Advertisement
501
Ο Ανδρέας Αθανασόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της DIXONS SOUTH EAST EUROPE Α.Ε.B.E. κατά την ανακήρυξή του από την Ελληνική Εταιρία Διοικήσεως Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ) ως Manager of the Year 2016 | Τwitter

Bloomberg: «Κωτσόβολος» ή πώς μπορείς να ευημερείς εν μέσω κρίσης

Protagon Team Protagon Team 19 Μαρτίου 2018, 18:09
Ο Ανδρέας Αθανασόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της DIXONS SOUTH EAST EUROPE Α.Ε.B.E. κατά την ανακήρυξή του από την Ελληνική Εταιρία Διοικήσεως Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ) ως Manager of the Year 2016
|Τwitter

Bloomberg: «Κωτσόβολος» ή πώς μπορείς να ευημερείς εν μέσω κρίσης

Protagon Team Protagon Team 19 Μαρτίου 2018, 18:09

Σε εκτενές δημοσίευμά του το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg προβάλλει το παράδειγμα της «Kωτσόβολος» ως ενδεικτικό για τις δυνατότητες επιτυχίας -και ισχυρής κερδοφορίας- μιας επιχείρησης ακόμα και σε περίοδο κρίσης.

Υπό τον τίτλο «Η ελληνική μονάδα της Dixons δείχνει πώς μπορείς να ευημερήσεις κατά τη διάρκεια μιας οικονομικής κρίσης», το Bloomberg εξηγεί πώς η «Κωτσόβολος» κατάφερε να «γυρίσει» από ζημιογόνος (ζημίες 5,2 εκατ. ευρώ το 2013) σε κερδοφορία που αγγίζει τα 13 εκατ. ευρώ σήμερα, ενώ φιλοξενεί και δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου του ελληνικού βραχίονα της Dixons, Aνδρέα Αθανασόπουλου.

«Για να αντιστρέψουμε τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας έπρεπε είτε να συρρικνώσουμε όλες μας τις δραστηριότητες για να τις κάνουμε πιο μικρές και, καλώς εχόντων των πραγμάτων, πιο κερδοφόρες, είτε να προσπαθήσουμε να μεγαλώσουμε τα μεγέθη μας κερδίζοντας από τις οικονομίες κλίμακας και τις οικονομίες φάσματος», εξηγεί ο κ. Αθανασόπουλος.

Η εταιρεία επέλεξε να κάνει το δεύτερο και το στοίχημα απέδωσε: Για το σύνολο της χρήσης που λήγει τον Απρίλιο, η «Κωτσόβολος» αναμένει κέρδη 13 εκατ. ευρώ, αντιστρέφοντας ζημιές 5,2 εκατ. ευρώ που είχε εμφανίσει το 2013, όταν ανέλαβε το τιμόνι της ο Ανδρέας Αθανασόπουλος.

Η ανάκαμψη βοήθησε την ελληνική εταιρεία να γίνει η θυγατρική του λονδρέζικου ομίλου με τις υψηλότερες επιδόσεις, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη αύξηση εσόδων.

Το Bloomberg επισημαίνει ότι εταιρείες όπως η «Κωτσόβολος» διαπιστώνουν ότι με τη σωστή στρατηγική υπάρχει περιθώριο για κέρδη στην Ελλάδα παρά την καταβαράθρωση της οικονομίας με απώλεια του 26% του ΑΕΠ από το 2008 και συρρίκνωση του κλάδου λιανικής κατά 54%. Η «Κωτσόβολος» το κατάφερε αυτό μέσω των επενδύσεων σε προϊόντα και υπηρεσίες που προσαρμόστηκαν σε μια αγορά που είναι πιο ευαίσθητη απέναντι στο κόστος.

Επιδιώξαμε «να αξιοποιήσουμε το αποτύπωμά μας και να πουλήσουμε περισσότερα προϊόντα αλλά και περισσότερες υπηρεσίες σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων», περιγράφει ο κ. Αθανασόπουλος για τη στρατηγική που ακολούθησε η εταιρεία. Παράλληλα, αξιοποίησε την τεχνολογία για να ενισχύσει τη δυνατότητα περιορισμού του κόστους για τους καταναλωτές από πλευράς χρήσης ηλεκτρισμού, νερού και άλλων παραγόντων που σχετίζονται με το κόστος. «Η ικανότητά μας να παρατείνουμε τη διάρκεια ζωής των παγίων μιας οικογένειας μέσω της επέκτασης των εγγυήσεών μας έπαιξε επίσης καταλυτικό ρόλο στα επιτεύγματά μας», σημείωσε ο CEO της «Κωτσόβολος».

Η «Κωτσόβολος» τετραπλασίασε τις επενδύσεις της μεταξύ 2013 και Απρίλιο του 2017. Στη διάρκεια της τρέχουσας χρήσης ενδέχεται να εφαρμόζει ένα πρόσθετο επενδυτικό σχέδιο 4 εκατ. ευρώ.

Ενώ ο αριθμός των καταστημάτων της μειώθηκε κατά πέντε, στα 94, ο αριθμός των υπαλλήλων αυξήθηκε σε περισσότερους από 2.100 στα μέσα του 2017 από 1.700 τρία χρόνια νωρίτερα. Οι διαθέσιμοι πόροι επενδύθηκαν στην ανακαίνιση υφιστάμενων καταστηματών ή στη μετακόμιση σε μεγαλύτερα και πιο σύγχρονα καταστήματα.

Τι υπάρχει για τη συνέχεια; Ο Ανδρέας Αθανασόπουλος δεν τρέφει αυταπάτες. Παρά την ισχυρή ανάπτυξη, «αυτή δεν είναι αρκετή για το μέλλον», λέει και πλέον εξετάζει νέους τρόπους επένδυσης στην Ελλάδα. Πού εστιάζει; Στη βελτίωση των δυνατοτήτων της εταιρείας στον τομέα της οικιακής αυτοματοποίησης, της εξυπηρέτησης πελατών, στο χρόνο ανταπόκρισης των υπηρεσιών service και εγγυήσεων και γενικότερα στην ικανότητα της «Κωτσόβολος» να είναι δίπλα στους πελάτες της ανταποκρινόμενη στις ανάγκες τους τόσο πριν όσο και μετά τις αγορές τους.