυματίες. Ευτυχώς. Ωστόσο, έκανε την Google να ζητήσει συγγνώμη για το περιστατικό και να παραδεχθεί το μερίδιο ευθύνης της. «Προφανώς φέρουμε κάποια ευθύνη, καθώς αν το όχημά μας δεν κινούταν, δεν θα συνέβαινε η σύγκρουση. Εχοντας ειπωθεί αυτό, ο διαχειριστής του αυτοκινήτου μας πίστεψε πως το λεωφορείο θα μείωνε την ταχύτητά του ή θα σταματούσε για να μας επιτρέψει να στρίψουμε», τόνισαν χαρακτηριστικά τα στελέχη της εταιρείας.

Οχι μία, όχι δύο, αλλά 17 φορές

Από την ώρα που τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό της Google βγήκαν στους δρόμους των ΗΠΑ έχουν σημειωθεί ατυχήματα κι ατυχήματα. Κι όχι ένα και δύο, αλλά 17! Ωστόσο, σε όλα τα προηγούμενα περιστατικά τα οχήματα της εταιρείας ήταν σε ρόλο… θύματος κι όχι θύτη. Είτε κάποιος οδηγός δεν τους έδινε και τόσο μεγάλη σημασία και έπεφτε πάνω τους, είτε περίμενε πως ο οδηγός –που δεν υπήρχε στο Google Car- θα αντιδρούσε, κάτι που προφανώς δεν μπορούσε να γίνει.

Παρόλα αυτά, η Google εξακολουθεί να δηλώνει πως τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό που χρησιμοποιούν τα προγράμματά της είναι ασφαλέστερα από αυτά τα οποία τα χειρίζονται ανθρώπινα χέρια. Εξάλλου, η στάση της εταιρείας φαίνεται κι από την ανακοίνωσή της. Δεν αποδίδει το περιστατικό σε λάθος στο λειτουργικό σύστημά της, αλλά στο θέμα της κίνησης και της εκτίμησης για τη συμπεριφορά που θα είχε το άλλο όχημα.

Εσείς; Θα εμπιστευόσασταν να μπείτε σε ένα αυτοκίνητο που θα οδηγούνταν αποκλειστικά από υπολογιστικό πρόγραμμα κι όχι από άνθρωπο; Πείτε μας την άποψή σας στα σχόλια.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...