812
O Φρανκ Αντεργουντ (Κέβιν Σπέισι) και η Κλερ Αντεργουντ (Ρόμπιν Ράιτ) στη σειρά «House of Cards» | Netflix

Οταν η Ρόμπιν Ράιτ απαίτησε τα ίδια λεφτά με τον… Φρανκ Αντεργουντ

Protagon Team Protagon Team 18 Μαΐου 2016, 15:54
O Φρανκ Αντεργουντ (Κέβιν Σπέισι) και η Κλερ Αντεργουντ (Ρόμπιν Ράιτ) στη σειρά «House of Cards»
|Netflix

Οταν η Ρόμπιν Ράιτ απαίτησε τα ίδια λεφτά με τον… Φρανκ Αντεργουντ

Protagon Team Protagon Team 18 Μαΐου 2016, 15:54

Η Κλερ Αντεργουντ θα της έσφιγγε το χέρι με ικανοποίηση. Η Ρόμπιν Ράιτ, η ηθοποιός που ενσαρκώνει τη δυναμική, έως σκληρή, περσόνα της Κλερ στη δημοφιλή σειρά του Netflix «House of Cards» αποκάλυψε ότι χρειάστηκε να παλέψει σκληρά για να καταφέρει να αμείβεται όσο και ο συμπρωταγωνιστής της, ο Κέβιν – Φρανκ Αντεργουντ – Σπέισι.

Μιλώντας σε κοινό στο Κέντρο Ροκφέλερ στη Νέα Υόρκη, η 50χρονη ηθοποιός παραδέχθηκε ότι χρειάστηκε να απειλήσει τα αφεντικά της σειράς ότι θα μιλήσει δημόσια γι’ αυτή την μισθολογική ανισότητα, αν δεν τη διόρθωναν σε εύλογο χρονικό διάστημα. Τι ζητούσε η Ράιτ; Να παίρνει τα ίδια χρήματα με τον Σπέισι, που φέρεται να αμοίβεται με 500.000 δολάρια ανά επεισόδιο. Η επανάστασή της έπιασε τόπο: οι εργοδότες της ενέδωσαν στην απαίτησή της.

«Ηταν το τέλειο παράδειγμα. Υπάρχουν ελάχιστες ταινίες, σίριαλ ή τηλεοπτικά σόου όπου ο άνδρας και η γυναίκα παίρνουν τα ίδια. Εγώ ζήτησα να πληρώνομαι τα ίδια χρήματα με τον Κέβιν», είπε η Ράιτ.

Οπως σημειώνει η βρετανική εφημερίδα Guardian, η Ράιτ εμφανίστηκε σε 52 επεισόδια στο «House of Cards», ενώ σκηνοθέτησε μερικά από αυτά. Κατά τον πέμπτο κύκλο της σειράς, τόσο η Ράιτ όσο και ο Σπέισι εκτελούσαν και χρέη παραγωγού. Αρα δικαιούτο τουλάχιστον ίση αμοιβή. Που δεν την ελάμβανε.

house_of_cards_640
Σκηνή από το «House of Cards»: Ο Φρανκ και η Κλερ Αντεργουντ (Netflix)

«Κοιτούσα τα στατιστικά και είδα ότι ο ρόλος της Αντεργουντ για ένα διάστημα, ήταν πιο δημοφιλής από εκείνον του Φρανκ. Επομένως κεφαλαιοποίησα αυτό το δεδομένο», εξήγησε η Ράιτ. Κάπως έτσι, όρθωσε το ανάστημά της και είπε στους παραγωγούς: «Καλύτερα να με πληρώσετε, αλλιώς θα βγω και θα μιλήσω δημόσια».

Η ανισότητα στις αμοιβές μεταξύ ανδρών και γυναικών είναι μια γνωστή και παλαιά αμαρτία του Χόλιγουντ. Μολονότι δε, υπήρχαν από την εποχή του ασπρόμαυρου κινηματογράφου αντιπαραθέσεις για ίση αμοιβή – πιο γνωστή αυτή της Μπέτι Ντέιβις που είχε έρθει σε ρήξη με τον παραγωγό Τζακ Γουόρνερ για το συμβόλαιό της – με τα χρόνια επικράτησε μια συνωμοσία σιωπής για το πρόβλημα: οι γυναίκες ηθοποιοί έπαιρναν λιγότερα από τους άνδρες συναδέλφους τους και αυτό ήταν ο άγραφος κανόνας.

