Advertisement
817
Η παραγωγή των ηλεκτρικών Tesla Semi θα ξεκινήσει το 2019 | Tesla/Handout

H Tesla παρουσίασε το πρώτο της ηλεκτρικό φορτηγό – αλλά και ένα σπορ αυτοκίνητο

Σπύρος Σεραφείμ Σπύρος Σεραφείμ 20 Νοεμβρίου 2017, 16:28
Η παραγωγή των ηλεκτρικών Tesla Semi θα ξεκινήσει το 2019
|Tesla/Handout

H Tesla παρουσίασε το πρώτο της ηλεκτρικό φορτηγό – αλλά και ένα σπορ αυτοκίνητο

Σπύρος Σεραφείμ Σπύρος Σεραφείμ 20 Νοεμβρίου 2017, 16:28

Το πρώτο της ηλεκτρικό αρθρωτό φορτηγό παρουσίασε η Tesla, στην Καλιφόρνια, φιλοδοξώντας να αμφισβητήσει την κυριαρχία των συμβατικών φορτηγών στον τομέα των οδικών μεταφορών.

Οι ηλεκτροκινητήρες του Semi θα του δίνουν επιδόσεις που θα ζήλευαν αρκετά σπορ αυτοκίνητα, αφού θα μπορεί -χωρίς φορτίο- να επιταχύνει από 0-100 σε μόλις 5» χωρίς φορτίο, ενώ με πλήρες φορτίο 36 τόνων 287 κιλών -το μέγιστο που επιτρέπεται στους αμερικανικούς δρόμους- θα μπορεί να φτάσει τα 100 χ.α.ω σε μόλις 20″.

Η αυτονομία του θα διαρκεί για 800 χιλιόμετρα -συνθήκες κίνησης αυτοκινητοδρόμου- όταν ο μέσος όρος είναι λίγο πάνω από τα 400 χλμ.

Μια ιδέα που προτείνει ο Musk, σύμφωνα με τον Guardian, είναι η εγκατάσταση σταθμών φόρτισης στους χώρους φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων για εξοικονόμηση χρόνου, όπου το φορτηγό θα μπορεί να γεμίζει τις μπαταρίες του μέχρι να φορτώσει ή να ξεφορτώσει το εμπόρευμα.

2017-11-17T073055Z_23815366_RC1FD85812B0_RTRMADP_3_TESLA-TRUCK
Επίσης, χάρη στον ιδιαίτερα αεροδυναμικό του σχεδιασμό έχει καλύτερο συντελεστή οπισθέλκουσας από τον ανταγωνισμό.

Ενα (ακόμα) σημείο που διαφοροποιεί το Semi από τα άλλα φορτηγά είναι η ανθρωποκεντρική σχεδίαση της καμπίνας. Ο οδηγός κάθεται στο κέντρο της, ενώ υπάρχει πτυσσόμενο κάθισμα για τυχόν συνεπιβάτη. Φυσικά, δεν θα μπορούσαν να λείψουν οι οθόνες, όπως σε κάθε Tesla που κυκλοφορεί. Σε αντίθεση, όμως, με τα επιβατικά οχήματα, το φορτηγό θα έχει δύο οθόνες δεξιά και αριστερά του οδηγού – θα προβάλουν το GPS, επισκόπηση των τυφλών σημείων του οχήματος και στοιχεία για τη διαδρομή και το όχημα. Υπάρχουν επίσης και εργαλεία για έλεγχο στόλου από εταιρείες, όμως -όπως δήλωσε η εταιρεία- αυτά θα χρειαστεί να δημιουργηθούν από άλλες εταιρείες και η Tesla έχει φροντίσει να διαθέσει τη σχετική τεχνογνωσία.

2017-11-17T073100Z_38636928_RC14BF1C4BE0_RTRMADP_3_TESLA-TRUCK
Οσον αφορά στις υπόλοιπες τεχνολογίες που ενσωματώνει, η Tesla εξαίρει τους αισθητήρες του, που αντιλαμβάνονται ταχύτατα την αστάθεια, με αποτέλεσμα να ακολουθεί γρήγορη αυτόματη αντίδραση σε τροχούς και φρένα, καθώς και τις κάμερες που παρατηρούν το γύρω περιβάλλον ανελλιπώς, συμβάλλοντας στον έγκαιρο εντοπισμό απειλητικών αντικειμένων.

2017-11-17T073048Z_971734711_RC1F4743CC40_RTRMADP_3_TESLA-TRUCK
Ακόμη, στα χαρακτηριστικά του συμπεριλαμβάνονται βελτιωμένο σύστημα αυτόματου πιλότου (Enhanced Autopilot), αυτόματα φρένα εκτάκτου ανάγκης (Automatic Emergency Braking), λειτουργία αυτόματης παραμονής σε λωρίδα (Automatic Lane Keeping), και λειτουργία προειδοποίησης σε περίπτωση εγκατάλειψης λωρίδας (Lane Departure Warning).

