483
Ο ιδιοκτήτης και CEO της Tesla Ελον Μασκ σε πρόσφατη παρουσίαση μοντέλου της αυτοκινητοβιομηχανίας του, στη Σαγκάη | REUTERS/Aly Song - RC2WAE9ZIWMO/File Photo

Ο Ελον Μασκ και η Tesla στον (χρηματιστηριακό) παράδεισο

Protagon Team Protagon Team 23 Ιανουαρίου 2020, 19:01
Ο ιδιοκτήτης και CEO της Tesla Ελον Μασκ σε πρόσφατη παρουσίαση μοντέλου της αυτοκινητοβιομηχανίας του, στη Σαγκάη
|REUTERS/Aly Song - RC2WAE9ZIWMO/File Photo

Ο Ελον Μασκ και η Tesla στον (χρηματιστηριακό) παράδεισο

Protagon Team Protagon Team 23 Ιανουαρίου 2020, 19:01

Η προσωπικότητα αλλά και η επιχειρηματική δεινότητα του Ελον Μασκ υμνείται από τον παγκόσμιο Τύπο καθώς η χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας του Tesla, η οποία παράγει ηλεκτρικά οχήματα, ξεπέρασε τα 100 δισ. δολάρια σε χρηματιστηριακή αξία.

Ακόμη και ο ψημένος στις μπίζνες Ντόναλντ Τραμπ ομολογεί τον θαυμασμό του δημοσίως: ο αμερικανός πρόεδρος, κατά τη διάρκεια της παραμονής του στο Νταβός και στο πλαίσιο του Φόρουμ, έδωσε μία συνέντευξη στο δίκτυο CNBC και εκθείασε το έργο του Μασκ, αποκαλώντας τον μάλιστα και «μεγαλοφυΐα». Είπε: «Είναι μια από τις μεγαλοφυΐες μας και πρέπει να προστατεύουμε την μεγαλοφυΐα μας». Το αμερικανικό ειδησεογραφικό δίκτυο μετέδωσε το σχετικό βίντεο.

Ο πρόεδρος δεν είναι ικανοποιημένος μόνο από την πορεία της Tesla, αλλά και εντυπωσιασμένος από την εταιρεία διαστημικών πτήσεων του Μασκ, τη SpaceX, και από τον τρόπο επαναχρησιμοποίησης των ρουκετών. «Εχει κάνει πολύ καλή δουλειά» είπε ο Τραμπ. Τα δε χρηματιστηριακά αποτελέσματα της Tesla τον άφησαν με το στόμα ανοικτό: «Συγκλονιστικό είναι! Πριν από έναν χρόνο κάποιοι μιλούσαν για το τέλος της εταιρείας, και τώρα μιλούν για αυτά τα σπουδαία κατορθώματα!»

Επιπλέον ο Τραμπ τόνισε με νόημα ότι αναμένει την κατασκευή ενός γιγαντιαίου νέου εργοστασίου της Tesla στις ΗΠΑ: «Πρέπει να μας βοηθήσει και αυτός…» είπε.

Με τη χρηματιστηριακή αποτίμησή της, η Tesla «ξεπέρασε σε αξία ακόμη και τη Ford και την General Motors, φίρμες που παράγουν δισεκατομμύρια κέρδη κάθε χρόνο και κατασκευάζουν εκατομμύρια οχήματα» σημείωσε διθυραμβικά και η ιταλική Repubblica η οποία, με την ευκαιρία, φιλοτέχνησε ένα πορτρέτο του δαιμόνιου νοτιοαφρικανού-αμερικανού μπίζνεσμαν.

Μπίζνες από τα παιδικά χρόνια του

«Εφ’ όσον η χρηματιστηριακή αξία παραμείνει σταθερή πάνω από τα 100 δισ., ο Μασκ έχει λαμβάνειν τα πρώτα 346 εκατ. δολάρια μπόνους, την πρώτη δόση ενός πακέτου που μπορεί να φθάσει μέχρι και τα 50 δισ. δολάρια, μετατρέποντάς τον σε έναν από τους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο».

Οι Ιταλοί θαυμάζουν επίσης τις δεξιότητες του Μασκ, έτσι θυμούνται την εξ απαλών ονύχων έφεσή του στις διάφορες «επιχειρηματικές κινήσεις»: στα 12 χρόνια του πρωτοπούλησε και εισέπραξε, ενώ ως νεαρός πτυχιούχος (Οικονομικών και Φυσικής) οργάνωσε την πρώτη επιχείρησή του (νυκτερινό κέντρο διασκέδασης).

Η συνέχεια έγινε με το Zip1, ένα σάιτ που η εταιρεία Compaq αγόρασε αντί 341 εκατ. δολαρίων (προσωπικά ο Μασκ κέρδισε τότε περί τα 22 εκατ. δολάρια).

Ακολούθησαν η ίδρυση του xCom και του PayPal, το οποίο στη συνέχεια πωλήθηκε στο eBay αντί 1,5 δισ. δολαρίων.

Επόμενος σταθμός, το SpaceX: η εταιρεία που φιλοδοξεί να οδηγήσει τον άνθρωπο στον πλανήτη Αρη.

Το 2004 ήρθε η ώρα του ηλεκτρικού αυτοκινήτου: ο Μασκ επένδυσε 70 εκατ. δολάρια και προγραμμάτισε για το 2006 την κυκλοφορία του πρώτου μοντέλου της Tesla, του Roadster.

Το 2008, όπως παραδέχθηκε ο ίδιος, ήταν η χειρότερη φάση της ζωής του. Κατάφερε να αποφύγει την πτώχευση «παίζοντας τα ρέστα» του: πληρώνοντας 80 εκατ. δολάρια. Χώρισε από τη σύζυγό του. Το SpaceX είχε προβλήματα.

Ομως όλα τα εμπόδια ξεπεράστηκαν χάρη στην εισαγωγή στο χρηματιστήριο. Ετσι άρχισε η πορεία ανασυγκρότησης. Και στο μεταξύ ο ίδιος είχε γίνει η μεγαλύτερη διασημότητα του Διαδικτύου.