996
«Αλλεργία» στις εμπορικές πτήσεις δείχνει να έχει ο υπουργός Αμυνας | INTIMEnews

Οι 460 ώρες του Καμμένου στους… αιθέρες και ο λογαριασμός των €2,5 εκατ. (για το Δημόσιο)

Protagon Team Protagon Team 1 Ιουλίου 2018, 11:30
«Αλλεργία» στις εμπορικές πτήσεις δείχνει να έχει ο υπουργός Αμυνας
|INTIMEnews

Οι 460 ώρες του Καμμένου στους… αιθέρες και ο λογαριασμός των €2,5 εκατ. (για το Δημόσιο)

Protagon Team Protagon Team 1 Ιουλίου 2018, 11:30

Αλλοτε με στολή παραλλαγής (ή και ναυάρχου, πιλότου μαχητικού, κ.α. ανάλογα με την περίσταση μπορείτε να διαλέξετε) και άλλοτε όχι, ο Πάνος Καμμένος στα τρία και κάτι χρόνια της υπουργικής του θητείας έχει καταφέρει να κάνει τον… γύρο του κόσμου υπό την ιδιότητα του υπουργού Εθνικής Αμυνας.

kam2

Όπως έχει για πάντα αποτυπωθεί, με μία σειρά από φωτογραφικά ντουκουμέντα και δελτία Τύπου, ο πολυπράγμων κυβερνητικός εταίρος έχει να επιδείξει μία άνευ προηγουμένου «ταξιδωτική» δραστηριότητα σε χώρες του εξωτερικού, σε κοντινούς και μακρινούς προορισμούς, για σοβαρούς και λιγότερο σημαντικούς σκοπούς που ποικίλλουν από διμερείς συνεργασίες στον αμυντικό τομέα μέχρι διεθνείς εκθέσεις όπλων και πυρομαχικών.

Στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων τα αποτελέσματα των «επαφών Καμμένου» δεν αποδείχθηκαν και τόσο χειροπιαστά (για το θέσουμε ευγενικά) ενώ δεν ήταν λίγες οι φορές που περιορίστηκαν σε συναντήσεις γνωριμίας με μακροπρόθεσμους στόχους στο μακρινό μέλλον.

kamm-1

Εκτός από τους συνήθεις ευρωπαϊκούς προορισμούς του (Αλπεις, Λονδίνο, Μονακό / φωτ. πάνω, κ.α.) όπου συνδύασε το τερπνόν μετά του ωφελίμου, στα ταξίδια Καμμένου ξεχώρισε ο ιδαίτερος ζήλος του να διευρύνει τους ορίζοντες  αμυντικής συνεργασίας με τους Αραβες. Εξ ου και οι επαφές του με τη Σαουδική Αραβία και την «περίφημη» υπόθεσης της ματαιωθείσας τελικά πώλησης πολεμικού υλικού, αλλά και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, με την έκθεση «Dubai Airshow 2017» (φωτ. κάτω).

kam
Ο υπουργός Αμυνας στην αναμνηστική φωτογραφία με τον ηγεμόνα του Ντουμπάι, σεΐχη Μοχάμεντ Μπιν Ρασίντ Αλ Μακτούμ / Γραφείο Τύπου ΥΕΘΑ

Κοινός παρανομαστής όμως όλων των μετακινήσεων Καμμένου είναι η χρήση των κυβερνητικών αεροσκαφών προκειμένου να μεταβαίνει γρήγορα και με ασφάλεια στον προορισμό του.

Τα στοιχεία είναι αν μη τι άλλο εντυπωσιακά. Όπως γράφει η Δήμητρα Κρουστάλλη στο «Βήμα της Κυριακής», από το 2015 ως το πρώτο εξάμηνο του 2018, ο Πάνος Καμμένος έκανε συνολικά 120 ταξίδια χρησιμοποιώντας κυβερνητικά αεροσκάφη, κυρίως το πολυτελέστερο εξ αυτών, το Gulfstream, ή σκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας και πέρασε στον αέρα 460 ώρες!

Κόστος για το ελληνικό Δημόσιο; Περίπου 2,5 εκατομμύρια ευρώ μόνο για καύσιμα.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι σύμφωνα με το ΦΕΚ 535/16.02.2018, τα καύσιμα πτήσης μίας ώρας με το Gulfstream, το οποίο μεταφέρει συνήθως τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τον Πρωθυπουργό και τους υπουργούς Εξωτερικών και Εθνικής Αμυνας όταν χρειάζεται, στοιχίζει 5.500 ευρώ, με τα Embraer περί τα 5.000 ευρώ και με το C-130 7.300 ευρώ. Δηλαδή μια επίσκεψη στο Νέο Δελχί κοστίζει περίπου 70.000 ευρώ, στην Μπραζίλια 137.500 ευρώ, στην Τζακάρτα 50.000 ευρώ, στο Ερεβάν 55.000 ευρώ.

Το 2017 ο κ. Καμμένος μετέτρεψε το Gulfstream σε ταξί. Αναλυτικά σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το «Βήμα της Κυριακής»:

Στις 18-22 Ιανουαρίου πήγε στην Ουάσιγκτον (20 ώρες πτήσεις πηγαινέλα x 5.500 ευρώ η ώρα = 110.000 ευρώ).

Tον Φεβρουάριο έκανε ταξίδι διάρκειας τριών ημερών Αθήνα – Βρυξέλλες – Μόναχο – Αμπου Ντάμπι – Αθήνα (16 ώρες πτήσης x 5.500 = 88.000 ευρώ).

