329
Ο Νταν Ερικσον, στον οποίο ήταν αφιερωμένο το άρθρο που έγινε αφορμή για την παρέμβαση της Μόσχας |

Oταν η Ρωσία λογοκρίνει νορβηγική εφημερίδα γιατί μιλά για τους γκέι

Protagon Team Protagon Team 2 Αυγούστου 2019, 10:55
Ο Νταν Ερικσον, στον οποίο ήταν αφιερωμένο το άρθρο που έγινε αφορμή για την παρέμβαση της Μόσχας
|

Oταν η Ρωσία λογοκρίνει νορβηγική εφημερίδα γιατί μιλά για τους γκέι

Protagon Team Protagon Team 2 Αυγούστου 2019, 10:55

Το μακρύ χέρι της ρωσικής λογοκρισίας απλώνεται τώρα και πέρα από τα σύνορα της χώρας με το πρόσχημα της προστασίας των καταναλωτών, αλλά στην πραγματικότητα της λογοκρισίας μιας φωνής για τα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων.

Θύμα των ρωσικών Αρχών είναι η ηλεκτρονική εφημερίδα «The Barents Observer» («Παρατηρητής του Μπάρεντς», δηλαδή της θάλασσας στον Αρκτικό Ωκεανό) η οποία από το 2002 φιλοξενεί άρθρα στα αγγλικά και τα ρωσικά που αφορούν την Αρκτική, μια περιοχή που τα τελευταία χρόνια είναι μήλον της Εριδος μεγάλων δυνάμεων για τους πόρους της.

Από τον περασμένο Φεβρουάριο η εφημερίδα, που εδρεύει στο Κίρκενες της Νορβηγίας, λογοκρίνεται στη Ρωσία με αφορμή τη αναδημοσίευση στα ρωσικά ενός άρθρου που είχε εμφανιστεί σε φινλανδικά και σουηδικά μέσα ενημέρωσης.

Σε αυτό ο Νταν Ερικσον μιλούσε για  το πώς είναι να είσαι μέλος μιας διπλής μειονότητας: ο άνδρας ανήκει στη φυλή των Σάμι, των αυτοχθόνων πληθυσμών της Σκανδιναβίας, και είναι ομοφυλόφιλος.

Το άρθρο μιλούσε για τις δυσκολίες της ζωής του Ερικσον με αρκετές λεπτομέρειες, τόσες ώστε να κινητοποιήσει τους ρώσους λογοκριτές έπειτα από αίτημα της υπηρεσίας προστασίας των καταναλωτών. Μεταξύ άλλων αναφέρει πώς ο Ερικσον έφτασε δύο φορές στην απόπειρα αυτοκτονίας.

Αλλά την ίδια στιγμή, όπως γράφει ο Monde, το άρθρο μιλούσε και την προσπάθεια του Ερικσον να υποστηρίξει τους νέους που έχουν ανάγκη βοήθειας.

Αυτό αντιλαμβάνεται και ο Ερικσον, λέγοντας πώς οι Ρώσοι λογοκρίνουν το άρθρο υπό το πρόσχημα της παρακίνησης σε αυτοκτονία, την οποία υποστηρίζουν ότι «διαβάζουν» στο άρθρο.

Αρχικά η Roskomnadzor, η υπηρεσία που εποπτεύει τις επικοινωνίες και τα ΜΜΕ ζήτησε από την «Barents Observer» να αποσύρει το άρθρο. Η άρνηση του διευθυντή Τόμας Νίλσεν έφερε –μοιραία– το μπλοκάρισμα του σάιτ, το οποίο προ ημερών έχασε το δικαστήριο για την ακύρωση της σχετικής απόφασης.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Νίλσεν έρχεται σε σύγκρουση με τις ρωσικές Αρχές. Πριν από δύο χρόνια του απαγόρευσαν την είσοδο στη χώρα, χωρίς να δοθεί καμία εξήγηση. Και όχι μόνο αυτό: του είπαν –με όχι πολύ κομψά λόγια– ότι θα ήταν ανόητο να πιέσουν περισσότερο το ζήτημα.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News