1354
O Κυριάκος Μητσοτάκης ρίχνει μια ματιά στην αίθουσα του σχολικού συγκροτήματος του Παγκρατίου | ΑΠΕ-ΜΠΕ/ ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΣΑΙΤΑΣ

«Ελεγχος» του Κυριάκου Μητσοτάκη στα σχολεία μετά τον κορονοϊό

Protagon Team Protagon Team 18 Μαΐου 2020, 10:39
O Κυριάκος Μητσοτάκης ρίχνει μια ματιά στην αίθουσα του σχολικού συγκροτήματος του Παγκρατίου
|ΑΠΕ-ΜΠΕ/ ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΣΑΙΤΑΣ

«Ελεγχος» του Κυριάκου Μητσοτάκη στα σχολεία μετά τον κορονοϊό

Protagon Team Protagon Team 18 Μαΐου 2020, 10:39

Το δεύτερο και πλέον σημαντικό βήμα για την επιστροφή στην κανονικότητα για την εκπαιδευτική κοινότητα έγινε το πρωί της Δευτέρας: οι μαθητές του Γυμνασίου και της Α’ και Β’ Λυκείου επέστρεψαν στα σχολεία, μία εβδομάδα μετά τους συμμαθητές τους της Γ’ Λυκείου.

Και καθώς η δευτεροβάθμια εκπαίδευση μπήκε σε λειτουργία –με αυστηρούς κανόνες κοινωνικής αποστασιοποίησης και αποστείρωσης των σχολικών χώρων– τον τόνο έδωσε και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός.

Την Κυριακή ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε αναρτήσει στα social media ένα μήνυμα για τα μέτρα που πρέπει να τηρούν οι μαθητές.

Και το πρωί της Δευτέρας, ο κ. Μητσοτάκης επισκέφθηκε το 7ο Γυμνάσιο Αθηνών στο Παγκράτι. Τον Πρωθυπουργό συνόδευαν η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως και η υφυπουργός Σοφία Ζαχαράκη.

Απευθυνόμενος στον διευθυντή του σχολείου και το διδακτικό προσωπικό που βρέθηκε στον χώρο κατά την άφιξή του σημείωσε: «Περάσατε όλοι με άριστα τις εξετάσεις υπευθυνότητας, μαθητές και εκπαιδευτικοί», προσθέτοντας πως από τις πολύ ευχάριστες εκπλήξεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας ήταν το γεγονός πως η ακαδημαϊκή κοινότητα εναρμονίστηκε πλήρως με την τεχνολογία, έτσι η τηλεκπαίδευση αγκαλιάστηκε απ’ όλους για να προσφερθεί το καλύτερο αποτέλεσμα στα παιδιά.

 

Κυριάκος Μητσοτάκης, Σοφία Ζαχαράκη και Νίκη Κεραμέως επισκέπτονται σχολείο στο Παγκράτι (ΑΠΕ-ΜΠΕ/ ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΣΑΙΤΑΣ)

Πριν από την έναρξη των μαθημάτων, ο Πρωθυπουργός είχε συζήτηση με τους εκπαιδευτικούς και ενώ ήδη υπάρχει μια ολόκληρη δημόσια αντιπαράθεση σχετικά με τη μετάδοση των μαθημάτων μέσω κάμερας για τους μαθητές που αδυνατούν, λόγω κορονοϊού, να πάνε στο σχολείο.

Κατά τη διάρκεια συζήτησής του με το διδακτικό προσωπικό, ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε: «Θέλει πολλή προσοχή, αλλά από τη στιγμή που οι ειδικοί μας έδωσαν το “πράσινο φως” και από τη στιγμή που έχουμε -και πρέπει να το πούμε αυτό- και δείγματα γραφής από άλλες χώρες που δεν τα είχαν καταφέρει τόσο καλά όσο τα καταφέραμε εμείς, που άνοιξαν τα σχολεία τους νωρίτερα, χωρίς αυτή τη στιγμή να έχει παρατηρηθεί καμία έξαρση είτε στο μαθητικό πληθυσμό είτε στους διδάσκοντες, καθηγητές και δασκάλους, αισθανόμαστε άνετα και εμείς να πάμε στο επόμενο στάδιο. Ήταν μία πολύ ιδιαίτερη κατάσταση αυτή την οποία περάσαμε όλοι -και περάσατε και εσείς- και θέλω στο πρόσωπό σας να ευχαριστήσω όλους τους καθηγητές για την αφοσίωση με την οποία αγκάλιασαν τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης».