Τον Μάρτιο πήγε ξανά στην Ουάσιγκτον, άλλα 110.000 ευρώ η πτήση με το Gulfstream.

Τον Σεπτέμβριο πήγε στη Ρίγα και στο Ταλίν με Embraer, διάρκεια πτήσης 11 ώρες x 5.000 ευρώ = 55.000 ευρώ.

Στις 10 και 11 Οκτωβρίου 2017 επισκέφθηκε τη Βραζιλία όπου εκτός από συνάντηση με τον βραζιλιάνο ομόλογό του (που του είχε απευθύνει και τη σχετική πρόσκληση) επισκέφθηκε και τις εγκαταστάσεις της Embraer. Η πτήση διήρκεσε 25 ώρες και κόστισε 137.500 ευρώ.

Τον Νοέμβριο επισκέφθηκε το Ντουμπάι (10 ώρες πτήση x 5.500 = 55.000 ευρώ) και τον Δεκέμβριο τον Καναδά για τη Σύνοδο των υπουργών Αμυνας του ΟΗΕ. Η πτήση Αθήνα – Βρυξέλλες – Βανκούβερ – Ρεγγίνα – Αθήνα διήρκεσε 26 ώρες και κόστισε 143.000 ευρώ.

Το 2018 ξεκίνησε με κοντινές επισκέψεις στη Βηρυτό, στη Σόφια, στο Μόναχο, στη Βαρσοβία, στο Βουκουρέστι, στο Κάιρο, πάντα με το Gulfstream.

Πραγματοποίησε όμως και ένα ταξίδι στο Ερεβάν (Αρμενία) τον Μάρτιο, με διάρκεια πτήσης 10 ώρες και κόστος 55.000 ευρώ, για συναντήσεις με επισήμους και την έκθεση «ArmHiTec 2018» και άλλο ένα στην Αστάνα (Καζακστάν), τον Μάιο, με όμοιο πρόγραμμα και επίσκεψη στην έκθεση «Kadex 2018».

Σε μια απόπειρα πάντως να δικαιολογήσει τα έξοδα της πτήσης με το κυβερνητικό αεροσκάφος, ο κ. Καμμένος φρόντιζε να υπογράφει και ένα σύμφωνο συνεργασίας όπου πήγαινε.

Για εμπορικές πτήσεις (έστω και σε business class) oύτε λόγος.

Ετσι ενώ για ένα ταξίδι στη Σόφια το εισιτήριο στοιχίζει περί τα 200 ευρώ, η μετάβαση με το κυβερνητικό αεροσκάφος φθάνει τις 11.000 ευρώ η πτήση. Αντίστοιχα για τη Λάρνακα η business class κοστίζει περί τα 700 ευρώ το άτομο ενώ η πτήση με το Embraer 15.000 ευρώ, για το Αμμάν η business class περί τα 800 ευρώ ενώ με τα κυβερνητικά αεροσκάφη ή με σκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας από 24.000 έως 33.000 ευρώ.

Το ΓΕΑ εξέδωσε ανακοίνωση για διευκρινίσεις

Σε ανακοίνωσή του πάντως, με αφορμή το δημοσίευμα του «Βήματος», το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας τονίζει πως όσα αναφέρονται για τη χρήση του αεροσκάφους Gulfstream, δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, «αναφορικά με το εμφανιζόμενο κόστος ανά ώρα  πτήσης, το οποίο προορίζεται για την πιθανή χρήση από τρίτους καθώς εμπεριέχει πάγια κόστη, όπως μισθούς Ιπταμένων και προσωπικού υποστήριξης των πτήσεων, φύλλα πορείας κ.λ.π, όπως επίσης δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και ο εμφανιζόμενος, στο δημοσίευμα, αριθμός αποστολών/δρομολογίων και ωρών πτήσης». 

Όσον αφορά τη διαρροή στοιχείων στον Τύπο, το ΓΕΑ  έχει διατάξει ήδη Ένορκη Διοικητική Εξέταση.

Και αν προστεθούν οι υπερωρίες του πληρώματος (συνήθως είναι 5μελές και η ημερήσια αποζημίωση 60 ευρώ κατ’ άτομο, άρα υπολογίζεται περί τα 30.000 ευρώ η συνολική δαπάνη) και το άγνωστο κόστος διαμονής τους – δικαιολογούνται δύο δίκλινα δωμάτια και ένα μονόκλινο –, οι φόροι και τα έξοδα handling στα αεροδρόμια του εξωτερικού (σκάλα για τους επιβάτες, γεννήτρια, καθαρισμό του αεροσκάφους,  VIP μεταφορά από το αεροσκάφος στο αεροδρόμιο και μεταφορά πληρώματος), εύκολα μπορεί να καταλάβει κανείς πού ανεβαίνει το συνολικό κόστος.

Και αν κάποιος καλόπιστος πει ότι σε ορισμένα υπερατλαντικά ταξίδια ίσως και να ήταν αναγκαία η χρήση των κυβερνητικών αεροσκαφών επειδή οι αποστάσεις είναι μεγάλες και οι εμπορικές πτήσεις δεν βολεύουν πάντα, το βέβαιο είναι ότι κανείς από τους προκατόχους του κ. Καμμένου δεν έλειπε τόσες ημέρες από τη χώρα, ούτε φόρτωσε με τόσες αχρείαστες δαπάνες τον κρατικό προϋπολογισμό.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...