1694
Ροζ φλαμίνγκο στα Ισπανικά Σκαλιά της Ρώμης για το εξώφυλλο του τελευταίου τεύχους του Vanity Fair Italia, που επιμελήθηκε ο Σορεντίνο |

Πώς ο Πάολο Σορεντίνο έγινε… διευθυντής περιοδικού

Protagon Team Protagon Team 30 Μαΐου 2020, 19:35
Ροζ φλαμίνγκο στα Ισπανικά Σκαλιά της Ρώμης για το εξώφυλλο του τελευταίου τεύχους του Vanity Fair Italia, που επιμελήθηκε ο Σορεντίνο
|

Πώς ο Πάολο Σορεντίνο έγινε… διευθυντής περιοδικού

Protagon Team Protagon Team 30 Μαΐου 2020, 19:35

Τι κάνει ένας σκηνοθέτης βραβευμένος με Όσκαρ όταν, εξαιτίας του lockdown, δεν μπορεί να γυρίσει ταινίες; Απλά πράγματα: «σκηνοθετεί» το Vanity Fair… Τουλάχιστον, αυτός ήταν ο τρόπος που βρήκε ο Πάολο Σορεντίνο για αντιδράσει στην απραξία που επέβαλε ο κορονοϊός στις ζωές μας.

Ο Σορεντίνο συνηθίζει να σχολιάζει με καυστικό, αλλά εξίσου έξυπνο και απολαυστικό, τρόπο την πολιτική και κοινωνική ζωή των Ρωμαίων σε ταινίες του όπως το «Il divo: Η συναρπαστική ζωή του Τζούλιο Αντρεότι»  και η τηλεοπτική σειρά «Ο Νεαρός Πάπας». Όταν όμως, ένας δημοσιογράφος του Vanity Fair Italia του τηλεφώνησε για να του ζητήσει ένα σχόλιο σχετικά με την φρίκη του κορονοϊού ο σκηνοθέτης απάντησε «Δεν έχω απολύτως τίποτα να πω».

Μετά από αυτό, αντί να παραιτηθεί και να τον ξεχάσει, ο διευθυντής του περιοδικού Σιμόνε Μαρκέτι τηλεφώνησε στον διάσημο σκηνοθέτη και του ζήτησε να επιμεληθεί το τεύχος της 20ης Μαΐου.

Είναι κατανοητό ότι ίσως ο Μαρκέτι ήθελε μια άδεια δύο εβδομάδων, γράφει η Telegraph. Γιατί χωρίς αμφιβολία υπάρχει πρόβλημα όταν πρέπει να δημιουργήσεις ένα περιοδικό ενώ δεν μπορείς να κάνεις συνεντεύξεις από κοντά, όταν οι φωτογραφίσεις μόδας απαγορεύονται, κανείς δεν επιτρέπεται να βγει από το σπίτι του και κανείς δεν μπορεί να προγραμματίσει κάτι για το εγγύς μέλλον. Τι καλύτερο, λοιπόν, από το να αφήσει τη λύση του σε κάποιον άλλο;

Αυτό που προκαλεί έκπληξη, πάντως, είναι ότι ο Σορεντίνο συμφώνησε, παρόλο ότι δεν είχε ποτέ στο παρελθόν τη παραμικρή φιλοδοξία να γίνει δημοσιογράφος: «Ω όχι», λέει (τηλεφωνικά από τη Ρώμη) στη δημοσιογράφο της Telegraph Σάσα Σλέιτερ, «Η γυναίκα μου [Ντανιέλα ντ’ Αντόνιο] είναι δημοσιογράφος και ξέρω πόσο δύσκολο είναι και πόσο αγχωτικό μπορεί να γίνει. Έχω γράψει το περίεργο άρθρο και είχε πολύ άγχος, ήταν πολύ φρενήρες για μένα, σε αντίθεση με τις ταινίες που δεν είναι καθόλου φρενήρεις. Χρειάζομαι δύο ή τρία χρόνια για κάθε μία, και αυτό ταιριάζει στην τεμπελιά μου».

Τις ημέρες της καραντίνας, ο 49χρονος σκηνοθέτης καθόταν στον καναπέ του σπιτιού του στη Ρώμη, βλέποντας το «Downton Abbey»: «Λατρεύω τους αριστοκράτες. Μου αρέσουν οι κομψοί άνθρωποι. Μου αρέσει ο παλιός κόσμος που αρνείται πεισματικά να φύγει. Παρακολουθώ λοιπόν το Ντάουντον και είναι υπέροχο», λέει.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Oggi sono vent’anni.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη paolo sorrentino (@paolosorrentino_real) στις

Ο Πάολο Σορεντίνο και η σύζυγός του Ντανιέλα ντ’ Αντόνιο

Αλλά σταμάτησε να βλέπει την αγαπημένη του σειρά για να στήσει το τελευταίο τεύχος του περιοδικού, το οποίο αφιέρωσε στις υπέροχες ομορφιές της Ιταλίας εμπνεόμενος από τη δική του ταινία «Η Τέλεια Ομορφιά» (La grande bellezza), η οποία το 2014 του χάρισε το Οσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.

