425
Ο επικεφαλής της Lime στη Γαλλία Αρτίρ-Λουί Ζακιέ κυκλοφορεί άνετος στις γέφυρες του Σηκουάνα | REUTERS / Benoit Tessier

Μπορεί το Παρίσι να αγαπήσει τα σκουτεράκια;

Protagon Team Protagon Team 12 Ιουλίου 2018, 11:08
Ο επικεφαλής της Lime στη Γαλλία Αρτίρ-Λουί Ζακιέ κυκλοφορεί άνετος στις γέφυρες του Σηκουάνα
|REUTERS / Benoit Tessier

Μπορεί το Παρίσι να αγαπήσει τα σκουτεράκια;

Protagon Team Protagon Team 12 Ιουλίου 2018, 11:08

Είμαστε πια στο 2018 και η ιδέα να περιφερόμαστε μέσα στην πόλη με σκουτεράκι σαν πατίνι μοιάζει ρετρό. Μήπως όμως είναι μια ιδέα πολύ καλή για να την απορρίψουμε σαν μια χίπστερ εκκεντρικότητα;

Το Παρίσι μάς καλεί να την ξανασκεφτούμε.

Από τις 21 Ιουνίου άρχισε να διαθέτει για ενοικίαση πάνω από 200 ηλεκτρικά σκουτεράκια μέσω εφαρμογής για κινητά. Για την ώρα είναι διαθέσιμα στο κέντρο της πόλης.

Η γαλλική πρωτεύουσα, γράφει η συντάκτρια του Guardian Κείτι Λι, είναι πεδίο δοκιμών για την αμερικανική startup Lime που έχει μεγάλα σχέδια για να προωθήσει και στην Ευρώπη την τρέλα των ηλεκτρικών σκούτερ που έχει σαρώσει πόλεις από τη μία άκρη των ΗΠΑ στην άλλη.

Είναι φθηνά, όπως τουλάχιστον ισχυρίζονται οι οπαδοί τους, γρήγορα και «πράσινα». Οι επιδόσεις τους δεν είναι και άσχημες. Είναι ελαφρύ αλλά καλοφτιαγμένο όχημα με μέγιστη ταχύτητα 24 χιλιόμετρα την ώρα, σχεδόν ανάλογη με αυτήν του ποδηλάτου.

Οσοι θέλουν, αναζητούν τα πιο κοντινά αυτούς μέσω της εφαρμογής και σκανάρουν τον κώδικα QR που έχουν στο τιμόνι. Εύκολα συνηθίζεις και ότι το φρένο είναι αριστερά και δεξιά το γκάζι. Και φεύγεις μέσα στην κίνηση…

2018-06-22T114351Z_1476895872_RC1187DCF3B0_RTRMADP_3_FRANCE-SCOOTER-SHARE
Τα σκούτερ είναι ελαφριά αλλά ανθεκτικά (REUTERS / Benoit Tessier)

Οι αμερικανικές startup, αλλά και γίγαντες όπως η Uber και η Lyft, επενδύουν πολλά στην αγορά της Ευρώπης για τα σκούτερ, αλλά και στην αλλαγή της νοοτροπίας. Το μποτιλιάρισμα και η πολυκοσμία στα ΜΜΜ σε πόλεις όπως το Παρίσι οδηγούν όλο και περισσότερους σε εναλλακτικές λύσεις όπως το ποδήλατο και τα σκούτερ.

Το κόστος είναι πάντως μάλλον αλμυρό. Η διαδρομή κοστίζει 0,15 ευρώ το λεπτό συν ένα ευρώ για τη «σημαία». Αναλογικά είναι πολύ πιο ακριβό από το μετρό που κοστίζει στο Παρίσι 1,5 ευρώ ανά διαδρομή ανεξάρτητα από διάρκεια. Με τα ίδια χρήματα αγοράζεις μόλις τρία λεπτά με το σκούτερ, ίσα ίσα για να πας από τον ένα σταθμό στον άλλο.

Δεν λείπουν και οι πονοκέφαλοι. Οι πολίτες που δεν είναι πάντα ενθουσιασμένοι με τους ποδηλάτες τώρα θα έχουν και τους σκουτεράκηδες να τρώνε χώρο από τους πεζούς.

Ελάχιστα ενθουσιασμένες είναι και οι Αρχές που όχι μόνο λένε ότι τα σκουτεράκια λειτουργούν σε νομικό κενό, αλλά και ότι είναι πιθανές αιτίες προβλημάτων και ατυχημάτων. Στο Παρίσι πάντως η Lime συμφώνησε με τη δήμαρχο Αν Ινταλγκό σε ένα σετ κανόνων που προβλέπει μεταξύ άλλων ότι η εταιρεία θα μαζεύει τα παρατημένα σκούτερ που εγκατέλειψαν οι οδηγοί τους.

Ισως όμως το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό των ηλεκτρικών σκούτερ είναι ότι βγάζουν από μέσα μας ξανά το παιδί. Και αυτό στις χίπστερ εποχές μας μπορεί να είναι το πιο δυνατό σημείο τους.