758
Η Λίνα Μενδώνη και ο Κώστας Καραμανλής ενημερώνονται για την εξέλιξη των εργασιών στο σταθμό Βενιζέλου |

Αυτοψία Μενδώνη και Καραμανλή στο Σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης

Protagon Team Protagon Team 8 Ιουλίου 2021, 20:33
Η Λίνα Μενδώνη και ο Κώστας Καραμανλής ενημερώνονται για την εξέλιξη των εργασιών στο σταθμό Βενιζέλου
|

Αυτοψία Μενδώνη και Καραμανλή στο Σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης

Protagon Team Protagon Team 8 Ιουλίου 2021, 20:33

Το Σταθμό Βενιζέλου του Μετρό της Θεσσαλονίκης, όπου ξεκίνησαν ξανά οι εργασίες μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, επισκέφθηκαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής και η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη.

Ο υπουργός Υποδομών έστειλε το μήνυμα ότι το ζήτημα των αρχαιολογικών ευρημάτων έχει κριθεί πλέον οριστικά και πως πρέπει όλοι να σεβαστούν τις αποφάσεις του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου και του Συμβουλίου της Επικρατείας. Δεσμεύτηκε στους Θεσσαλονικείς ότι το έργο θα γίνει και διαμήνυσε ότι η κυβέρνηση θα τρέξει για να καλυφθεί όσο γίνεται ο χρόνος που «έκλεψαν» από τη Θεσσαλονίκη οι προσφυγές.

Από το Σταθμό Βενιζέλου ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι η  υπουργός Πολιτισμού ήταν εξαρχής κατηγορηματική υπέρμαχος της απόσπασης και επανατοποθέτησης. Οπως σημείωσε ο κ. Καραμανλής, η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας αποτελεί και μια δική της δικαίωση.

Από την πλευρά της, η Λίνα Μενδώνη σημείωσε ότι με την επανατοποθέτηση στο σταθμό Βενιζέλου δημιουργείται ένας μουσειακός αρχαιολογικός χώρος. «Είναι η στιγμή που θα επιτρέψει στη Θεσσαλονίκη την επιβεβαίωση του συνθήματος “και αρχαία και μετρό”», υπογράμμισε.

Τον κ. Καραμανλή και την κυρία Μενδώνη ξενάγησε στο Σταθμό Βενιζέλου ο υπεύθυνος για τη μελέτη και τις εργασίες απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων, μηχανικός, Δημήτρης Κορρές, ο οποίος τους εξήγησε πώς θα γίνει η διαδικασία ώστε να προστατευθεί και αναδειχθεί η πολιτιστική κληρονομιά της πόλης.

Σε δηλώσεις του στη συνέχεια, ο Κώστας Καραμανλής επισήμανε πως: «Η αλήθεια είναι ότι η Θεσσαλονίκη όλα αυτά τα χρόνια βρίσκεται σε μία ιδιότυπη απομόνωση». Δήλωσε δε ότι κατανοεί τη δυσαρέσκεια, που υπάρχει στην πόλη, για τις καθυστερήσεις σε σημαντικά έργα. Υπογράμμισε όμως ότι πλέον έχει συντελεστεί μία μεγάλη αλλαγή. Αναφέρθηκε στο flyover, η δεύτερη φάση του διαγωνισμού για το οποίο ξεκίνησε πριν από δέκα ημέρες, καθώς και στο αεροδρόμιο και τη σύνδεση της ΠΑΘΕ με τον 6ο προβλήτα του λιμανιού. Οσον αφορά στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, σημείωσε ότι: «Μέσα σε 24 μήνες έχουμε διπλασιάσει το στόλο».

Επομένως, επισήμανε ο κ. Καραμανλής «υπάρχει ένα πολύ συγκεκριμένο σχέδιο, που έχει να κάνει και με την ανάπτυξη, αλλά και με τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών».

