270
To περίπτερο Λε Κομπυζιέ στη Ζυρίχη που λειτουργεί ως μουσείο αφιερωμένο στο έργο του | wikipedia

Μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς 17 κτίρια του Λε Κορμπιζιέ

Protagon Team Protagon Team 18 Ιουλίου 2016, 21:03
To περίπτερο Λε Κομπυζιέ στη Ζυρίχη που λειτουργεί ως μουσείο αφιερωμένο στο έργο του
|wikipedia

Μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς 17 κτίρια του Λε Κορμπιζιέ

Protagon Team Protagon Team 18 Ιουλίου 2016, 21:03

Ο πολιτιστικός οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών –καθυστερημένα όπως λένε κάποιοι- πήρε την απόφαση δικαιώνοντας την πρωτοποριακή εργασία του αρχιτέκτονα που άλλαξε την μοντέρνα αρχιτεκτονική και επηρέασε το μέλλον της. «Ενσωμάτωναν μια νέα αρχιτεκτονική γλώσσα που διαχωρίστηκε από το παρελθόν».

n-unesco-b-20160718
Το Εθνικό Μουσείο Δυτικής Τέχνης στο Τόκιο

Τα δέκα κτίρια βρίσκονται στη Γαλλία και τα υπόλοιπα σε Ελβετία, Βέλγιο, Γερμανία, Αργεντινή, Ιαπωνία και Ινδία. Ξεχωρίζουν μεταξύ τους το La Cite Radieuse στη Μασσαλία, το Maison Guiette στην Αμβέρσα και το μεγάλο πρότζεκτ του για την πόλη Τσαντιγκάρ στην Ινδία.

Μάλιστα η ανακοίνωση αναφέρει πως «κτίρια όπως το Εθνικό Μουσείο Δυτικής Τέχνης στο Τόκιο και η οικία του Dr Curutchet  στην Λα Πλάτα της Αργεντινής  φανερώνει πως η Μοντέρνα Κίνηση επιδίωξε να απαντήσει στην πρόκληση δημιουργίας νέων αρχιτεκτονικών τεχνικών για να ανταποκριθεί στις ανάγκες της κοινωνίας.

000_del157913.c7c5f092441.original
Κτίριο στο Συγκρότημα της Πρωτεύουσας στην ινδική πόλη Τσαντιγκάρ

Ο Λε Κορμπιζιέ γεννήθηκε τον Οκτώβριο του 1887 με το όνομα Σαρλ-Εντουάρ Ζανρέ-Γκρι. 13 χρονών εγκατέλειψε το σχολείο για να ταξιδέψει στην Ευρώπη και έτσι σε σημαντικό βαθμό ήταν αυτοδίδακτος ως αρχιτέκτονας και έχοντας έντονη συναίσθηση των ανθρώπινων αναγκών που πρέπει να καλύπτει η αρχιτεκτονική. «Παρατηρούσα πώς ήταν φτιαγμένα τα σπίτια, οι ναοί, οι δρόμοι, τα παρεκκλήσια. Εργαζόμενος καθ’ οδόν για να κερδίσω το ψωμί μου, ανακάλυψα την αρχιτεκτονική» έλεγε σε συνέντευξή του.

Τα υλικά για την οικοδόμηση μιας πόλης είναι «ο ουρανός, ο χώρος, τα δέντρα, το ατσάλι και το τσιμέντο, με αυτή τη σειρά και ιεράρχηση» επέμενε και χαρακτήριζε την κατοικία «μια μηχανή για να ζει ο άνθρωπος μέσα της».

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News