676
Η Τζούλια Ρόμπερτς για πέμπτη χρονιά φέτος «το πιο όμορφο πρόσωπο του κόσμου» | Pascal Le Segretain/Getty Images/Ideal Images

Τζούλια Ρόμπερτς «η πιο όμορφη στον κόσμο». Γιατί;

Protagon Team Protagon Team 12 Οκτωβρίου 2017, 18:40
Η Τζούλια Ρόμπερτς για πέμπτη χρονιά φέτος «το πιο όμορφο πρόσωπο του κόσμου»
|Pascal Le Segretain/Getty Images/Ideal Images

Τζούλια Ρόμπερτς «η πιο όμορφη στον κόσμο». Γιατί;

Protagon Team Protagon Team 12 Οκτωβρίου 2017, 18:40

Ένα είναι σίγουρο. Μπορεί η ομορφιά να βρίσκεται στα μάτια του θεατή, όπως λένε, αλλά το People διαδραματίζει επίσης σημαντικό ρόλο: από to 1990 που άρχισε να δημοσιεύεται ο ετήσιος κατάλογός του «Ο πιο όμορφος [άνθρωπος] του κόσμου», το αμερικανικό περιοδικό βοήθησε αδιαμφισβήτητα να διαμορφωθούν τα σύγχρονα πρότυπα ομορφιάς.

Φέτος, η ηθοποιός Τζούλια Ρόμπερτς διεκδίκησε για πέμπτη χρονιά τον τίτλο  και είναι η «πιο όμορφη γυναίκα του κόσμου» για το 2017. Και τώρα, μια νέα μελέτη φωτίζει την εξέλιξη των προτύπων ομορφιάς από το 1990 – όταν για πρώτη φορά ο τίτλος του People δόθηκε στην Μισέλ Φάιφερ- μέχρι σήμερα.

People-Michelle Pfeiffer
Η Μισέλ Φάιφερ, πιο όμορφη γυναίκα του κόσμου και το 1999 στο εξώφυλλο του People

Βέβαια, οι ιδέες για την ομορφιά μπορεί να ποικίλουν σε μεγάλο βαθμό με βάση την προσωπική προτίμηση και τις διαφορετικές κουλτούρες, γράφει το Live Science. Σύμφωνα με τη μελέτη, η οποία δημοσιεύθηκε στις 11 Οκτωβρίου στο περιοδικό JAMA Dermatology, οι ερευνητές εξέτασαν τα μεταβαλλόμενα πρότυπα ομορφιάς στις λίστες του People, το οποίο έχει το μεγαλύτερο αναγνωστικό κοινό από οποιοδήποτε αμερικανικό περιοδικό, με 43,6 εκατ. ενήλικους αναγνώστες.

Οι ερευνητές συνέκριναν τις 50 διασημότητες που μπήκαν στη λίστα του 1990 με τις 135 διασημότητες της λίστας του 2017. Συγκεκριμένα, εξέτασαν το πώς δημογραφικά στοιχεία όπως η ηλικία, το φύλο, η φυλή, ο τύπος του δέρματος, το χρώμα των μαλλιών ή των ματιών και οι ορατές δερματολογικές συνθήκες έχουν αλλάξει τα τελευταία 27 χρόνια.

Για να ταξινομήσoυν τους διαφορετικούς τύπους δέρματος, οι δερματολόγοι χρησιμοποιούν την Κλίμακα Φιτζπάτρικ (Fitzpatrick Scale), η οποία εξετάζει τον τόνο του δέρματος ενός ατόμου και τον κίνδυνο εγκαύματος από τον ήλιο (οι επιδερμίδες στις χαμηλότερες από τις έξι κατηγορίες της κλίμακας είναι πιο πιθανό να καούν από την UV ακτινοβολία).

dicaprioimdb

Στη μελέτη, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το 88% των διασημοτήτων της λίστας των «πιο όμορφων γυναικών» του 1990 είχαν πιο ανοικτούς τόνους επιδερμίδας (Τύποι 1 – 3 στην Κλίμακα Φιτζπάτρικ) και μόνο 12% είχαν πιο σκούρο δέρμα (Τύποι δέρματος 4 – 6). Το 2017, ωστόσο, τα ποσοστά άλλαξαν σε 70,4% και 29,6% αντίστοιχα. Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι η μέση ηλικία των διασημοτήτων του καταλόγου αυξήθηκε από τα 33,2 χρόνια το 1990 σε 38,9 χρόνια το 2017.

«Όπως αποδεικνύεται από τα δεδομένα μας και σε αντίθεση με την υπόθεσή μας, σήμερα, μεταξύ εκείνων που θεωρούνται οι πιο όμορφοι άνθρωποι του κόσμου, αντιπροσωπεύεται μια ευρύτερη ποικιλία χρωμάτων επιδερμίδας και έχουν ενσωματωθεί ομάδες μεγαλύτερων ηλικιών», ανέφεραν οι συντάκτες της έκθεσης, με επικεφαλής την Δρ Μέιρα Μέιμον  από το τμήμα ερευνητικής δερματολογίας στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Βοστώνης.

Η μελέτη έδειξε επίσης ότι το ποσοστό των γυναικών αυξήθηκε από 52% το 1990 σε 88,1% το 2017. Οι μόνοι άνδρες που έχουν κερδίσει τον τίτλο «Ο πιο όμορφος άνθρωπος του κόσμου» είναι ο Μελ Γκίμπσον (1996), ο Τομ Κρουζ (1997) και ο Λεονάρντο ντι Κάπριο (1998).

Nite nite ❤️💋

A post shared by Jennifer Lopez (@jlo) on

Ως προς τη φυλή, το ποσοστό των μη-λευκών διασημοτήτων αυξήθηκε επίσης από 24% το 1990 σε 40% το 2017. Επιπλέον, οι μιγάδες αντιπροσωπεύτηκαν μόνο από ένα άτομο (2%)  το 1990 και 14 άτομα (10,4%) το 2017. Ωστόσο, μόνο τέσσερις -οι Χάλι Μπέρι, Τζένιφερ Λόπεζ, Μπιγιονσέ και Λουπίτα Νιόνγκο- έλαβαν τον τίτλο «Η πιο όμορφη γυναίκα του κόσμου» από το 1990 μέχρι σήμερα.

«Η πλατφόρμα των μέσων μαζικής ενημέρωσης έχει, εδώ και χρόνια, εισάγει συγκεκριμένα κριτήρια για την ομορφιά», ανέφεραν οι ερευνητές, «Μέσω της εξέτασης [των καταλόγων World’s Most Beautiful] του People, διαπιστώσαμε ότι αυτά τα πρότυπα ομορφιάς εξελίσσονται αφού οι άνθρωποι μαθαίνουν πώς να ενσωματώνουν τα αποτελέσματα των μέσων ενημέρωσης καθώς εκτίθενται σε νέους πολιτισμούς και σε διαφορετικές νόρμες».