Το πιο εμβληματικό όμως από όλα τα έργα, είναι το Μετρό της Θεσσαλονίκης. Ενα έργο, το οποίο έχει μπει σε τρεις προγραμματικές περιόδους και έχει ταλαιπωρήσει απίστευτα τους Θεσσαλονικείς, σημείωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

«Ξέρουμε ότι πλέον στη Θεσσαλονίκη υπάρχει μία μεγάλη δυσπιστία για το εάν αυτό το έργο ποτέ θα ολοκληρωθεί. Εγώ ξέρετε ότι υπηρετώ μία σχολή πολιτικής σκέψης, που δεν μου αρέσουν τα μεγάλα λόγια, αλλά μου αρέσουν τα έργα. Και θέλω να κοιτάξω τους Θεσσαλονικείς στα μάτια και να τους πω ότι αυτό το έργο θα τελειώσει» δήλωσε ο κ. Καραμανλής. «Θα κάνουμε τα αδύνατα δυνατά έτσι ώστε να καλύψουμε το χρόνο που μας έκλεψαν, το χρόνο που έκλεψαν από τη Θεσσαλονίκη, οι προσφυγές και οι αντιπαραθέσεις» πρόσθεσε, υπογραμμίζοντας πως: «Η Θεσσαλονίκη πλέον θα είναι στην πρώτη γραμμή».

Σε δηλώσεις της, η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη τόνισε: «Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η Αττικό Μετρό, μετά την πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, μπορούν να ξεκινήσουν τις εργασίες που έχουν διακοπεί για πολύ σημαντικό χρόνο στο σταθμό Βενιζέλου. Οι αρχαιότητες του σταθμού ήταν και είναι προφανώς σημαντικές. Κανείς δεν αμφισβήτησε τη σημαντικότητά τους. Όπως ποτέ κανείς δεν αμφισβήτησε το πόσο σημαντικές είναι οι αρχαιότητες της Αγίας Σοφίας, οι οποίες αποσπάστηκαν προκειμένου να επανατοποθετηθούν.

Αυτό το οποίο, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο επέτρεψε με τη γνωμοδότησή του ήταν η προσωρινή απόσπαση και η επανατοποθέτηση – το τονίζω – του 92% των αρχαιοτήτων στην ίδια θέση στην οποία τα βλέπουμε σήμερα. 

Ο μητροπολιτικός σιδηρόδρομος θα έχει εκτελεστεί και θα μπορεί να λειτουργεί και να εξυπηρετεί τους χιλιάδες Θεσσαλονικείς, οι οποίοι χρόνια τώρα υπόκεινται τη βάσανο ενός εργοταξίου στην καρδιά της πόλης. Συγχρόνως όμως, θα αποδώσει έναν μοναδικής αισθητικής σταθμό που μπορεί πραγματικά να αποτελέσει σχολή, όχι μόνο για τα ελληνικά, αλλά για τα διεθνή δεδομένα.

Η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας του 2021 όπως και εκείνη του 2016 δικαιώνει απολύτως τις επιλογές του Υπουργείου Πολιτισμού, των υπηρεσιών του, του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου. Ειδικά στην πρόσφατη απόφαση είναι απολύτως σαφώς διατυπωμένο και ξεκάθαρο ότι το Υπουργείο Πολιτισμού, οι υπηρεσίες του και το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο ακολούθησαν κατά γράμμα το άρθρο 24 του Συντάγματος για την προστασία των αρχαιοτήτων και της πολιτιστικής κληρονομιάς, την αρχαιολογική νομοθεσία, έτσι όπως εκφράζεται από τον Νόμο 3028 του 2020 και το σύνολο των διεθνών συμβάσεων της Γρανάδας, της Βαλέτας, της UNESCO. Είναι καιρός η Θεσσαλονίκη να επανασυνδεθεί με τον κόσμο, με όλα τα έργα τα οποία έχει προγραμματίσει αυτή η κυβέρνηση και εκτελεί το Υπουργείο Υποδομών, κυρίως, όμως, με τον μητροπολιτικό σιδηρόδρομο».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News