366
Ο πεζός πρέπει να ανέβει πολύ στις προτεραιότητες έναντι του αυτοκινήτου, σημείωσε ο Παύλος Γερουλάνος | ΙΝΤΙΜΕnews

Γερουλάνος: Εκτός λογικής να ανοίγεις το κέντρο στον πεζό, αλλά να μην μπορεί να φθάσει

Protagon Team Protagon Team 19 Ιουνίου 2020, 12:10
Ο πεζός πρέπει να ανέβει πολύ στις προτεραιότητες έναντι του αυτοκινήτου, σημείωσε ο Παύλος Γερουλάνος
|ΙΝΤΙΜΕnews

Γερουλάνος: Εκτός λογικής να ανοίγεις το κέντρο στον πεζό, αλλά να μην μπορεί να φθάσει

Protagon Team Protagon Team 19 Ιουνίου 2020, 12:10

Αν και, όπως είπε, δεν έχει βασική ένσταση για τον Μεγάλο Περίπατο και το ευρύτερο σχέδιο πεζοδρόμησης στο κέντρο της Αθήνας –άλλωστε το ψήφισε κατά την κρίσιμη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου της Αθήνας– ο επικεφαλής της παράταξης «Αθήνα είσαι εσύ» και πρώην υπουργός, Παύλος Γερουλάνος, τόνισε ότι προσοχή χρειάζεται στον τρόπο με τον οποίο θα εφαρμοστεί το εν λόγω σχέδιο.

Σε δηλώσεις του στον ραδιοφωνικό σταθμό «Θέμα 104,6» και μετά τις αντιδράσεις που έχει προκαλέσει το όλο project, εξαιτίας κυρίως των ρυθμίσεων στην οδό Πανεπιστημίου, ο κ. Γερουλάνος σημείωσε ότι χρειάζεται πιο σωστός συντονισμός με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, ώστε να διευκολύνεται ο πολίτης να φτάνει στο κέντρο.

«Δεν έχει λογική να ανοίγεις το κέντρο στον πεζό, αλλά να μην τον αφήνεις να φτάσει εκεί», παρατήρησε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας ότι «ο πεζός πρέπει να ανέβει πολύ στις προτεραιότητες, όπως οι ΑμεΑ, έναντι του αυτοκινήτου».

Ουσιαστικά ο κ. Γερουλάνος υιοθετεί μια στάση «ναι μεν αλλά», καθώς θα γνωρίζει λογικά ότι ο συντονισμός με τα μέσα μαζικής μεταφοράς δεν είναι καθόλου απλή διαδικασία –απαιτεί μεγάλη μελέτη και πόρους που δεν υπάρχουν– ενώ την ίδια στιγμή βρίσκεται σε ισχύ κυβερνητική σύσταση για μη χρήση των ΜΜΜ, αλλά των ΙΧ ώστε να μη μεταδίδεται ο κορονοϊός. Αφού ενέκρινε τον Μεγάλο Περίπατο, τώρα διαπιστώνει ότι δεν μπορεί ο πολίτης να τον απολαύσει. Ο ίδιος έχει παραδεχτεί ότι το σχέδιο για τον Μεγάλο Περίπατο ψηφίστηκε χωρίς να είναι δημοσιοποιημένη η μελέτη συγκοινωνιακών επιπτώσεων.

Είχε πει, συγκεκριμένα, στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου την περασμένη Δευτέρα, πρώτη εργάσιμη ημέρα με τις ρυθμίσεις στην Πανεπιστημίου: «Θεωρούμε ότι μακροπρόθεσμα θα είναι καλό για την πόλη και θα τον στηρίξουμε. Παρ’ όλα αυτά, πρέπει το συντομότερο δυνατό να δημοσιοποιηθεί η μελέτη των συγκοινωνιακών επιπτώσεων. Πρώτον, για να ξέρουμε όλοι τι να περιμένουμε. Δεύτερον, για να ξέρουμε με τι να συγκρίνουμε. Για παράδειγμα, οι χρόνοι καθυστερήσεων. Τι περιμέναμε και τι γίνεται ώστε να κάνουμε έναν σωστό απολογισμό. Επίσης, υπάρχει απόγνωση από τα μαγαζιά του κέντρου. Δεν αφορά μόνο τον Περίπατο. Η πραγματικότητα είναι ότι η κίνηση στα μαγαζιά είναι περιορισμένη έτσι κι αλλιώς, αλλά κάτι οι πορείες, κάτι ο Περίπατος, κάτι οι ανακοινώσεις να μην παίρνει ο κόσμος ΜΜΜ, έχουν κάνει τεράστια ζημιά και χάνουμε από υποστηρικτές αυτούς που θέλουν να γίνει ο Περίπατος».