638
Αμαξοστοιχίες ακινητοποιημένες στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της Φρανκφούρτης, τα ξημερώματα της Τετάρτης | REUTERS/Kai Pfaffenbach

Εμφραγμα στη Γερμανία από την πρωτοφανή απεργία των σιδηροδρομικών

Protagon Team Protagon Team 24 Ιανουαρίου 2024, 10:55
Αμαξοστοιχίες ακινητοποιημένες στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της Φρανκφούρτης, τα ξημερώματα της Τετάρτης
|REUTERS/Kai Pfaffenbach

Εμφραγμα στη Γερμανία από την πρωτοφανή απεργία των σιδηροδρομικών

Protagon Team Protagon Team 24 Ιανουαρίου 2024, 10:55

Τα ξημερώματα της Τετάρτης ξεκίνησε η εξαήμερη απεργία των σιδηροδρομικών υπαλλήλων στη Γερμανία, η μεγαλύτερη του κλάδου στην ιστορία της χώρας, που αναμένεται να κοστίσει στην γερμανική οικονομία ένα δισ. ευρώ.

Επιπλέον, η απεργία αναμένεται να προσθέσει επιπλέον εμπόδια στη διακίνηση εμπορευμάτων στην Ευρώπη, που ήδη αντιμετωπίζει προβλήματα λόγω των επιθέσεων των ανταρτών Χούθι εναντίον πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Αντεν, όπως επισημαίνει ο Guardian.

Παράλληλα, υπενθυμίζεται ότι έξι στις 10 διαδρομές εμπορευμάτων στην Ευρώπη, περνούν μέσα από τη Γερμανία, ενώ προβλήματα θα δημιουργηθούν και στα δρομολόγια των τρένων πολλών ακόμα ευρωπαϊκών χωρών.

Από τις δύο το πρωί της Τετάρτης βρίσκεται σε εξέλιξη η απεργία στους Γερμανικούς Σιδηροδρόμους (DB), η οποία θα διαρκέσει έως το βράδυ της ερχόμενης Δευτέρας.

Οι εμπορευματικές μεταφορές και επιβατικές μετακινήσεις σε όλη τη Γερμανία επηρεάζονται από τις κινητοποιήσεις και ακόμη και το χρονοδιάγραμμα εκτάκτου ανάγκης αναμένεται να εκτελεστεί με δυσκολίες, οι οποίες διαφέρουν σε κάθε περιοχή.

Μία ημέρα νωρίτερα, η εταιρεία DB κάλεσε εκ νέου την Ενωση Μηχανοδηγών Γερμανίας (GDL), που έχει περίπου 40.000 μέλη, να επιστρέψει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων.

«Είναι πια καιρός να συνεννοηθούμε, να διαπραγματευτούμε, να βρούμε συμβιβασμούς. Είμαστε έτοιμοι να συναντηθούμε ανά πάσα στιγμή και οπουδήποτε προκειμένου να διαπραγματευτούμε και να συζητήσουμε», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρίας.

Οι συνδικαλιστές ωστόσο εμμένουν στα αιτήματά τους για αυξήσεις 555 ευρώ μηνιαίως στους μισθούς, μείωση των ωρών εργασίας από 38 σε 35 την εβδομάδα για όσους εργάζονται σε βάρδιες και καταβολή εφάπαξ «αποζημίωσης πληθωρισμού», ύψους 3.000 ευρώ.

Η DB από την πλευρά της θεωρεί, ειδικά το αίτημα για μείωση των ωρών εργασίας, ανέφικτο να ικανοποιηθεί, καθώς θα χρειαζόταν νέο προσωπικό, τη στιγμή που διαπιστώνεται έλλειψη εξειδικευμένων εργαζομένων στα σιδηροδρομικά επαγγέλματα.

