630
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης | INTIMEnews

Διευθύνων σύμβουλος ΟΣΕ στην Εξεταστική για Τέμπη: «Δεν έχω ξαναδεί τόσα λάθη ταυτόχρονα – Χάθηκαν 57 ζωές για το τίποτα»

Protagon Team Protagon Team 1 Φεβρουαρίου 2024, 14:01
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης
|INTIMEnews

Διευθύνων σύμβουλος ΟΣΕ στην Εξεταστική για Τέμπη: «Δεν έχω ξαναδεί τόσα λάθη ταυτόχρονα – Χάθηκαν 57 ζωές για το τίποτα»

Protagon Team Protagon Team 1 Φεβρουαρίου 2024, 14:01

«Στα 44 χρόνια που είμαι στον σιδηρόδρομο, δεν έχω ξαναδεί τόσα λάθη ταυτόχρονα σε μία βάρδια»!

Είναι η φράση του μεταβατικού διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ, Παναγιώτη Τερεζάκη, με την οποία προσπάθησε να περιγράψει κατά την κατάθεσή του στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής  για τα αίτια του πολυκερου σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, τα διαδοχικά ανθρώπινα λάθη που οδήγησαν στον θάνατο 57  ανθρώπους.

«Χάθηκαν 57 ζωές για το τίποτα» είπε στη κατάθεσή του ο κ. Τερεζάκης, τονίζοντας ότι μέσα σε πέντε λεπτά παραβιάστηκαν εννέα φορές, βασικοί κανόνες του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας, «ένθεν και ένθεν».

Σε μια συναισθηματικά φορτισμένη κατάθεση, ο κ. Τερεζάκης, αποκάλυψε πως είχε και ο ίδιος εισιτήριο για την μοιραία αμαξοστοιχία αλλά δεν επιβιβάστηκε, ενώ σε ηλικία εννέα ετών είχε επιζήσεις ενός άλλου σιδηροδρομικού δυστυχήματος που είχε στοιχίσει τη ζωή σε τέσσερις ανθρώπους, αυτού στο Δερβένι.

«Θέλω να ζητήσω συγνώμη από τους ανθρώπους που έχασαν την ζωή τους και τους συγγενείς τους . Ο ΟΣΕ θα αναλάβει τις ευθύνες του», ανέφερε, για να προσθέσει στην κατάθεσή του:

«Παραβιάστηκαν οι βασικοί κανόνες κυκλοφορίας εννέα φορές μέσα σε πέντε λεπτά. Είναι δεδομένο ότι ο σταθμάρχης έχει κάνει το λάθος. Από την πρώτη στιγμή ο ΟΣΕ βγήκε και είπε ότι ο σταθμάρχης έκανε λάθος στην χάραξη. Είχα στείλει εγκύκλιο από τον Δεκέμβριο να κάνουν την χάραξη οι σταθμάρχες. Για τα τραίνα που φεύγουν και που μπαίνουν. Γιατί φοβόμουν ότι τα προαστιακά τραίνα διασχίζουν την γραμμή εξόδου. Το είχαν δείξει οι μελέτες ότι ήταν σημείο ρίσκου

«Είχα δώσει προσωπικά εντολή για να υπάρχει δυνατότητα χάραξης δρομολογίου στον σταθμό της Λάρισας», είπε ο κ. Τερεζάκης, αναφερόμενος στην προηγούμενη θητεία του ως σύμβουλος διοίκησης στον ΟΣΕ, πριν αναλάβει επικεφαλής του Οργανισμού, μετά το δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023.

Οπως επεσήμανε, ο σταθμάρχης Λάρισας είχε προνοήσει να ζητήσει τη γραμμή ανόδου για την επιβατηγή αμαξοστοιχία και είχε λάβει ενημέρωση από την σταθμάρχη Νέων Πόρων για την κίνηση της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας στη γραμμή καθόδου. Ωστόσο, όπως εκτίμησε, κάτι πρέπει να τράβηξε την προσοχή του, και δεν έκανε χάραξη δρομολογίου, έστω και χειροκίνητα, ενώ δεν είδε τον πίνακα που εμφάνιζε τις θέσεις των κλειδιών αλλαγής γραμμών.

Οσο για τον μηχανοδηγό, είπε ότι από τη στιγμή που οδηγήθηκε σε τροχιά που δεν ήταν εντεταλμένος, όφειλε να σταματήσει την αμαξοστοιχία. Είπε επίσης, ότι μάλλον είχε αντιληφθεί ότι πήγαινε διαγώνια, αλλά στη σχετική συνομιλία του με τον σταθμάρχη, δεν ακούστηκε η «μαγική λέξη» ότι «με οδηγείς στη γραμμή καθόδου».

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, επιβεβαίωσε ότι ο τοπικός πίνακας έδινε στον σταθμάρχη τις ίδιες δυνατότητες με την τηλεδιοίκηση, σε μικρότερο μήκος γραμμής, υποστηρίζοντας ότι η σύγκρουση έγινε εκτός εμβέλειας και της τηλεδιοίκησης που υπήρχε μέχρι το 2019.

Επεσήμανε επίσης τη φράση από το «πόρισμα Γεραπετρίτη» σύμφωνα με την οποία, «οι διατάξεις τηλεδιοίκησης δεν συνιστούν εγκαταστάσεις ασφαλείας».

Στο πλαίσιο της κατάθεσής του αποκάλυψε -εμφανώς συγκινημένος- ότι είχε εισιτήριο για να ταξιδέψει, και μάλιστα στην καμπίνα της μηχανοδήγησης, με την αμαξοστοιχία IC62, τη βραδιά του δυστυχήματος, καθώς επίσης ότι σε ηλικία 9 ετών, το 1968, γλίτωσε ο ίδιος και η οικογένειά του, από το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Δερβένι Κορινθίας.

«Αυτό αποτέλεσε το έναυσμα να ασχοληθώ με τον σιδηρόδρομο και ορκίστηκα να μην αφήσω να ξανασυμβεί, και δυστυχώς συνέβη», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Τερεζάκης.

Απαντώντας σε ερωτήσεις για τη σύμβαση 717, είπε ότι ήταν αρμοδιότητας της ΕΡΓΟΣΕ και ότι το χρέος του ιδίου ήταν να προσπαθεί για την επιτάχυνση του έργου μέσω της ταχείας έκδοσης των σχετικών αδειών από τον ΟΣΕ, ενώ στην ερώτηση της βουλευτού του ΠΑΣΟΚ, Μ. Αποστολάκη, για τον εάν, 4 χρόνια (από την πυρκαγιά στη θέση Ζάχαρη) επαρκούν για την ανάταξη της τηλεδιοίκησης, είπε ότι θα μπορούσαν να είναι επαρκή, αν και, όπως σημείωσε, η θέση Ζάχαρη δεν ήταν στην περιοχή του ατυχήματος.

Σημειώνεται ότι ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Β. Κόκκαλης επέκρινε τον μάρτυρα, ότι ανέφερε επακριβώς τις ευθύνες του σταθμάρχη, αλλά δεν είπε «κουβέντα» για τη συμβολή των συστημάτων ασφαλείας στην αποτροπή της σύγκρουσης.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...