617
Μήτσο, σταμάτα να το γυαλίζεις και βρες πού μπαίνει η πρίζα... | REUTERS/Hannah McKay

Η Aston Martin φτιάχνει ηλεκτρικό αυτοκίνητο made in China

Σπύρος Σεραφείμ Σπύρος Σεραφείμ 28 Φεβρουαρίου 2016, 09:56
Μήτσο, σταμάτα να το γυαλίζεις και βρες πού μπαίνει η πρίζα...
|REUTERS/Hannah McKay

Η Aston Martin φτιάχνει ηλεκτρικό αυτοκίνητο made in China

Σπύρος Σεραφείμ Σπύρος Σεραφείμ 28 Φεβρουαρίου 2016, 09:56

Η θρυλική αγγλική εταιρία Aston Martin θα συνεργαστεί με την κινέζικη εταιρία υψηλής τεχνολογίας LeEco. Μαζί θα σχεδιάσουν και θα κατασκευάσουν το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της εταιρίας κατασκευής πανάκριβων σπορ μοντέλων.

Η αλήθεια είναι ότι δεν πέφτουμε από τα (μη ρυπογόνα) σύννεφα. Τον Οκτώβριο του 2015 είχαμε δει για πρώτη φορά το ηλεκτρικό Aston Martin RapidE concept. Αυτό που θα κυκλοφορήσει -αν όλα πάνε κατ’ ευχήν βατ και βολτ- θα λέγεται Rapide S.

Επίσης, δεν πρέπει να μας ξενίζει το γεγονός ότι ένα θηρίο που βρυχάται δεν θα πρέπει να ακούγεται καν, πλέον. Βλέπετε, οι κανονισμοί εκπομπών ρύπων γίνονται συνεχώς αυστηρότεροι. Σκεφτείτε πως υπάρχουν πόλεις που σκέφτονται, στο εγγύς μέλλον, να θεσπίσουν νόμους που θα απαγορεύουν την είσοδο ρυπογόνων οχημάτων στο κέντρο τους. Την ίδια στιγμή, μαίνεται μια μάχη στο Ευρωκοινοβούλιο για τα νέα όρια ρύπων στα αυτοκίνητα. Η σχετική συζήτηση ξεκίνησε μετά το «dieselgate» – όταν, δηλαδή, βρέθηκε το παράνομο λογισμικό σε κινητήρες του Ομίλου Volkswagen. Ολη η κουβέντα γίνεται για τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου (NOx), οι οποίες παραμένουν σε υψηλά επίπεδα, ακόμη και από τους σύγχρονους κινητήρες diesel. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, οι υψηλές εκπομπές NOx προκαλούν σοβαρές ασθένειες, όπως άσθμα, βρογχίτιδα και γενικότερα παθήσεις των πνευμόνων.

It’s all chinese to me

H LeTv είναι η κινεζική εταιρία που παρουσίασε το πρώτο android smartphone με επεξεργαστή Qualcomm Snapdragon 820. Πλέον, έχει αλλάξει το όνομα και το λογότυπό της και ονομάζεται LeEco. Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες υψηλής τεχνολογίας στην Κίνα, με δραστηριότητα σε δεκάδες τομείς – από την κατασκευή κινητών τηλεφώνων και άλλων ηλεκτρονικών συσκευών, όπως Smart TVs. Βασικά, παρέχει το αντίστοιχο κινεζικό Netflix, τον μεγαλύτερο on-demand πάροχο τηλεόρασης.rapiderear34

Η “καρδιά” του μπορεί να είναι ηλεκτρική και να μιλά Κινέζικα, αλλά δεν θα χάσει το βρετανικό στιλ του

Ταυτόχρονα, σε ό,τι μας αφορά σχετικά με την Aston, η κινεζική εταιρία ειδικεύεται και στην κατασκευή ηλεκτρικών συστημάτων για την αυτοκινητοβιομηχανία. Η συνεργασία μαζί της είναι ο καλύτερος τρόπος να διαφημίσουν τα προϊόντα της, ενώ κατά αυτόν τον τρόπο μπαίνει -μαζί με την Google- στην πρώτη κατηγορία των εταιριών τεχνολογίας αιχμής. Αλλά αυτό, άλλωστε, δεν κάνει ήδη και η Apple; Ετσι κι αλλιώς, η νέα εταιρική τάση θέλει τις εταιρίες τεχνολογίας να επεκτείνονται στην αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ εκείνη φλέγεται από (εμπορική) επιθυμία να αποκτήσει τεχνογνωσία σε ζητήματα προηγμένης τεχνολογίας, διαδικτυακής σύνδεσης, αλλά και μηδενικών ρύπων.

Το ηλεκτρικό τους μέλλον

Οι Aston Martin και η LeEco δεν έχουν αποκαλύψει, προς το παρόν, τις προδιαγραφές του ηλεκτρικού μοντέλου Rapide. Αυτό που τονίζουν είναι ότι εργάζονται από κοινού για την κατασκευή ενός συστήματος μετάδοσης κίνησης, αλλά και μιας μπαταρίας. Αυτό που επίσης γνωρίζουμε είναι ότι το πρωτότυπο RapidE έφερε έναν ηλεκτροκινητήρα δημιουργίας Williams Advanced Engineering, με ιπποδύναμη απόδοσης από 550 έως 1.000 ίππους! Μπορεί, λοιπόν, το… θερίο να μην ουρλιάζει μέσω των εξατμίσεών του, αλλά θα συνεχίζει να… «οργώνει» τα οδοστρώματα. Οι μπαταρίες που θα τροφοδοτούν με ενέργεια τον ηλεκτροκινητήρα θα δίνουν αυτονομία για, περίπου, 320 χλμ.

Από την άλλη, ούτε τα οικονομικά μεγέθη της συνεργασίας ανακοινώθηκαν. Πάντως, ο διευθύνων σύμβουλος της Aston Martin, Αντι Πάλμερ, δήλωσε ότι η συμφωνία «δίνει μία μεγάλη ώθηση στην κατασκευή τού πρώτου ηλεκτροκίνητου μοντέλου της εταιρίας, το οποίο θα μπορούσε να βγει στην παραγωγή μέσα στο 2018».

Αντίστοιχα, σε ό,τι αφορά στο κόστος του αυτοκινήτου, αναμένεται να ανέρχεται κάπου μεταξύ των €180.000 και €225.000, με την εταιρία να έχει ως στόχο να πουλά κοντά στα 400 ηλεκτρικά οχήματα κάθε χρόνο. Κι αν δεν μπορεί να πιάσει αυτές τις πωλήσεις στη Γηραιά Ηπειρο, υπάρχει πάντα η άλλη άκρη του Ατλαντικού. Αλλά και η Κίνα, όμως, αποτελεί -με διαφορά- τη μεγαλύτερη αγορά για μοντέλα τέτοιας τεχνολογίας. Εκεί, μόνο την προηγούμενη χρονιά, τετραπλασιάστηκαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.

Αλλωστε, το μέλλον των αυτοκινήτων, παντού, ίσως να είναι αμιγώς υβριδικό…

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...