Στη νέα πρόταση της Deutsche Bahn προς τους εργαζόμενους, την οποία όμως το συνδικάτο δεν θεωρεί βάση για περαιτέρω διαπραγματεύσεις, περιλαμβάνεται μείωση του χρόνου εργασίας κατά μία ώρα για τους μηχανοδηγούς από την 1/1/2026, αύξηση 4,8% στους μισθούς από τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους, καταβολή μπόνους 5% από τον Απρίλιο του 2025 και εφάπαξ «αποζημίωση πληθωρισμού», αμέσως μετά την επίτευξη συμφωνίας. Σύμφωνα με την πρόταση, η νέα συλλογική σύμβαση εργασίας θα πρέπει να έχει διάρκεια 32 μηνών.

«Η DB δεν είναι πρόθυμη να διαπραγματευτεί, επομένως η απεργία είναι νόμιμη, ανάλογη με την κατάσταση και επιτρεπτή», δήλωσε ο επικεφαλής του συνδικάτου, Κλάους Βεζέλσκι.

Οπως σημείωσε ο Guardian, ο Ολαφ Σολτς αρνήθηκε να παρέμβει για να σταματήσει την απεργία, δηλώνοντας ότι δεν είναι σωστό για τον ίδιο να εμπλακεί σε διαφωνίες επί εργασιακών θεμάτων.

Η τρέχουσα κινητοποίηση εκτιμάται ότι θα έχει σοβαρές επιπτώσεις στην λειτουργία των μεταφορών για την βιομηχανία. «Η εξαήμερη απεργία επιβαρύνει τον προγραμματισμό των μεταφορών στη Γερμανία, αλλά και προς την Ευρώπη και συνεπώς την αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε εκπρόσωπος του Συνδέσμου Αυτοκινητοβιομηχανίας (VDA).

Η χημική βιομηχανία «ανέπτυξε αμέσως ευέλικτες λύσεις, αλλά αυτές μπορούν να αντισταθμίσουν μόνο εν μέρει τους περιορισμούς και τις καθυστερήσεις στους σιδηροδρόμους», ανακοίνωσε ο Σύνδεσμος Χημικής Βιομηχανίας.

«Μια 24ωρη απεργία στους σιδηροδρόμους κοστίζει περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ σε οικονομική απόδοση. Στην απεργία των έξι ημερών, οι επιπτώσεις δεν αυξάνονται γραμμικά, αλλά πολλαπλασιάζονται. Πλησιάζουμε σε ζημιά ενός δισεκατομμυρίου», δήλωσε ο οικονομολόγος του Ινστιτούτου Γερμανικής Οικονομίας (IW) στην Κολωνία, Μίχαελ Γκρέμλινγκ.

Ακόμη όμως και η αντιπολίτευση επέκρινε την απόφαση για εξαήμερη απεργία. «Στις ζωτικής σημασίας υποδομές πρέπει πρώτα να ολοκληρώνεται μια διαδικασία διαιτησίας πριν γίνει μια απεργία και αυτό θα πρέπει μελλοντικά να κατοχυρωθεί νομικά. Η GDL έχασε το μέτρο και το κέντρο. Ο επικεφαλής του, ο Κλάους Βεζέλσκι, κρατά όμηρο ολόκληρη τη χώρα», δήλωσε η βουλευτής του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος (CDU) και επικεφαλής της Ενωσης Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, Μπρίτα Κόνεμαν.

«Το συνδικάτο δεν μπορεί έτσι απλά να παραλύει όλη τη χώρα», σχολίασε ο γενικός γραμματέας της Χριστιανοκοινωνικής Ενωσης (CSU), Μάρτιν Χούμπερ, και χαρακτήρισε «εντελώς ακατάλληλη» την απεργία, καταλογίζοντας στους συνδικαλιστές, «απροθυμία συνεννόησης».

Η απεργία ξεκινά την ώρα που οι αγρότες της Γερμανίας έχουν βγει στους δρόμους της χώρας, αποκλείοντας κεντρικές αρτηρίες, διαμαρτυρόμενοι για τα σχέδια της κυβέρνησης να διακόψουν τη χορήγηση επιδόματος καυσίμων.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...