678
Ένα μπουλντόγκ σε τροχούς. Το αγαπημένο Land Rover του πρίγκιπα Φίλιππου | .

Το Land Rover «ειδικού σκοπού» του πρίγκιπα Φιλίππου

Ένα μπουλντόγκ σε τροχούς. Το αγαπημένο Land Rover του πρίγκιπα Φίλιππου
|.

Το Land Rover «ειδικού σκοπού» του πρίγκιπα Φιλίππου

«Απλώς χώστε με στο πίσω μέρος του Land και πηγαίνετέ με στο Κάστρο του Ουίνδσορ». Αυτή, λέγεται, πως ήταν η τελευταία επιθυμία του πρίγκηπα. Όχι σε οποιοδήποτε Land. Στο συγκεκριμένο, σε ένα Defender TD5 130, αυτό που ξεκίνησε ο ίδιος, με μία εκτός δημοσιότητας συνεργασία με την κατασκευάστρια εταιρεία. Όλα αυτά τα χρόνια το προετοίμαζε συστηματικά ως την προσωπική του νεκροφόρα. Ακούγεται μακάβριο αλλά μάλλον έχει ενδιαφέρον αν διαβάσετε τη συνέχεια.

Ο ίδιος, άλλωστε, είχε βαθιά γνώση για το βιομηχανικό σχεδιασμό, τη μηχανολογία και γοητευόταν από τα αυτοκίνητα με χαρακτήρα. Το Land Rover, αυτό το σκληροτράχηλο σκυλί της ερήμου, δοκιμασμένο σε πολέμους, Αμαζόνιους και όποια κακουχία βάλει ο νους σας, είναι ξεκάθαρα ένα τέτοιο μηχάνημα. Λειτουργικό, ένα αυτοκίνητο σκοπού, αποτελέσματος – ουχί ματαιοδοξίας. Μπορεί η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία να πήρε την κάτω βόλτα, μπορεί κάποτε στο Νησί να άκμαζαν περισσότεροι από 500 κατασκευαστές και σήμερα να ΄χουν απομείνει λιγότεροι από 35, όμως το Land Rover άντεξε. Έστω υπό την κηδεμονία της ινδικής Tata από το 2008. Πώς αλλάζουν οι καιροί, ε; Η άλλοτε βρετανική αποικία να είναι αυτή που βάζει το χρήμα για τα Range και τις Jaguar…

Επανέρχομαι στο θέμα. Το Land άρεσε στον πρίγκιπα. Εκτιμούσε πως ανέκαθεν ήταν ένα σύμβολο της βρετανικής ικανότητας επιβίωσης. Ένα μπουλντόγκ σε τροχούς. Και ο ίδιος είχε διάφορες στιγμές να τον συνδέουν μαζί του: όταν, για παράδειγμα, πολέμησε στις Ειδικές Δυνάμεις κατά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν επισκεπτόταν το εργοστάσιο της Land εντυπωσιάζοντας τους εργαζόμενους με το ενδιαφέρον του για εκείνες τις μικρές -πίσω από τη σκηνή- κατασκευαστικές λεπτομέρειες του αυτοκινήτου ή και όταν ξάφνιασε, το 2016, το ζεύγος Ομπάμα κατά την επίσκεψή τους στο Ουίνδσορ, πηδώντας στη θέση του οδηγού ενός Range Rover και κάνοντας, ως σοφέρ, την περιήγηση.

Το Land (εντάξει, «Land Rover»’ είναι το πλήρες ονοματεπώνυμο αλλά στην αυτοκινητική αργκό αρκεί να πεις ‘’Land’’ και ο άλλος έχει μπει στο νόημα), το συγκεκριμένο Land, το ΄χε οργανώσει προσωπικά ο ίδιος. Το πρότζεκτ-νεκροφόρα το ξεκίνησε ο ίδιος 18 χρόνια πριν – όταν πάτησε τα 82 του. Πού να ‘ξερε πως είχε σχεδόν άλλη μία εικοσαετία μπροστά του – λίγους μήνες πριν κλείσει τα 100 του απεβίωσε ο πρίγκηψ.

Πρώτα, λοιπόν, ζήτησε να του το βάψουν στο Dark Bronze Green, το χρώμα που χρησιμοποιούνταν στα στρατιωτικά Land. Μετά, σχεδίασε ο ίδιος το πίσω μέρος του αυτοκινήτου – κοινώς, καρότσα. Εκεί δηλαδή που θα έμπαινε το «ξύλινο παλτό». Ακριβώς στις διαστάσεις του, με ένα μεταλλικό μέρος να καλύπτει το φέρετρο, ειδικές δέστρες για να παραμείνει σταθερό (μην έχουμε τίποτα απρόοπτες μετατοπίσεις) και άλλες τέτοιες μικρολεπτομέρειες που θα ‘διναν έμπνευση σε γραφεία κηδειών για all inclusive καταστάσεις.

Ο πρίγκηπας τσέκαρε τις τελευταίες μετατροπές, πέρυσι, στα 98 του χρόνια. Ήθελε, επίσης το συγκεκριμένο Land να είναι το αυτοκίνητο που θα χρησιμοποιούσε για τα 35 χιλιόμετρα απόστασης από την Αψίδα του Ουέλινγκτον, στο κεντρικό Λονδίνο, μέχρι το Ουίνδσορ ενόψει της προς τιμήν του στρατιωτικής παρέλασης. Όμως ο κορονοϊός τού χάλασε τα σχέδια.

Έτσι, λοιπόν, για πρώτη φορά μετά από 18 χρόνια, η μυστική μοντίφα του πρίγκιπα είδε το φως το αληθινόν. Εμφανίστηκαν οι επίσημες φωτογραφίες, βγήκε και το ινφογκράφικ με τα specs και είναι αυτό που θα μεταφέρει αργά, σε βήμα πεζών, όσο χρειάζεται για να ακολουθεί περπατώντας η βασιλική οικογένεια, τον Δούκα στην τελευταία του κατοικία.

ΙΝΦΟΓΚΡΑΦΙΚ

. Χρωματολόγιο – Το Dark Bronze Green χρησιμοποιούνταν στα στρατιωτικά Land

. Μεταξόνιο – Το μοντέλο λέγεται TD5 130 (ναι, το πετρέλαιο δεν θα πεθάνει τόσο εύκολα) αλλά η απόσταση μεταξύ των δύο αξόνων είναι 127 ίντσες

. Καρότσα – Το φέρετρο θα τοποθετηθεί σε ένα ειδικά διαμορφωμένο πίσω μέρος με ένα μεταλλικό σκέπαστρο, tailor made στις διαστάσεις του πρίγκιπα

. Don’t Shake it – Ειδικά λαβές φροντίζουν ώστε να διατηρηθεί στη θέση του το επίμαχο

. Χωρίς πινακίδες – Τα αυτοκίνητα της βασίλισσας δεν χρειάζονται τέτοιες

. Η γρίλια – Η μαύρη, πλαστική μάσκα ήταν χαρακτηριστική στα Defender που κατασκευάστηκαν το 2003. Όταν, δηλαδή, ξεκίνησε το πρότζεκτ ο πρίγκιπας

. Τροχοί – Ούτε αλουμινίου, ούτε τίποτα εντυπωσιακό. Απλοί, άσπαστοι, σιδερένιοι τροχοί διά πάσαν χωροταξίαν και περιβάλλον γης

. Single cab – Ποιος ο λόγος για διπλοκάμπινο; Εδώ το ζητούμενο είναι το πίσω

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News