357
Ερχεται η εποχή των αυτόνομων φορτηγών πλοίων που θα μεταφέρουν κοντέινερ χωρίς να μολύνουν το περιβάλλον | Port Liner

Ξεκινά η εποχή των ηλεκτροκίνητων φορτηγών πλοίων-drones

Protagon Team Protagon Team 29 Ιανουαρίου 2018, 12:30
Ερχεται η εποχή των αυτόνομων φορτηγών πλοίων που θα μεταφέρουν κοντέινερ χωρίς να μολύνουν το περιβάλλον
|Port Liner

Ξεκινά η εποχή των ηλεκτροκίνητων φορτηγών πλοίων-drones

Protagon Team Protagon Team 29 Ιανουαρίου 2018, 12:30

Ο πρώτος στόλος ηλεκτροκίνητων, φιλικών στο περιβάλλον και με δυνατότητα να κινούνται αυτόνομα (χωρίς πλήρωμα) φορτηγών πλοίων θα ξεκινήσει τα δρομολόγια του σε λίγους μήνες. Οπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η εφημερίδα Guardian πρόκειται για ένα τύπο πλοίων που έλαβε τον χαρακτηρισμό «Tesla των καναλιών» αφού λειτουργούν με τεράστιες μπαταρίες και θα κινούνται στα νερά των καναλιών των Κάτω Χωρών.

Πρόκειται για πέντε σκάφη μήκους 52 μέτρων και πλάτους 6,7 μέτρων που θα μπορούν να μεταφέρουν 24 κοντέινερ ύψους επτά μέτρων και συνολικού βάρους 425 τόνων. Τα σκάφη αυτά έχει κατασκευάσει η ολλανδική εταιρεία Port Liner και έχει αποφασιστεί να ξεκινήσουν τον Αύγουστο δρομολόγια στα λιμάνια της Αμβέρσας, του Αμστερνταμ και του Ρότερνταμ. Είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να χωράνε κάτω από τις εκατοντάδες γέφυρες των καναλιών των δύο χωρών.

Πάντως στα πρώτα δρομολόγια θα υπάρχει πλήρωμα πάνω στο σκάφη επειδή αυτή την περίοδο εξελίσσονται διαφόρων ειδών έργα σε ορισμένες από τις θαλάσσιες οδούς που θα κινείται το σκάφος και θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι δεν θα συμβεί κάποιο απρόοπτο που τα αυτόνομα συστήματα πλοήγησης δεν θα μπορούν να αντιμετωπίσουν.

Στόχος της χρήσης αυτών των πλοίων που δεν εκπέμπουν ρύπους στην ατμόσφαιρα είναι να βγάλει από τους δρόμους περί τις 23 χιλιάδες νταλίκες που κατά βάση λειτουργούν με ντιζελομηχανές. Οι μπαταρίες των πέντε πλοίων θα τους επιτρέπουν με μία φόρτιση να κινούνται για 15 ώρες.

Αν όλα πάνε καλά και τα πέντε σκάφη λειτουργήσουν ομαλά και χωρίς προβλήματα ο στόλος θα μεγαλώσει αφού έχουν ήδη μπει στην διαδικασία παραγωγής έξι ακόμη αντίστοιχης τεχνολογίας αλλά μεγαλύτερου μεγέθους πλοία. Θα έχουν μήκους 110 μέτρων και θα μπορούν να μεταφέρουν 270 κοντέινερ ενώ θα διαθέτουν μπαταρίες που θα τους προσφέρουν αυτονομία κίνησης για 35 ώρες. Οι υπολογισμούς δείχνουν πως όταν ολόκληρος ο στόλος των ηλεκτροκίνητων φορτηγών πλοίων αναλάβει υπηρεσία το όφελος θα είναι 18 χιλιάδες τόνοι διοξειδίου του άνθρακα λιγότεροι στην ατμόσφαιρα, σε ετήσια βάση.

Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat η μεταφορά προϊόντων στην Ευρωπαϊκή Ενωση γίνεται σε ποσοστό 74,9% οδικώς, 18,4% με τρένα και μόλις 6,7% δια της θαλάσσης. Η Port Liner υποστηρίζει ότι μπορεί να παράγει 500 αυτόνομα φορτηγά πλοία ετησίως αν και υπάρχει δυνατότητα να μετατρέπονται σε ηλεκτροκίνητα και παλαιότερης γενιάς σκάφη.