Το πολυμεσικό project του Σορεντίνο έχει τίτλο «Φάση 4» και είναι ένας φόρος τιμής στην πατρίδα του, που υπέφερε (και συνεχίζει να υποφέρει) τόσο πολύ από την πανδημία.

Ο βραβευμένος ιταλός σκηνοθέτης ισχυρίζεται ότι ο μόνος λόγος που συμφώνησε να το αναλάβει ήταν επειδή επιθυμούσε να συναντήσει τον τραγουδιστή, συνθέτη και δικηγόρο Πάολο Κόντε, τον οποίο θεωρεί εξιδανικευμένη, αν και πιο ψύχραιμη, πατρική φιγούρα. Φυσικά, συναντήθηκαν μόνο ψηφιακά: «Είμαι ερωτευμένος με τον Πάολο Κόντε εδώ και χρόνια», ομολογεί απλά, «Και θα συναντηθούμε στην πραγματική ζωή όταν τελειώσουν όλα αυτά».

Για να λύσει το πρόβλημα των συνεντεύξεων με διασημότητες, απλώς ζήτησε από παλιούς φίλους και συνεργάτες του (όλοι διάσημοι σταρ, εξάλλου) να γράψουν για κάποιο μέρος της Ιταλίας που σήμαινε πολλά για αυτούς. Οι Γουίλιαμ Νταφόε, Γούντι Χάρελσον, Σάρον Στόουν, Γουές Άντερσον, Τζένιφερ Λόρενς, Κέιτ Μπλάνσετ,  Τζουντ Λο, Τζον Μάλκοβιτς, Ρέιτσελ Γουέιτς και η Τζέιν Φόντα ανταποκρίθηκαν, λοιπόν, και έστειλαν κείμενα με προσωπικές εμπειρίες και αναμνήσεις τους που σχετίζονται με την ιταλική ομορφιά.

 

Η Γκαλατέα Ράντσι και ο Τόνι Σερβίλο στη βραβευμένη με Οσκαρ ταινία του Πάολο Σορεντίνο «Η Τέλεια Ομορφιά» (Janus Films)

Η Φόντα, για παράδειγμα, θυμάται ότι όταν έφτασε για πρώτη φορά στη Ρώμη ως 17χρονη κοπελίτσα, εντυπωσιάστηκε από την προσοχή των αρσενικών που είχε προσελκύσει.

Η Ιταλία αναδύεται τώρα διστακτικά από το αυστηρό lockdown που εφαρμόζεται από τον Μάρτιο. Ήταν η δεύτερη χώρα μετά την Κίνα που επλήγη σοβαρά από την πανδημία της Covid-19 και μέχρι σήμερα έχουν πεθάνει πάνω από 30.000 άνθρωποι. Φυσικά δεν ήταν κάτι που ο Σορεντίνο θα μπορούσε να αγνοήσει ετοιμάζοντας το τεύχος του περιοδικού. Υπάρχει, λοιπόν, μια σειρά οδυνηρών φωτογραφιών με εσωτερικά σπιτιών όπου άνθρωποι έχουν πεθάνει από τον κορονοϊό.

«Δεν ήθελα να το κάνω πολύ λυπηρό», εξηγεί στην Telegraph. «Αλλά δεν είναι πολύ ευχάριστα τα πράγματα αυτή τη στιγμή και αυτή ήταν η πρώτη ιδέα που είχα για το θέμα. Ήταν ένα κομψό αφιέρωμα, τίποτα παιχνιδιάρικο«.

«Η Ιταλία πέρασε δύσκολες στιγμές, όπως και παντού», συνεχίζει. «Όμως το πράγμα βελτιώνεται. Ο αριθμός των θανάτων μειώνεται. Θα περάσει», λέει αισιοδοξώντας.

Οι ταινίες του Σορεντίνο είναι διάσημες για τις υπέροχες σκηνές εκκεντρικών δείπνων και πάρτι, αν όχι οργίων, που διαδέχονται η μία την άλλη. Μια αξέχαστη στιγμή είναι και στο «Loro», με τον αγαπημένο του ηθοποιό Τόνι Σερβίλο να υποδύεται τον Σίλβιο Μπερλουσκόνι, σε ένα rave πάρτι στη Σαρδηνία με μπόλικο ecstasy και τους περισσότερους καλεσμένους γυμνούς.

Ο τραγουδιστής, συνθέτης και δικηγόρος Πάολο Κόντε

Φυσικά, στη φάση αυτή δεν υπάρχει πιθανότητα για χορούς σε ιδρωμένα πατώματα, οπότε αντί για μια φωτογράφιση μόδας με θέμα τη disco, ο Σορεντίνο και ο φωτογράφος του Αλεξ Ματζόλι θέλησαν να συλλάβουν το παράξενο κενό της άδειας από ανθρώπους Ρώμης τις ημέρες της πανδημίας.

