1068
Τοπίο γουέστερν αλλά με σύγχρονο εθνικό δρόμο στο Monument Valley, στην Αριζόνα | Shuttestock

Το «Καλωσόρισες» των ΗΠΑ ανανεώθηκε έως το 2027

Χριστίνα Πουτέτση Χριστίνα Πουτέτση 27 Δεκεμβρίου 2019, 15:30
Τοπίο γουέστερν αλλά με σύγχρονο εθνικό δρόμο στο Monument Valley, στην Αριζόνα
|Shuttestock

Το «Καλωσόρισες» των ΗΠΑ ανανεώθηκε έως το 2027

Χριστίνα Πουτέτση Χριστίνα Πουτέτση 27 Δεκεμβρίου 2019, 15:30

Κύριο μέλημά του είναι να προωθήσει και να πείσει για το «Καλωσόρισες» της Αμερικής στους ξένους ταξιδιώτες. Στόχος του να αυξήσει το μερίδιο των ΗΠΑ στην παγκόσμια ταξιδιωτική αγορά. Και αυτό σε μια εποχή που τα εισερχόμενα ταξίδια είναι σημαντικά για την ενίσχυση της οικονομίας, παράλληλα με τις πολιτικές εξελίξεις και την αυστηρότερη αντίληψη από τη διοίκηση Τραμπ στα σύνορα και την ασφάλεια.

Το 2018 οι ταξιδιωτικές δαπάνες στις ΗΠΑ ανήλθαν στο 1,1 τρισεκατομμύριο δολάρια, αποφέροντας 2,5 τρισεκατομμύρια δολάρια σε οικονομικό αντίκτυπο και στηρίζοντας 15,7 εκατομμύρια δουλειές. Αν δεν υπήρχε αυτό το έσοδο, κάθε νοικοκυριό θα έπρεπε να καταβάλει επιπλέον 1.340 δολάρια σε φόρους, τονίζει το U.S. Travel Association, ο εθνικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός, που εκπροσωπεί την ταξιδιωτική βιομηχανία στις ΗΠΑ. Από τα συνολικά ταξίδια που πραγματοποιήθηκαν, οι διεθνείς αφίξεις ανήλθαν στα 80 εκατομμύρια. Ο στόχος για το 2021 είναι αυτές οι αφίξεις να αγγίξουν τα 100 εκατομμύρια.

Το τέλος του 2019 τελικά έφερε καλά νέα στο Brand USA. Παρά τον προβληματισμό που είχε προηγηθεί, σηματοδότησε την ανανέωση της εξουσιοδότησης της δαπάνης για τη χρηματοδότησή του έως το 2027. Με την ψήφο της η Γερουσία των ΗΠΑ την περασμένη εβδομάδα εξασφάλισε τη διατήρηση των πόρων από το Visa Waiver Program (ESTA), οι οποίοι θα διακόπτονταν το 2021.

Εχοντας ιδρυθεί μέσω του Travel Promotion Act το 2009, το Brand USA ξεκίνησε τη δράση του το 2011 ως αποτέλεσμα συνεργασίας δημόσιου – ιδιωτικού τομέα, με βασικό στόχο την προώθηση των ταξιδιών προς τις ΗΠΑ. Διαχειρίζεται παγκόσμιες καμπάνιες μάρκετινγκ σε 14 βασικές χώρες και συνολικά έχει παρουσία σε 60 αγορές. Αυτές οι προσπάθειες περιλαμβάνουν τα πάντα, από κοινωνικά δίκτυα, τηλεοπτικές εκπομπές, ψηφιακά μέσα, ταξίδια εξοικείωσης, έως ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους.

