928
|

Σε premium επίπεδα η Peugeot με το 3008

Πέτρος Πιτσίνης Πέτρος Πιτσίνης 27 Ιανουαρίου 2017, 17:39

Σε premium επίπεδα η Peugeot με το 3008

Πέτρος Πιτσίνης Πέτρος Πιτσίνης 27 Ιανουαρίου 2017, 17:39

Η Peugeot, η οποία ποντάριζε επί χρόνια στα οικογενειακά πολυμορφικά αγνοώντας επιδεικτικά τις προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού για τα SUV και τα Crossover, εισβάλλει σαν τυφώνας στην κατηγορία των κόμπακτ SUV με ένα εντυπωσιακό μοντέλο premium προδιαγραφών, όπως είναι το νέο Peugeot 3008.

To 3008 δεύτερης γενιάς ανήκει στα μοντέλα με ισχυρή προσωπικότητα αλλά και με ξεχωριστό σχεδιασμό τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά. Το SUV της Peugeot εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά, από την επιβλητική μάσκα, όπου κυριαρχούν οι εξαιρετικής σχεδίασης προβολείς και οι έντονες γρίλιες σε συνδυασμό με τα μεγάλα στόμια των αεραγωγών. Στα πλευρά του πεντάθυρου αμαξώματος, ξεχωρίζουν τα μυώδη και φουσκωμένα φτερά, ενώ στο πίσω μέρος κάνουν σίγουρα τη διαφορά τα φωτιστικά σώματα σε σχήμα νυχιών, ένα χαρακτηριστικό το οποίο τείνει να αναδειχθεί σε σήμα κατατεθέν των νέων μοντέλων της γαλλικής εταιρείας.

Στο εσωτερικό όμως του αυτοκινήτου οι σχεδιαστές έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό. Αρχικά αιφνιδιάζεσαι ευχάριστα καθώς σε υποδέχονται δύο οθόνες πολλαπλών λειτουργιών και ένα πολύ μικρό τιμόνι σε σχέση με τις εξωτερικές διαστάσεις του αυτοκινήτου, το οποίο φτάνει τα 4,45 μ. Το μικρό τιμόνι, διευκολύνει την επιβίβαση και την αποβίβαση του οδηγού, ενώ επιτρέπει την απρόσκοπτη θέα προς τον ψηλά τοποθετημένο πίνακα οργάνων «i-Cockpit» με τις ψηφιακές ενδείξεις. Εντυπωσιακοί είναι και οι έξι διακόπτες αεροπορικού τύπου που επιλέγουν στην κεντρική οθόνη οκτώ ιντσών, τον κλιματισμό, το σύστημα πλοήγησης, το ηχοσύστημα κ.λπ.

unnamed (1)

Ιδιαίτερα καλαίσθητη επίσης είναι, η σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας που αγκαλιάζει τον οδηγό με ένα παχύ αλουμινένιο σχεδιαστικό εύρημα, που χωρίζει τον χώρο του οδηγού από αυτόν του συνοδηγού. Στην κεντρική κονσόλα βρίσκεται τοποθετημένος και ο περιστροφικός διακόπτης, με τον οποίο επιλέγεις μεταξύ των πέντε προγραμμάτων του Advanced Active Grip Control για άσφαλτο, άμμο, λάσπη και χιόνι.

Ο θάλαμος επιβατών ανήκει στα δυνατά σημεία του νέου Peugeot 3008, καθώς εντυπωσιάζει με την επιλογή των υλικών, την εργονομία και την σχεδίαση, ενώ παράλληλα προσφέρει μεγάλους χώρους εμπρός και πίσω για τα πόδια και τα κεφάλια των επιβατών. Η χωρητικότητά του πορτ-μπαγκάζ, ξεκινά από τα 520 λίτρα, για να φτάσει τα 1.482 με αναδιπλωμένες τις πλάτες των πίσω καθισμάτων.


Ενα από τα πιο καλαίσθητα video που υπάρχουν παγκοσμίως για το νέο Peugeot 3008, γυρίστηκε στη χώρα μας από τον γνωστό φωτογράφο και σκηνοθέτη Χρήστο Καραγιωργάκη και την ομάδα του:


 

Το νέο Peugeot 3008 ανήκει στα λίγα μοντέλα, που σε κάνουν να νιώθεις ότι χαλαρώνεις σε ένα σπα και όχι ότι βρίσκεσαι μέσα σε ένα αυτοκίνητο. Αυτή τη φιλοσοφία υπηρετεί και το μπουτόν ενεργοποίησης της λειτουργίας Amplify με την οποία γίνεται αυτόματα απαλότερος ο εσωτερικός φωτισμός, χαμηλώνει ανάλογα η ένταση του ηχοσυστήματος, ξεκινά να σας κάνει μασάζ το κάθισμα και διαχέεται άρωμα μέσα στον θάλαμο των προνομιούχων επιβατών. Πρόκειται πάντως για έναν εξοπλισμό, που προβλέπεται στάνταρ μόνον στην κορυφαία έκδοση GT GRIP με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα των 180 ίππων και τιμή από 44.500 ευρώ.

