375
Αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας ερευνά την περιοχή όπου χάθηκε η πτήση | REUTERS/Rob Griffith/Pool/File Photo

Η πτήση MH370 «έμεινε από καύσιμα»

Protagon Team Protagon Team 2 Νοεμβρίου 2016, 10:55
Αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας ερευνά την περιοχή όπου χάθηκε η πτήση
|REUTERS/Rob Griffith/Pool/File Photo

Η πτήση MH370 «έμεινε από καύσιμα»

Protagon Team Protagon Team 2 Νοεμβρίου 2016, 10:55

Το μυστήριο της εξαφάνισης της πτήσης MH370 των Μαλαισιανών Αερογραμμών είναι από τα μεγαλύτερα και τα πιο σκοτεινά της ιστορίας της αεροπλοΐας. Δυόμισι χρόνια μετά και κανένας δεν φαίνεται να έχει σαφείς και ασφαλείς απαντήσεις για το τι πραγματικά συνέβη και χάθηκε το αεροπλάνο με τους 239 επιβαίνοντες στη μέση του Ινδικού Ωκεανού.

Τα ελάχιστα κομμάτια του αεροσκάφους που έχουν ξεβραστεί σε αφρικανικές χώρες ή τα νησιά του Ινδικού δεν δίνουν καθαρή εικόνα, αν και δείχνουν ότι μάλλον δεν υπήρξε κάποιο βίαιο περιστατικό, όπως έκρηξη βόμβας.

Μία ακόμη προσέγγιση στις συνθήκες κάτω από τις οποίες χάθηκε το αεροσκάφος ρίχνει η έρευνα της αυστραλιανής αρχής αεροπορικής ασφάλειας. Σε έκθεσή της εκτιμά ότι, μετά την εξάντληση των καυσίμων, το αεροσκάφος έχανε γρήγορα ύψος «χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση» πριν καταλήξει να καταπέσει στον Ινδικό Ωκεανό.

Οι αυστραλιανές Αρχές, σύμφωνα με το Reuters, κατέληξαν στο συμπέρασμα αυτό από την ανάλυση των λίγων κομματιών του αεροσκάφους που βρέθηκαν και δείχνουν ότι δεν ήταν σε θέση για προσγείωση.

Προσθέτουν ότι οι δορυφορικές επικοινωνίες υποδεικνύουν ότι το αεροσκάφος ήταν «σε κάθοδο με υψηλό και επιταχυνόμενο ρυθμό» όταν χάθηκε. Με άλλα λόγια, το αεροσκάφος έκανε βουτιά θανάτου και ότι οι πιλότοι για κάποιο λόγο δεν μπορούσαν να σχεδιάσουν ελεγχόμενη κάθοδο.

Η έκθεση αναφέρει ότι η περιοχή στην οποία χάθηκε το αεροσκάφος είναι μια ζώνη 120.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων δυτικά από την Αυστραλία. Αυτή η τεράστια έκταση, που είναι σχεδόν όσο μεγάλη όσο και η Ελλάδα, είναι μακριά από τις αυστραλιανές ακτές και μακριά από κάθε νησί ή αεροδιαδρόμους. Ερευνάται εντατικά εδώ και δύο χρόνια, αλλά χωρίς αποτελέσματα.

Το αν υπήρξε ανθρώπινη παρέμβαση, αν δηλαδή κάποιος είχε βάλει τα πτερύγια σε θέση για κάθοδο, είναι πολύ σημαντική λεπτομέρεια που επηρεάζει την έρευνα για συντρίμμια. Αν το αεροσκάφος είχε επιχειρήσει ελεγχόμενη κάθοδο χωρίς μηχανές, σαν ανεμόπτερο, θα μπορούσε να έχει πέσει έξω από την ζώνη έρευνας.

Η πτήση είχε απογειωθεί από την Κουάλα Λουμπούρ με 239 επιβαίνοντες και προορισμό το Πεκίνο. Αν και έδειχνε να κινείται στην προβλεπόμενη πορεία, μέσα σε λίγα λεπτά χάθηκε εντελώς από πολιτικά και τα στρατιωτικά ραντάρ της Μαλαισίας.

Ενα σήμα που κατέγραψε δορυφόρος τοποθετεί το σημείο της πτώσης στον Ινδικό Ωκεανό, δυτικά από την Αυστραλία. Δεν είναι σαφές πώς έφτασε εκεί το αεροσκάφος, σε θέση εντελώς αντίθετη από την πορεία του – και πολύ πιθανόν δεν θα μάθουμε ποτέ.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...