Σύμφωνα με τη λίστα του Forbes, οι δέκα πιο ακριβοπληρωμένοι κινηματογραφικοί αστέρες του 2015 – με πρώτον τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ (80 εκατ. δολάρια) – έβγαλαν 431 εκατ. δολάρια. Αντίστοιχα οι δέκα πιο ακριβοπληρωμένες ηθοποιοί για το 2015 – με πρώτη την Τζένιφερ Λόρενς (52 εκατ. δολάρια) – έβγαλαν σχεδόν τα μισά, 218 εκατ. δολάρια.

Αλλά πλέον οι γυναίκες στο Χόλιγουντ δεν αποδέχονται αυτήν την συνωμοσία. Το 2015 η Πατρίσια Αρκέτ χρησιμοποίησε τον λόγο της για το Οσκαρ, για να καυτηριάσει το ζήτημα της ανισότητας στις αμοιβές.

«Οταν θα βρεθώ στο κόκκινο χαλί, θα με ρωτήσουν για το φόρεμα που φοράω και τα μαλιά μου. Τον άνδρα δίπλα μου θα τον ρωτήσουν για την ερμηνεία του και για πολιτικά θέματα»

Την ίδια εποχή τα emails που είχαν διαρρεύσει από τη Sony αποδείκνυαν πώς η αμοιβή της Τζένιφερ Λόρενς ήταν μικρότερη από τους άνδρες συναδέλφους της στον οσκαρικό «Οδηγό Διαπλοκής» του Ντέιβιντ Ο’ Ράσελ. Υπήρχε μήνυμα που ανέφερε «ποσοστά ταλέντου», όπως τα ονόμαζε ο συντάκτης του επίμαχου εσωτερικού σημειώματος: O’Russell: 9%; Cooper: 9%; Bale: 9%; Renner: 9%; Lawrence: 7%; Adams: 7%. Δηλαδή εκτός από τον σκηνοθέτη, οι άνδρες πρωταγωνιστές, Μπράντλεϊ Κούπερ, Κρίστιαν Μπέιλ και Τζέρεμι Ρένερ θα εισέπρατταν περισσότερα από τις συμπρωταγωνίστριές τους, τη Λόρενς και την Εϊμι Ανταμς. Και όλα αυτά ενώ ήδη η Λόρενς είχε τιμηθεί με Οσκαρ και ήταν το πιο καυτό όνομα της εποχής, προερχόμενη από την εμπορική επιτυχία των «Αγώνων Πείνας».

Τον περασμένο Οκτώβριο, η επίσης βραβευμένη με Οσκαρ (για το «Walk the Line», το 2005) Ρις Γουίδερσπουν τα έβαλε με τον αποκλεισμό που επιβάλλει στις γυναίκες ηθοποιούς η βιομηχανία του θεάματος: «Οι γυναίκες είμαστε το 50% του πληθυσμού, θα πρέπει να παίζουμε το 50% των ρόλων στη μεγάλη οθόνη».

Η Σάντρα Μπούλοκ, που και αυτή έχει τιμηθεί με Οσκαρ (το 2009 για το «Μια Σχέση Στοργής»), ανέπτυξε ακόμα περισσότερο το πρόβλημα, μιλώντας για τον ευρύτερο σεξισμό του Χόλιγουντ: «Το θέμα με τα χρήματα είναι ένα υποπροϊόν του όλου ζητήματος. Οταν θα βρεθώ στο κόκκινο χαλί, θα με ρωτήσουν για το φόρεμα που φοράω και τα μαλιά μου. Τον άνδρα δίπλα μου θα τον ρωτήσουν για την ερμηνεία του και για πολιτικά θέματα».

Η ίδια η Ρόμπιν Ράιτ, για να επιστρέψουμε στην ηρωίδα αυτής της ιστορίας, παραδέχθηκε πως έχασε σημαντική δύναμη της «αγοραστικής» αξίας της την περίοδο που έκανε παιδιά με τον Σον Πεν.

«Εκείνη την περίοδο δεν ήμουν “πλήρους απασχόλησης”, επομένως δεν μπορούσα να ζητήσω πολλά. Οταν δεν έχεις τη φήμη και την παρουσία δεν είσαι μέρος του παιχνιδιού. Κάπως έτσι γίνεσαι ηθοποιός β’ διαλογής και δεν είσαι κομμάτι του box office».

Εφερε ένα παράδειγμα για να γίνει περισσότερο κατανοητή από το κοινό: «Δεν μπορείς να έχεις την ίδια αξία εάν δεν κάνεις τέσσερις ταινίες τον χρόνο όπως κάνει η Νικόλ Κίντμαν ή η Κέιτ Μπλάνσετ. Και οι δύο τους είχαν αυτούς τους ρυθμούς δουλειάς όσο εγώ μεγάλωνα τα παιδιά μου. Τώρα, στα 50 μου, επέστρεψα για τα καλά».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...