 

Ο στόχος της Peugeot ήταν να δημιουργήσουν ένα SUV με έντονα σπορτίφ χαρακτήρα -γι αυτό άλλωστε έδωσαν το ίδιο όνομα στο αυτοκίνητο που νίκησε στο Dakar 2017- αλλά χωρίς να ταλαιπωρούνται οι επιβάτες του. Το αυτοκίνητο διαθέτει ισορροπημένη οδική συμπεριφορά και αποδείχθηκε και ευέλικτο παρά τον μεγάλο όγκο του. Ήταν εντυπωσιακά άμεσο στις εντολές μας, ενώ διέθετε μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης στις στροφές. Η καταπληκτική δουλειά των Γάλλων αποτυπώνεται εξάλλου στο αποτελεσματικότατο φιλτράρισμα των κραδασμών, αντάξιο της παράδοσης των αυτοκινήτων της μάρκας. Όλα αυτά ίσως ακούγονται φυσιολογικά, ωστόσο δεν είναι διόλου αυτονόητα για ένα μοντέλο με 22 εκατοστά απόσταση και ψηλό κέντρο βάρους.

unnamed

Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε, ότι η Peugeot έχει προτιμήσει αντί της κλασικής τετρακίνησης, το σύστημα Active Grip Control, το οποίο βελτιώνει τα επίπεδα πρόσφυσης των κινητήριων μπροστινών τροχών. Πρόκειται για μία έξυπνη λύση, γιατί βοηθά πολύ τον μέσο οδηγό σε χωμάτινες διαδρομές όχι ιδιαίτερα μεγάλης δυσκολίας και ταυτόχρονα δεν προσθέτει βάρος ούτε αφαιρεί χώρο από τις πίσω θέσεις ή τον χώρο αποσκευών, όπως συμβαίνει με τα περισσότερα κλασικά συστήματα 4Χ4.

Η πιο ταιριαστή έκδοση του αυτοκινήτου είναι σίγουρα αυτή με τον βραβευμένο πετρελαιοκινητήρα 1.6 ΒlueHDi των 120 ίππων και το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, με επιδόσεις που κάνουν τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται μετά από 11,6’’ και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 185 χλμ./ώρα, τιμές που για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου κρίνονται ικανοποιητικές. Ο κινητήρας με τις αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro 6, παραμένει σε όλα τα επίπεδα άκρως πολιτισμένος και αθόρυβος, συνεργάζεται περίφημα με το χειροκίνητο σαζμάν και αρκείται σε περίπου 6,0 μόλις λίτρα ανά 100 χλμ.

Οι τιμές απόκτησης κρίνονται ως λογικές σε σχέση με τον premium χαρακτήρα του νέου Peugeot 3008, με την έκδοση ACTIVE GRIP 1.6 ΒlueHDi 120 PS να ξεκινά από τα 29.400 ευρώ και η ακόμη πλουσιότερη ALLURE GRIP να φτάνει τα 31.500 ευρώ. Βεβαίως υπάρχουν και φθηνότερες επιλογές. Η βενζινοκίνητη έκδοσης ACCESS με τον κινητήρα Pure Tech των 1.2 λίτρων με 130 ίππους, ξεκινά από τα 24.900 ευρώ ενώ η βασική ντιζελοκίνητη 1.6 ΒlueHDI των 100 ίππων, που συνδυάζει άνεση και οικονομία, κοστολογείται επίσης 24.900 ευρώ. Για τις αντίστοιχες αυτόματες εκδόσεις, θα πρέπει να υπολογίσετε με επιβαρύνσεις λίγο πάνω από τις 2.000 ευρώ. Η ελληνική αντιπροσωπεία προσφέρει για όλα τα μοντέλα πέντε χρόνια εργοστασιακή εγγύηση.

Η ανταπόκριση στις περισσότερες αγορές της Ευρώπης για το νέο Peugeot 3008 είναι πρωτοφανής για τα δεδομένα της γαλλικής μάρκας και ήδη άρχισαν να δημιουργούνται λίστες αναμονής. Αν συμβεί κάτι ανάλογο και στην Ελλάδα; Eίναι πολύ πιθανό καθώς το 3008 φέρνει έναν νέο αέρα στα SUV, προσφέρει πολυτέλεια, ποιότητα και την κορυφαία αυτή τη στιγμή σχεδίαση στην κατηγορία. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που δεν μπορείς να προσπεράσεις, αν ψάχνεις κάποιο μοντέλο SUV ανεξαρτήτως κατηγορίας τιμής.