Σύμφωνα με στοιχεία του Oxford Economics, τα προηγούμενα έξι χρόνια, οι απευθείας ενέργειες μάρκετινγκ του οργανισμού αύξησαν τους διεθνείς επισκέπτες κατά 6,6 εκατομμύρια στις ΗΠΑ. Αυτοί οι επισκέπτες δαπάνησαν 21,8 δισεκατομμύρια δολάρια, συνέβαλαν ώστε να προστεθούν 52.000 θέσεις εργασίας ετησίως, ενώ το συνολικό οικονομικό αντίκρισμα ανήλθε στα 47,7 δισεκατομμύρια δολάρια, από το 2013 έως το 2018.

«Αυτή η συνεργασία μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα είναι ζωτικής σημασίας για την προώθηση της Αμερικής ως προορισμό στον κόσμο», είπε ο Σέσιλ Στέϊτον πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Asian American Hotel Owners Association (ΑΑΗΟΑ).

Την προηγούμενη εβδομάδα, πριν από την ψήφο της Γερουσίας, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του American Hotels & Lodging Association (AH&LA) Τσιπ Ρότζερς, υπογράμμιζε σε δήλωσή του ότι «είναι καθοριστικής σημασίας να ενθαρρύνουμε περισσότερους εισερχόμενους διεθνείς ταξιδιώτες». Και συνέχισε: «Με την ξενοδοχειακή αγορά να υποστηρίζει μία στις 25 δουλειές στην Αμερική, το να ενθαρρύνουμε περισσότερο τα ταξίδια και τον τουρισμό στις ΗΠΑ είναι κρίσιμο για την ενδυνάμωση της οικονομίας».

Και το U.S. Travel Association είχε σταθεί στο πλευρό του Brand USA. «Η δουλειά του Brand USA για να αυξήσει τις διεθνείς αφίξεις είναι απολύτως απαραίτητη στο εμπορικό ισοζύγιο και το γεγονός ότι λειτουργεί δίχως να χρεώνει τους αμερικανούς πολίτες, τον καθιστούν ένα μοντέλο δημόσιας και ιδιωτικής συνεργασίας που φέρνει αποδεδειγμένα αποτελέσματα. Η Γερουσία θα πρέπει να επικροτηθεί ευρέως από όλους όσους ενδιαφέρονται για την οικονομία και το εμπόριο των ΗΠΑ», είπε ο Ρότζερ Ντάου, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του U.S. Travel Association.

Πράγματι, το Brand USA δεν στοιχίζει κάτι στους Αμερικανούς. Αντίθετα, η χρηματοδότηση του οργανισμού γίνεται μέσω του προγράμματος Visa Waiver Program (ESTA). Από τα 14 δολάρια που πληρώνει κάθε διεθνής ταξιδιώτης, τα δέκα πηγαίνουν στις καμπάνιες του Brand USA, έως τα 100 εκατομμύρια ετησίως. Ανάλογο ποσό καταβάλλεται και από τον ιδιωτικό τομέα. Αν η Γερουσία δεν προχωρούσε με την θετική της ψήφο, το Brand USA θα έχανε τους πόρους από την ESTA μετά το τέλος του 2020.

Και επειδή τίποτα δεν ήταν δεδομένο, τον Μάιο οι τουριστικοί φορείς και μερικά από τα πιο γνωστά ταξιδιωτικά brands των ΗΠΑ, εξέδωσαν μία κοινή ανακοίνωση κάνοντας έκκληση στη Γερουσία να ενεργήσει υπέρ του οργανισμού. Οπως φαίνεται πια, η έκκληση έπιασε τόπο. Ο οργανισμός έχει άλλα επτά χρόνια, για να συνεχίσει τις ενέργειες προώθησης αμερικανικών προορισμών και να επιβεβαιώσει για μια ακόμα φορά την χρησιμότητά του.

