747
Υγρά μαλλιά και μακό με print του διάσημου καρχαρία στην επίδειξη του Calvin Klein | REUTERS/Andrew Kelly

Η μόδα για το (επόμενο) καλοκαίρι θα θυμίζει «Τα Σαγόνια του Καρχαρία»

Protagon Team Protagon Team 13 Σεπτεμβρίου 2018, 12:10
Υγρά μαλλιά και μακό με print του διάσημου καρχαρία στην επίδειξη του Calvin Klein
|REUTERS/Andrew Kelly

Η μόδα για το (επόμενο) καλοκαίρι θα θυμίζει «Τα Σαγόνια του Καρχαρία»

Protagon Team Protagon Team 13 Σεπτεμβρίου 2018, 12:10

«Τα Σαγόνια του Καρχαρία» είναι μια από τις πιο διάσημες ταινίες του αμερικανικού σινεμά αλλά το θέμα της, από το 1975 που είχε προβληθεί το φιλμ, δεν είχε απασχολήσει ποτέ μέχρι σήμερα τη μόδα. Το βράδυ της 11ης Σεπτεμβρίου, όμως, η παρουσίαση της ανοιξιάτικης-καλοκαιρινής κολεξιόν για το 2019 του οίκου Calvin Klein στην Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης ξεκίνησε με την προβολή της έξοχης ταινίας του Σπίλμπεργκ σε μια γιγαντοοθόνη που καταλάμβανε όλη την επιφάνεια της αίθουσας από το δάπεδο μέχρι το ταβάνι.

Η συλλογή είχε σαφείς αναφορές στην ταινία, η επίδειξη εξάλλου ήταν κάτι σαν φόρος τιμής από έναν λάτρη του σινεμά. Πράγματι, ο δημιουργός της Ραφ Σιμόνς είναι ένας από τους μεγαλύτερους σινεφίλ  στον χώρο της μόδας. Και αν στο παρελθόν εξερευνούσε ταινίες τρόμου όπως η «Λάμψη» και το «Carrie», τα «Σαγόνια του καρχαρία» ήταν εξίσου ικανά να του προσφέρουν μια κάπως «δυσοίωνη» έμπνευση, γράφει η Λόρεν Κόχραν, ανταποκρίτρια του Guardian στη Νέα Υόρκη.

Μπλούζα από νεοπρέν μέσα από φόρεμα εμπνευσμένο από της δεκαετία του 1960 (REUTERS/Andrew Kelly)

Μοντέλα, όπως η Γιασμίν Λε Μπον και η Κάια Γκέρμπερ, περπάτησαν στην πασαρέλα που ήταν στρωμένη με χαλί στο κόκκινο του αίματος φορώντας κόκκινο σκουφί, όμοιο με εκείνο του Ρόι Σάιντερ στο ρόλο του Μάρτιν Μπρόντι, ενώ το θαλασσινό σκηνικό συμπλήρωναν κομμάτια από στολές κατάδυσης φτιαγμένα από νεοπρέν, μαρινιέρες και χοντρά πλεκτά. Κάποια μοντέλα φορούσαν σακάκια και από μέσα κοντομάνικα μακό με τη στάμπα του διάσημου καρχαρία, συνδυασμένα με φορέματα αντάξια της δεκαετίας του 1960, που παρέπεμπαν κατευθείαν στην «κυρία Ρόμπινσον», του «Πρωτάρη».

Στον «Πρωτάρη», εξάλλου,  έγινε επίσης αναφορά κατά τη διάρκεια της επίδειξης. Ακριβώς αυτός ο συνδυασμός στοιχείων από τις δύο χολιγουντιανές επιτυχίες έδωσε πραγματικά πολύ μεγάλη δύναμη στο show του Calvin Klein και έκανε τον οίκο να ξεχωρίσει φέτος το φθινόπωρο στη Νέα Υόρκη.