 

Ο κ. Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι επιμένει στην κανονικότητα της κοινωνικής ζωής του σχολείου προσθέτοντας πως τα παιδιά είναι πάντα καλύτερα και ισορροπημένα όταν έχουν πρόγραμμα και αυτό ακολουθείται μέσα από την κανονικότητα του σχολείου: «Τώρα, θα έχουμε ακόμα μέχρι τις 12 Ιουνίου. Είναι σημαντικό ότι θα μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε τη χρονιά όσο καλύτερα μπορούμε και μετά βέβαια να πάμε και στις Πανελλήνιες, στα χρονοδιαγράμματα τα οποία έχουμε προσδιορίσει, γιατί επιμένω πολύ, όχι μόνο στο μαθησιακό, το οποίο είναι το προφανές, αλλά και στην κανονικότητα της κοινωνικής ζωής του σχολείου. Διότι δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι όταν τα παιδιά μένουν πολύ στο σπίτι, δεν διαχειριζόμαστε μόνο το υγειονομικό πρόβλημα, υπάρχουν και ζητήματα που αφορούν στον ψυχικό τους κόσμο. Τα παιδιά, νομίζω, ότι είναι πάντα καλύτερα και ισορροπημένα όταν έχουν πρόγραμμα. Και όταν αυτό το πρόγραμμα ακολουθείται μέσα από την κανονικότητα του σχολείου. Οπότε νομίζω και όσο θα περνάνε οι μέρες και θα βλέπουν και οι γονείς ότι τα πράγματα στα σχολεία λειτουργούν καλά, πιστεύω ότι θα αυξηθεί και η προσέλευση. Αν και καταλαβαίνω απόλυτα υπάρχουν και κάποιοι γονείς που μπορεί να έχουν ειδικούς λόγους που δεν θέλουν να στείλουν τα παιδιά στο σχολείο. Και αυτό είναι απόλυτα σεβαστό και ενδεχομένως και σε περιπτώσεις, επιβεβλημένο».

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης συζητά με μια μαθήτρια από τη Σενεγάλη. Το 70 Γυμνάσιο Παγκρατίου είναι από τα πιο πολυπολιτισμικά της Αθήνας (ΓτΠ/ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ)

Ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι δεν πρέπει σε καμία περίπτωση η πρόσβαση στην τεχνολογία να λειτουργήσει ως ευκαιρία για να δημιουργηθούν νέες διακρίσεις συμπληρώνοντας πως αυτό είναι κάτι το οποίο το ελληνικό δημόσιο σχολείο έχει χειριστεί με πολύ αποτελεσματικό τρόπο.

«Νομίζω ότι ήσασταν από τις πολύ ευχάριστες εκπλήξεις όλης αυτής της μεγάλης περιπέτειας, η οποία νομίζω ότι ανέδειξε πάρα πολλά καλά στοιχεία της χώρας συνολικά, μέσα σε αυτά τα οποία αναδείχθηκαν ήταν και η αφοσίωση των εκπαιδευτικών και το πόσο γρήγορα αγκάλιασαν την καινούργια τεχνολογία. Εγώ έβλεπα, πάντως, τη δική μου την κόρη, είναι Β’ Λυκείου η μικρή -και τώρα επέστρεψε και αυτή πίσω στην τάξη σήμερα- και γινόταν μία πολύ σοβαρή δουλειά. Και βέβαια είναι πολύ σημαντικό και για εμάς να μπορούμε να εξασφαλίσουμε ότι και με τις διαδικασίες αυτές τις τεχνολογικές -και ξέρω ότι το Υπουργείο έχει κάνει μεγάλη δουλειά- ότι δεν αφήνουμε πίσω τα πιο αδύναμα παιδιά ή τα παιδιά που μπορεί να μην έχουν την οικονομική δυνατότητα να έχουν πρόσβαση σε έναν υπολογιστή ή σε ένα tablet, αν και καταλαβαίνω πια ότι αυτό είναι κάτι το οποίο είναι εξαιρετικά σπάνιο. Και δεν πρέπει σε καμία περίπτωση η πρόσβαση στην τεχνολογία να είναι ευκαιρία για να δημιουργηθούν νέες διακρίσεις. Και νομίζω ότι αυτό είναι κάτι το οποίο το ελληνικό δημόσιο σχολείο το έχει χειριστεί με πάρα πολύ αποτελεσματικό τρόπο. Οπότε εύχομαι καλή συνέχεια, να ολοκληρώσουμε τη σχολική χρονιά όσο καλύτερα μπορούμε, έτσι πάντα με χαμόγελο, με αισιοδοξία, να ετοιμαστούμε για την επόμενη χρονιά. Ευχόμαστε ότι δεν θα χρειαστεί ποτέ ξανά να κλείσουμε σχολεία, αν και είμαστε, ακούω όλη αυτή τη συζήτηση για δεύτερο κύμα το οποίο μπορεί να έρθει. Ναι, μπορεί να έρθει, μπορεί να μην έρθει. Δεν ξέρουμε αυτή τη στιγμή. Το βέβαιο είναι ότι, ό,τι και να γίνει, θα είμαστε πολύ καλύτερα προετοιμασμένοι και υγειονομικά θα είμαστε καλύτερα προετοιμασμένοι. Αυτό σημαίνει ότι θα έχουμε μεγαλύτερη δυνατότητα να αποφεύγουμε οριζόντια μέτρα. Θυμάστε ότι παλιά είχαμε ένα κρούσμα και κλείναμε τα πάντα. Αυτό είναι κάτι πια το οποίο μπορούμε να το διαχειριζόμαστε πολύ καλύτερα, καθώς έχουμε μάθει πολύ περισσότερα πράγματα για το τι σημαίνει να αντιμετωπίζουμε αποτελεσματικά αυτή τη νέα μεγάλη πρόκληση. Οπότε να ευχηθώ καλή συνέχεια και καλό καλοκαίρι βέβαια».