Η μουσική παραμένει μια πολύ σημαντική πλατφόρμα για μάρκετινγκ, υπογραμμίζει ο Κρις Τόμσον, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Brand USA. Εξάλλου, μετά την ταινία μεγάλου μήκους «America’s Musical Journey» το 2018,  ένα οδοιπορικό της μουσικής παράδοσης κατά μήκος των πόλεων όπου διαμορφώθηκε η μουσική των ΗΠΑ, ο οργανισμός σχεδιάζει να παρουσιάσει στο κοινό την τρίτη ταινία μεγάλου μήκους με τίτλο:«Into America’s Wild», η οποία θα κάνει πρεμιέρα στην Ουάσιγκτον τον Φεβρουάριο. Με αφηγητή τον βραβευμένο ηθοποιό Μόργκαν Φρίμαν, η ταινία απεικονίζει ένα ταξίδι στην ύπαιθρο από τον Τζον Χέριγκτον, τον πρώτο ιθαγενή αμερικανό αστροναύτη και τον Αριελ Τουίτο, έναν πιλότο από την Αλάσκα. Οι δυο τους επισκέπτονται ονειρικά τοπία, κρυφά μονοπάτια, αρχαίες πατρίδες και πολλά άλλα σημεία της αμερικανικής υπαίθρου.

Η πρώτη ταινία, το «National Parks Adventure» τo 2016, εκτιμάται με βάση μελέτη της Phocuswright και του Oxford Economics ότι θα έχει συμβάλει με επιπλέον δαπάνες 700 εκατομμύρια δολάρια και 172.335 επισκέπτες στις ΗΠΑ από το 2017 έως το τέλος του 2019. Η μελέτη περιλαμβάνει ανάλυση έξι αγορών – τον Καναδά, το Μεξικό, τη Γερμανία, την Κίνα, τη Βραζιλία και το Ηνωμένο Βασίλειο – και αποτυπώνει μάρκετινγκ ROI της τάξης του 56: 1, με τα έξοδα παραγωγής και προώθησης του Brand USA να ανέρχονται στα 12,5 εκατομμύρια δολάρια.

Το ίδιο σημαντικό είναι και το storytelling. Το κανάλι GoUSA.tv, το επίσημο ταξιδιωτικό site, παίζει ασταμάτητα 365 μέρες τον χρόνο, ενώ πρόσφατα είναι διαθέσιμο και σε εφαρμογή για κινητά.

Από στρατηγικής πλευράς, μετά την αγορά της Κίνας που είναι προτεραιότητα και καθοριστικός παίκτης για να αυξηθούν οι διεθνείς αφίξεις σε 100 εκατομμύρια – αλλά και τα έσοδα μια και οι κινέζοι τουρίστες είναι στην κορυφή των ταξιδιωτικών δαπανών – ο επόμενος στόχος του Brand USA είναι η Ινδία. Ετσι, τον Οκτώβριο του 2020 θα εγκαινιαστεί η Ινδική Ταξιδιωτική Εβδομάδα, που θα λάβει χώρα στο Νέο Δελχί. Η Ινδία είναι η υπ’ αριθμόν δέκα χώρα προσέλευσης τουριστών, λέει ο Κρις Τόμσον, με 1,4 εκατομμύρια επισκέπτες, οι οποίοι δαπάνησαν 15,8 δισεκατομμύρια δολάρια το 2018 (στην έκτη θέση σε ταξιδιωτική δαπάνη).

Παράλληλα, θα διευρυνθεί το USA Discovery Program σε Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία. Πρόκειται για μια διακεκριμένη online travel agent training πλατφόρμα, η οποία ήδη λειτουργεί σε 15 χώρες.

«Θέλουμε να εμπνεύσουμε τα ταξίδια σε όλο τον κόσμο», είπε ο κ. Τόμσον στη συνέντευξη Τύπου που έδωσε τον Ιούνιο στο Αναχάϊμ, της Καλιφόρνιας, στο πλαίσιο της IPW, της διεθνούς συνάντησης της αμερικανικής ταξιδιωτικής αγοράς.

Και θα συνεχίσουν να το κάνουν, όπως ψηφίστηκε πρόσφατα, τουλάχιστον μέχρι το 2027.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...