336
Με τη δημιουργία του Κέντρου στην Καλαμάτα, πιλότοι απ' όλο τον κόσμο θα εκπαιδεύονται στην Ελλάδα και ήδη υπάρχει ενδιαφέρον από αραβικές χώρες, όπως τα Εμιράτα | ΓΕΑ

Συμμαχία Eλλάδας – Ισραήλ (και) με Διεθνές Κέντρο Αεροπορικής Εκπαίδευσης στην Καλαμάτα

Protagon Team Protagon Team 21 Δεκεμβρίου 2020, 10:48
Με τη δημιουργία του Κέντρου στην Καλαμάτα, πιλότοι απ' όλο τον κόσμο θα εκπαιδεύονται στην Ελλάδα και ήδη υπάρχει ενδιαφέρον από αραβικές χώρες, όπως τα Εμιράτα
|ΓΕΑ

Συμμαχία Eλλάδας – Ισραήλ (και) με Διεθνές Κέντρο Αεροπορικής Εκπαίδευσης στην Καλαμάτα

Protagon Team Protagon Team 21 Δεκεμβρίου 2020, 10:48

Μετά τη συμφωνία για τα Rafale (εδώ), o υπουργός Εθνικής Αμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος, ενημερώνει το απόγευμα της Δευτέρας την Επιτροπή Εξοπλισμών της Βουλής για τη δημιουργία Διεθνούς Κέντρου Αεροπορικής Εκπαίδευσης στην Καλαμάτα, στο πλαίσιο σχετικής συμφωνίας με το Ισραήλ, καθώς επίσης για την απόκτηση 80 τεθωρακισμένων οχημάτων Μ1117 και τη συντήρηση οκτώ μεταγωγικών αεροσκαφών C27.

Οπως γράφουν «Τα ΝΕΑ», πρόκειται για εξοπλιστικά προγράμματα που έμεναν για χρόνια «παγωμένα» και πλέον «ξεκλειδώνουν», με στόχο την ενίσχυση της επιχειρησιακής ικανότητας των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας.

Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας και υπουργείο Αμυνας αποφάσισαν το έργο της αεροπορικής εκπαίδευσης (Ελλήνων και ξένων) να ανατεθεί στο Ισραήλ και συγκεκριμένα στην εταιρεία ELBIT για 20 χρόνια, με κόστος 1,375 δισ. ευρώ.

Μολονότι για τη δημιουργία του Κέντρου υπήρχαν πολυετείς διαπραγματεύσεις με την κρατική καναδική εταιρεία CAE, σύμφωνα με πληροφορίες των «ΝΕΩΝ», η Αθήνα επέλεξε το Ισραήλ, για στρατηγικούς λόγους, καθώς ήδη έχει υπογραφεί αμυντική συμφωνία και η συνεργασία των δύο πλευρών έχει αναβαθμιστεί σημαντικά τον τελευταίο χρόνο.

Με τη δημιουργία του Κέντρου στην Καλαμάτα, πιλότοι απ’ όλο τον κόσμο θα εκπαιδεύονται στην Ελλάδα και ήδη υπάρχει ενδιαφέρον από αραβικές χώρες, όπως τα Εμιράτα.

Ταυτόχρονα σημαντικό θα είναι το όφελος για την Πολεμική Αεροπορία, αφού προβλέπεται η αντικατάσταση του αεροσκάφους προχωρημένης εκπαίδευσης (εκπαιδευτικό jet) Τ-2Ε Βuckeye που θεωρείται πεπαλαιωμένο.

Στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή θα τεθεί και η απόκτηση 80 τεθωρακισμένων οχημάτων μεταφοράς προσωπικού Μ1117, τα οποία αποσύρουν οι ΗΠΑ.

Η Ελλάδα έχει ζητήσει να πάρει συνολικά 1.200 τέτοια οχήματα και μάλιστα δωρεάν, καταβάλλοντας μόνο τα μεταφορικά.

Τα 80 απ’ αυτά βρίσκονται στη Γερμανία και σε χρήση και συνακόλουθα μπορούν να αποκτηθούν αμεσότερα.

Τα εν λόγω οχήματα θεωρούνται ιδανικά για το ανάγλυφο των νησιών. Μπορούν να κινηθούν σε εδάφη με κλίση 60% αλλά και να υπερπηδήσουν εμπόδια 1,5 μέτρου.

Επιπλέον μετά από πολλά χρόνια «ξεκλειδώνει» και η συμφωνία με την κατασκευάστρια εταιρεία (Leonardo) για τη συντήρηση των 8 αεροσκαφών C27 ύψους 55,5 εκατομμυρίων ευρώ για 4 έτη.

Μετά τη γνωμοδότηση της Επιτροπής, τα προγράμματα θα περάσουν από το ΚΥΣΕΑ πριν λάβουν «πράσινο φως» για την υλοποίησή τους.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News