Δύο μήνες μετά το κλείσιμο των σχολείων (ήταν 11 Μαρτίου όταν έβαλαν «λουκέτο» σε όλη τη χώρα σε μια πρώτη προσπάθεια ανάσχεσης της διασποράς του κορονϊού), η παρουσία του κ. Μητσοτάκη στο σχολείο του Παγκρατίου είναι και ένα πολιτικό μήνυμα για την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης και ενώ η αξιωματική αντιπολίτευση την κατηγορεί για «βιασύνη» στην επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων της χώρας.

Χαρακτηριστικά τα όσα δήλωσε το πρωί της Δευτέρας ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, ο οποίος επανέλαβε ότι «το ολιγοήμερο μάθημα, πέντε έξι ημερών δεν έχει κανένα εκπαιδευτικό όφελος».

«Δεν πρέπει να κάνουμε τεστ με την υγεία των παιδιών», είπε ο κ. Φίλης μιλώντας στο Mega, ενώ παράλληλα αντιτάχθηκε στην τοποθέτηση καμερών στις τάξεις, λέγοντας πώς αυτό καθιστά «ριάλιτι την αίθουσα και διαλύει το μάθημα».

«Δεν πρέπει να καταστήσουμε τον καθηγητή “Βέγγο” στην τάξη, να ανοίγει και να κλείνει τα μικρόφωνα των μαθητών», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Φίλης, για να προσθέσει: «Είναι παγκόσμια πατέντα αυτό που γίνεται στην Ελλάδα και εύκολη λύση σε βάρος των προσωπικών δεδομένων καθηγητών και μαθητών».

Πάντως, το υπουργείο Παιδείας, όπως έχει πει και η κυρία Κεραμέως έχει πάρει την έγκριση και διαβεβαίωση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα για τον «νόμιμο σκοπό» της επίμαχης διάταξης. Η ίδια τόνισε ότι θα υπάρχει μόνο απευθείας μετάδοση στους μαθητές και δεν υπάρχει καμία βιντεοσκόπηση καθώς το υλικό θα καταστρέφεται και δεν θα αρχειοθετείται.

Οι μαθητές προσέρχονται στα σχολεία εκ περιτροπής, οι μισοί Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή και οι άλλοι μισοί Τρίτη και Πέμπτη ώστε να σχηματισθούν μικρότερα τμήματα, το πολύ 15 ατόμων και να τηρούνται οι απαιτούμενες αποστάσεις ασφαλείας.

Τι θα γίνει με τα Δημοτικά

Εκκρεμότητα παραμένει τι θα γίνει με τα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία, για τα οποία ο Πρωθυπουργός έχει πει ότι «ενδέχεται» να ανοίξουν την 1η Ιουνίου. Το θέμα αναμένεται να συζητηθεί στις 20 Μαΐου από τους ειδικούς, μετά τη συνεκτίμηση των στοιχείων πορείας της νόσου.

Στο «τραπέζι» των συζητήσεων αναμένεται να μπει και η πρόταση επιστροφής των μαθητών μόνο δύο τάξεων του δημοτικού της Πέμπτης και Εκτης δημοτικού, των μεγαλύτερων μαθητών που και από μόνοι τους μπορούν να προσέξουν περισσότερο και δεν χρειάζονται ιδιαίτερη φροντίδα από παππούδες και γιαγιάδες.