Επειδή, όμως, πρόκειται για δουλειά του Σορεντίνο, θα έπρεπε να υπάρχει ένα στοιχείο χρώματος και κάτι σκανδαλιάρικο. Ετσι στο εξώφυλλο απεικονίζονται τα διάσημα Ισπανικά Σκαλοπάτια (η Σκαλινάτα, που συνδέει την Πιάτσα ντ’Εσπάνια με το πλάτωμα μπροστά από την εκκλησία Τρινιτά ντέι Μόντι), που κανονικά θα ήταν πλημμυρισμένα με τουρίστες,  γεμάτα τώρα με ένα σμήνος από ροζ φλαμίνγκο, ψηφιακά τοποθετημένα «διατηρώντας φυσικά την απαραίτητη κοινωνική απόσταση, και πολύ οργανωμένα, όπως θα έπρεπε να είναι», λέει γελώντας ο σκηνοθέτης.

Είναι μια σουρεαλιστική εικόνα που ανακοινώνει την έναρξη της «Φάσης 4», με τρόπο ονειρικό ώστε να σταματήσει κανείς και να σκεφτεί για το μέλλον μετά το lockdown και τα πρώτα δοκιμαστικά βήματα προς την ανάκαμψη.

Οσοι γράφουν έχουν κληθεί να φανταστούν τη δική τους «Φάση 4». Για τον Σορεντίνο, γράφει το Condé Nast «αυτή η φάση συμπίπτει με τη θρυλική “Τέλεια ομορφιά” της Ιταλίας, ένα θησαυρό και μια ευκαιρία, έναν ωκεανό υπεροχής που πρέπει να μελετηθεί και να αξιοποιηθεί για κάθε δυνατότητα αναγέννησης». Για τον αναγνώστη, εξάλλου, είναι μια πρόσκληση για δημιουργία και φαντασία: ο καθένας μπορεί να στείλει το όραμά του για το μέλλον χρησιμοποιώντας το hashtag #phase4 μαζί με μια φωτογραφία για να απεικονίσει τα όνειρά του για το αύριο.

Ο Τζουντ Λο σε προκλητική σκηνή της τηλεοπτικής σειράς του Σορεντίνο «Ο Νεαρός Πάπας»

Το τεύχος περιλαμβάνει ακόμη μια σειρά από βίντεο του Σορεντίνο, όλα γυρισμένα στην Αιώνια Πόλη κατά τη διάρκεια του lockdown. Οι αρχές της πόλης της Ρώμης παραχώρησαν αποκλειστική πρόσβαση σε μερικά από τα μεγαλύτερα πολιτιστικά της σημεία για ρεπορτάζ και καλλιτεχνικές παραστάσεις, όπως η Γκαλερία Μποργκέζε και το Τεάτρο ντελ’ Οπερα.

Η ιταλική μόδα παίζει επίσης σημαντικό ρόλο: ο σχεδιαστής Αλεσάντρο Μικέλε συνομιλεί με τον ράπερ Ακίλε Λάουρο για τη δύναμη της ομορφιάς στη σημερινή κουλτούρα. Η σύγχρονη τέχνη εκπροσωπείται από τη Μαρίνα Αμπράμοβιτς, η οποία δημιούργησε ένα αποκλειστικό κομμάτι ως απάντηση στην πρόσκληση του Σορεντίνο.

Τέλος, η Ιζαμπέλα Ροσελίνι εντάσσεται στην παρέα των σταρ του περιοδικού με μια ιστορία για τη δική της ομορφιά. Η Ροσελίνι ανατρέχει στις αναμνήσεις των γονιών της, Ίνγκριντ Μπέργκμαν και Ρομπέρτο Ροσελίνι, μιλά για την επιτυχία της ως πρότυπο παγκόσμιας ομορφιάς στη μεγάλη οθόνη και για το νέο της ρόλο ως ακτιβίστρια και υποστηρίκτρια μιας νέας εμβληματικής όσο και περιεκτικής, φεμινιστικής αισθητικής.

Ολοκληρώνοντας την τηλεφωνική τους συνέντευξη για την Telegraph, η Σάσα Σλέιτερ ρώτησε ακόμη τον σκηνοθέτη πότε θα επανέλθουν τα πράγματα στο φυσιολογικό, στην Ιταλία και σε όλο τον κόσμο: «Αν το ήξερα, θα είχα εξασφαλισμένο ένα βραβείο Νομπέλ. Οι άνθρωποι φοβούνται πολύ αυτή τη στιγμή, αλλά στο τέλος θα συνειδητοποιήσουν ότι αυτός ο ιός είναι μια ασθένεια όπως όλες οι άλλες ασθένειες που μας περιβάλλουν» απαντάει ο Σορεντίνο, και τονίζει: «Μπορούμε να ζήσουμε έτσι για μερικούς μήνες, αλλά στο τέλος χρειάζεται να είμαστε μαζί και να είμαστε κοινωνικοί. Και αυτό θα κερδίσει».

Στο μεταξύ, ο σκηνοθέτης μπορεί και πάλι να χαλαρώσει στον καναπέ του, βλέποντας την αγαπημένη του σειρά και γνωρίζοντας ότι έκανε μια πολύ καλή δουλειά.