606
Eνα νέο εμβληματικό τοτέμ της αυτοκίνησης, με σήμα το όρθιο άλογο | Ferrari/Twitter

Η νέα Ferrari λέγεται «Portofino»

Σπύρος Σεραφείμ Σπύρος Σεραφείμ 26 Αυγούστου 2017, 14:55
Eνα νέο εμβληματικό τοτέμ της αυτοκίνησης, με σήμα το όρθιο άλογο
|Ferrari/Twitter

Η νέα Ferrari λέγεται «Portofino»

Σπύρος Σεραφείμ Σπύρος Σεραφείμ 26 Αυγούστου 2017, 14:55

Από το 2018 θα πρέπει να ξεχάσουμε την California T – εντάξει, δεν είναι βέβαιο ότι μπορεί να γίνει αυτό. Το μόνο βέβαιο είναι πως το νέο μοντέλο βάσης στην γκάμα της ιταλικής μπράντας, με σήμα το αλογάκι, αλλάζει και κολάζει – έως και μοναχούς του τάγματος των Καπουτσίνων.

«Portofino», όμως; Ναι, Πορτοφίνο, αφού ένα μικρό χωριό στη βόρεια Ιταλία έχει αυτό το όνομα και αποτελεί πόλο έλξης επισκεπτών από όλον τον πλανήτη – εκεί συχνάζει και ηλιοκαίγεται και το διεθνές τζετ σετ, σε αυτό το πανέμορφο τουριστικό θέρετρο της ιταλικής Ριβιέρας. (Στην περίπτωση, λοιπόν, κατά την οποία είχαμε και εμείς αυτοκινητοβιομηχανία στην Ελλάδα, θα μπορούσαμε να δούμε μοντέλα με το όνομα «Μύκονος», «Σύβοτα», «Χαλκιδική» και, γιατί όχι, και «Λούτσα». Εντάξει, το σταματώ εδώ)

Σε αυτό, όμως, που αξίζει να σταθείς αναφορικά με την Portofino, είναι ότι αυτό το νέο coupe-cabriolet των 2+2 θέσεων έχει μήκος 4,59 μέτρα και είναι πιο ελαφριά σε σχέση με τον προκάτοχό της. Αξιας λόγου και αναφοράς είναι και η κατανομή βάρους, της τάξεως του 46:56 στον εμπρός και τον πίσω άξονα – γίνεται άμεσα αντιληπτό το πόσο «καλοζυγισμένη» είναι.

Το ιταλικό «τερατάκι» θα κινείται από έναν 3.9λιτρο κινητήρα V8 με δύο τούρμπο, ο οποίος αποδίδει 600 PS και 77,5 kgm, από τις 3.000 έως και τις 5.200 rpm. Ετσι, αυτό το αυτοκίνητο φτάνει από στάση στα 100 km/h μέσα σε μόλις 3,5”, ενώ πιάνει τα 320 km/h – μια τελική ταχύτητα που ο κάθε οδηγός, σε κάθε ελληνικό δρόμο, μπορεί να επιτύχει.

Η Ferrari ανακοίνωσε ότι αυτός ο V8, πλέον, έχει νέα πιστόνια και μπιέλες, καθώς και μια πλήρως ανασχεδιασμένη πολλαπλή εισαγωγής. Συνάμα, έχει προβλεφθεί η ελαχιστοποίηση της υστέρησης από τα τούρμπο (λέγε με «λαγκ»), οπότε η απόκριση στο γκάζι θα είναι απίστευτα άμεση.

Το σταματώ εδώ με τα «βαριά» -και ίσως κουραστικά- τεχνικά χαρακτηριστικά, αποφεύγοντας τα περί νέου συστήματος εξάτμισης, την ενσωμάτωση της τρίτης γενιάς του ηλεκτρονικού πίσω διαφορικού της Ferrari και την ανάρτηση με τα μαγνητοροϊκά αμορτισέρ – και όλα αυτά πάνω σε ένα (νέο) αλουμινένιο πλαίσιο.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Τώρα, από αισθητικής απόψεως, σας αρέσει περισσότερο η νέα καλλονή Portofino ή θεωρείτε πιο όμορφη την απερχόμενη California T; Περί ορέξεως… πίτσα – κι ενώ υπάρχουν τόσες πιτσαρίες ανά τον κόσμο που χρησιμοποιούν το όνομα «Portofino». Ο σχεδιαστικός οίστρος προήλθε από την επίσης νέα 812 Superfast και το αισθητικό αποτέλεσμα κουβαλάει στις γραμμές και στις καμπύλες του στυλ, δυναμική, ενώ όταν τη βλέπεις είσαι βέβαιος ότι είναι Ferrari. Διαθέτει και αναδιπλούμενη -μεταλλική- οροφή και οι Ιταλοί υποστηρίζουν ότι θα υπάρχει μείωση κατά 30% του αέρα -ο οποίος κάνει σουλάτσο στο εσωτερικό και στα κορμιά των επιβατών, όταν κυκλοφορείς με δαύτη… «ασκεπής»- λόγω ενός νέου ανεμοθραύστη.

Ακούστε τον ήχο της

Αντίστοιχα, το κόκπιτ τής Portofino είναι περισσότερο ποιοτικό από εκείνο της California T, ενώ με την 812 Superfast «φοράνε» το ίδιο τιμόνι. Από την επίσης ομόσταυλη GTC4Lusso προήλθε η μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων, 10,2 ιντσών – «εικόνισμα» για μετάνοιες στο κέντρο του ταμπλό.

Η επίσημη κατανάλωσή της θα ανέρχεται, σύμφωνα με την εταιρεία, στα 10,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, στα οποία αντιστοιχούν εκπομπές CO2 245 γραμμαρίων το χιλιόμετρο. Οχι, δεν μπαίνεις στον Δακτύλιο με αυτούς τους ρύπους, μην το συζητάς…

Πόσο θα κοστίζει; Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, 200.000 ευρώ. Προ φόρων, εννοείται.

Αυτά είναι τα πρώτα δεδομένα που διέρρευσαν από την ίδια την εταιρεία – θα αποκαλυφθεί στην Εκθεση της Φρανκφούρτης, μέσα στον Σεπτέμβριο, οπότε τότε θα τα μάθουμε όλα.

Μέχρι τότε, όμως, δείτε ξανά τις φωτογραφίες, σκεφτείτε τον εαυτό σας μέσα σε ένα τέτοιο super car, αφού ως γνωστόν «τα όνειρα δεν κοστίζουν τίποτε, αλλά είναι το πιο πολύτιμο πράγμα που μπορείς να κάνεις στον εαυτό σου».
(Ιταλική παροιμία -με σήμα το αλογάκι- που έβγαλα μόλις…)