275
Πικάντικο και πολύ αρωματικό το τσάτνεϊ με κορόμηλα συνοδεύει ωραία αλλαντικά και ψητό ή βραστό κρέας | Εύη Σκούρα

Τσάτνεϊ με κόκκινα κορόμηλα και πέτα την κέτσαπ!

Εύη Σκούρα 31 Ιουλίου 2018, 18:28
Πικάντικο και πολύ αρωματικό το τσάτνεϊ με κορόμηλα συνοδεύει ωραία αλλαντικά και ψητό ή βραστό κρέας
|Εύη Σκούρα

Τσάτνεϊ με κόκκινα κορόμηλα και πέτα την κέτσαπ!

Εύη Σκούρα 31 Ιουλίου 2018, 18:28

Πριν από μερικές μέρες βρέθηκα με μια σακούλα φρεσκοκομμένα κόκκινα κορόμηλα από δέντρο φίλων, χωρίς φυτοφάρμακα, χωρίς λιπάσματα. Αναρωτιόμουν πως μπορώ να τα αξιοποιήσω. Η αλήθεια είναι πως τα κορόμηλα δεν είναι και από τα αγαπημένα μου φρούτα. Με μια έρευνα στο διαδίκτυο βρήκα πως οι Γάλλοι είναι εκείνοι που τα χρησιμοποιούν πολύ σε τάρτες, clafoutis και μαρμελάδες. Αλλά γίνεται, λένε, και πολύ ωραίο τσάτνεϊ. Είπα λοιπόν κι εγώ να το δοκιμάσω. Τσάτνεϊ από κόκκινα κορόμηλα, λοιπόν, για σήμερα.

Το τσάτνεϊ  είναι ένα είδος γλυκόξινης μαρμελάδας λαχανικών ή/και φρούτων με αρκετά μπαχαρικά ιδανικό για την συνοδεία κυρίως πιάτων, και δη, κρεατικών. Κατάγεται από την Ινδία και είναι αρκετά διαδεδομένο στην βρετανική κουζίνα. Τα υλικά που απαρτίζουν τέτοιες συνταγές είναι λαχανικά, φρούτα, μπαχαρικά, ζάχαρη και ξίδι.

Τα κορόμηλα, που άλλοι τα ξέρουν σαν τζάνερα, τζερνίκια ή μπουρνέλλες, ανήκουν στην οικογένεια δέντρων του γένους prunus, καθώς δε είναι αυτοφυή, υπάρχουν χιλιάδες παραλλαγές τους. Οι καρποί τους ξεκινούν από πράσινοι και ξινοί και όταν ωριμάζουν είτε παραμένουν πράσινοι είτε γίνονται κίτρινοι, κόκκινοι, κιτρινοκόκκινοι ή μπορντώ.

Τα κορόμηλα θεωρούνται αποτοξινωτική και αντιγηραντική τροφή και ξεχωρίζουν για τις μεγάλες ποσότητες βιταμίνης Α και C που περιέχουν, όπως επίσης για την ευεργετική δράση τους κατά της αρθρίτιδας και άλλων εκφυλιστικών παθήσεων. Επιπλέον οι άφθονες φυτικές ίνες τους ξορκίζουν τη δυσκοιλιότητα (πίνοντας παράλληλα άφθονο νερό). Κοινό συστατικό τους είναι και το νικοτινικό οξύ (αλλιώς νιασίνη ή Β3), μια βιταμίνη που βοηθά στην απελευθέρωση ενέργειας από την τροφή. Βρίσκονται πολύ ψηλά στη λίστα των αντιοξειδωτικών τροφών και εκτός των άλλων προστατεύουν την καλή λειτουργία το εγκεφάλου, της καρδιάς, του νευρικού συστήματος και των ματιών, ενώ δρουν κατά της υπερτροφίας του προστάτη.

Δείτε τη συνταγή εδώ