2017-11-17T071805Z_568331074_RC1187336E90_RTRMADP_3_TESLA-TRUCK
Το Tesla Semi, επίσης, προσφέρει διάφορα χαρακτηριστικά ασφαλείας με μια ειδική μπαταρία που μόνη της δουλειά θα είναι να φορτίζει τις υπόλοιπες μπαταρίες αν υπάρξει ανάγκη, ενώ ταυτόχρονα βοηθάει το χαμήλωμα του κέντρου βάρους με τον τρόπο που είναι τοποθετημένη χαμηλά στο σασί. Το παρμπρίζ είναι από ειδικό γυαλί που αποτρέπει τα ραγίσματα, ενώ παράλληλα ελέγχει τον κάθε τροχό ξεχωριστά, με αυτόματη ανίχνευση της σταθερότητας και ενεργοποιώντας αυτόματα τα φρένα σε κάθε τροχό για την αποφυγή κάθε πιθανότητας «διπλώματος» του φορτηγού.

2017-11-17T073118Z_850036333_RC16E1805B50_RTRMADP_3_TESLA-TRUCK
Οπως είπε ο Μασκ, «είναι διαφορετικό από οποιοδήποτε άλλο φορτηγό έχετε οδηγήσει ποτέ». Σίγουρα. Ομως, η Tesla έχει πολλά εμπόδια να υπερπηδήσει μέχρι να καταφέρει να κυκλοφορήσει το Semi σε ευρεία κλίμακα, αφού θα πρέπει να λάβει κανείς υπόψη του το μεγάλο κόστος αντικατάστασης του στόλου από εταιρείες και την απροθυμία πολλών εταιρειών να υιοθετήσουν τις αλλαγές σε επιχειρηματικά μοντέλα που μέχρι στιγμής αποδίδουν.

2017-11-17T073110Z_963251205_RC11A7FD8520_RTRMADP_3_TESLA-TRUCK
Ομως, με 1.600.000 χιλιόμετρα εγγύησης για κάθε μηχανική βλάβη σε κάθε φορτηγό, η Tesla προσπαθεί να αποδείξει ότι η αλλαγή δεν βλάπτει – το αντίθετο. Προς το παρόν, όμως, δεν ξέρουμε πόσο θα κοστίζει.

2017-11-17T072723Z_327394206_RC1F03E20630_RTRMADP_3_TESLA-TRUCK
Ο επικεφαλής της εταιρείας, Ελον Μασκ, παρουσίασε επίσης -σε μια απρόσμενη εξέλιξη- ένα νέο Roadster, για το οποίο είπε πως θα είναι το «ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής που έχει φτιαχτεί ποτέ». Το, κόστους 200.000 δολαρίων (τα πρώτα 1.000 θα κοστίζουν 250.000), κόκκινο σπορ αυτοκίνητο βγήκε από το τρέιλερ του ηλεκτρικού φορτηγού κατά τη διάρκεια της παρουσίασης την Πέμπτη.
Σύμφωνα με την εταιρεία, το Rοaster θα έχει αυτονομία κοντά στα 1.000 χιλιόμετρα με μία φόρτιση και θα μπορεί να πιάσει από τα 0 τα 160 χλμ./ ώρα μέσα σε 4,2 δευτερόλεπτα – τα 0-96 χλμ./ώρα σε… 1,9 δευερόλεπτα!

2017-11-17T064408Z_1367463942_RC142C4D61A0_RTRMADP_3_TESLA-TRUCK
Το κόκκινο Roadster είναι εντυπωσιακό στην εμφάνιση, μοιάζει με διθέσιο, ωστόσο έχει θέσεις για τέσσερις επιβάτες και θα είναι διαθέσιμο από το 2020.

2017-11-17T072538Z_536258425_RC1E8BD031B0_RTRMADP_3_TESLA-TRUCK
Οπως υποστήριξε ο Ελον Μασκ, το να συνεχίσει κανείς να επιμένει στα «παραδοσιακά» οχήματα σύντομα θα είναι «σαν να οδηγά ατμομηχανή».

2017-11-17T072546Z_708543045_RC1ADAFAA790_RTRMADP_3_TESLA-TRUCK
Ουδείς μπορεί να αμφισβητήσει τα λόγια του οραματιστή της αυτοκίνησης. Επίσης, το ότι η εταιρεία του δεν μπορεί να ανταποκριθεί στη ζήτηση για το Tesla 3, λόγω καθυστερήσεων στη γραμμή παραγωγής, αποτελεί ένα άλλο ζήτημα. Ενώ ο ίδιος ο Μασκ είχε προβλέψει ότι θα παραχθούν 1.500 μοντέλα στο τελευταίο 4μηνο του 2017, μέχρι στιγμής έχουν παραχθεί μόνο 260 – επομένως, λείπουν 1.240 αυτοκίνητα, χωρίς να συνυπολογίσουμε την παραγωγή των επερχόμενων μοντέλων.

Ελον, υποκλινόμαστε στη διορατικότητά σου, αλλά είναι προφανές ότι κάτι δεν έχεις υπολογίσει σωστά.