Μοντέλο του Calvin Klein με φόρμα κατάδυσης φορεμένη μέχρι τη μέση και μάλλινη ζακέτα (REUTERS/Andrew Kelly)

Μια στολή κατάδυσης, για παράδειγμα, φορεμένη μέχρι τη μέση και το υπόλοιπο κομμάτι της γυρισμένο προς τα έξω ώστε να φαίνεται η φόδρα με prints της δεκαετίας του ’60, είναι κάτι εντελώς καινούργιο και είναι βέβαιο ότι θα φορεθεί πολύ την επόμενη σεζόν. Ο Σιμόνς έχει τόσο μεγάλη επιρροή στη μόδα που έκανε πραγματική τάση τη μπαλακλάβα για το φθινόπωρο και τον χειμώνα. Οπότε με την δική του υποστήριξη, κομμάτια από στολές κατάδυσης θα μπορούσαν εξίσου εύκολα να γίνουν της μόδας τα επόμενα καλοκαίρια. Όσο για τα κόκκινα σκουφιά, είναι σίγουρο ότι θα αγαπηθούν πολύ.

Μετά την επίδειξη, ο Σιμόνς χαιρέτησε διασημότητες όπως η Ναόμι Κάμπελ, η Λόρα Ντερν και η Ρέμι Μάλεκ και εξήγησε σε μια πληθώρα από δημοσιογράφους, που τον περικύκλωσαν, ότι τα «Σαγόνια του καρχαρία» ήταν μια σημαντική ταινία γι’ αυτόν «επειδή είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα καρχαρία … Νομίζω ότι είναι ένα αριστούργημα», είπε.

Μακό με τα σαγόνια του διάσημου καρχαρία και το λογότυπο του Calvin Klein (REUTERS/Andrew Kelly)

Ο Σιμόνς δήλωσε ακόμη ότι οι σαφείς αναφορές του -από το σκηνικό μέχρι τις στολές κατάδυσης και τα σκουφιά – οφείλονται στο ό,τι κοίταξε το αμερικανικό τοπίο «με μεγάλη προσοχή. Ήθελα να κάνω κάτι που θα μείνει» είπε. Το σίγουρο πάντως είναι ότι δημιούργησε αντικείμενα πραγματικού πόθου.

Ο οίκος Calvin Klein ιδρύθηκε το 1968, και φέτος γιορτάζει την 50ή επέτειό του. Ο Σιμόνς, δημιουργικός διευθυντής του αμερικανικού οίκου εδώ και δύο χρόνια, έδωσε μια πνοή ανανέωσης με την ασυνήθιστα καλλιτεχνική ματιά του στην οποία κυριαρχεί η ποπ κουλτούρα.

Παράλληλα με το show του Calvin Klein προβαλλόταν η ταινία «Τα Σαγόνια του Καρχαρία» (REUTERS/Andrew Kelly)

Εκτός, όμως, από τις επιδείξεις που προκάλεσαν ενθουσιώδεις κριτικές, στη διαφημιστική του εκστρατεία για τα εσώρουχα Calvin Klein ο Σιμόνς έβαλε και τις Καρντάσιαν, που κουβαλούν πίσω τους ένα τεράστιο δικό τους φανατικό κοινό. Επίσης τον περασμένο μήνα λανσάρισε το πρώτο του άρωμα, το Calvin Klein Woman. Σημειώστε ότι μετά τα εσώρουχα ο οίκος Calvin Klein είναι βασικά γνωστός για τα αρώματά του.

Ο PVH, όμιλος στον οποίο ανήκει ο οίκος Calvin Klein, ανέφερε ότι οι πωλήσεις της μάρκας αυξήθηκαν κατά 18% το δεύτερο τρίμηνο του 2018, πράγμα που οφείλεται τόσο σε μια επένδυση για ηλεκτρονικές πωλήσεις -προκειμένου να προσελκύσουν τους νεότερους καταναλωτές- όσο και στη μείωση των προσφορών σε προϊόντα που πωλούνται σε πολυκαταστήματα, προκειμένου να διατηρηθεί η φήμη του Calvin Klein ως σήμα υψηλής ποιότητας.