622
4 Σεπτεμβρίου: η Γκονγκ Λι κατά την άφιξή της στην εφετινή Μόστρα | REUTERS/Piroschka van de Wouw

Γκονγκ Λι: η «Τζοκόντα της Ανατολής» θάμπωσε τη Βενετία

Protagon Team Protagon Team 6 Σεπτεμβρίου 2019, 13:20
4 Σεπτεμβρίου: η Γκονγκ Λι κατά την άφιξή της στην εφετινή Μόστρα
|REUTERS/Piroschka van de Wouw

Γκονγκ Λι: η «Τζοκόντα της Ανατολής» θάμπωσε τη Βενετία

Protagon Team Protagon Team 6 Σεπτεμβρίου 2019, 13:20

Κατά τη δεκαετία του 1990 υπήρχε μόνον αυτή, η Γκονγκ Λι, η πρώτη ηθοποιός από την Κίνα που κατάφερε να εξελιχθεί σε ντίβα του παγκόσμιου κινηματογράφου, κυρίως λόγω της στενής συνεργασίας της (η οποία στη συνέχεια εξελίχτηκε σε σχέση ερωτική) με τον καταξιωμένο κινέζο σκηνοθέτη Ζανγκ Γιμού αλλά και τη συμμετοχή της σε έργα όπως το «Αντίο παλλακίδα μου» και οι «Αναμνήσεις μιας γκέισας».

Στην 76η Μόστρα της Βενετίας η Γκονγκ έφθασε ως η πρωταγωνίστρια του «Saturday Fiction», μιας κατασκοπευτικής και συνάμα ερωτικής ιστορίας του (επίσης κινέζου) σεναριογράφου και σκηνοθέτη Λου Γε που εκτυλίσσεται στη Σαγκάη κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Συγχρόνως, όμως, η Γκονγκ εκτελεί και χρέη επικεφαλής της πολυπληθούς κινεζικής αποστολής που μετέβη φέτος στο νησί Λίντο της Γαληνοτάτης, παρασύροντας μαζί της πλήθος δημοσιογράφων από την Κίνα και άλλες χώρες της Ασίας. Γιατί στη Βενετία η αδιαμφισβήτητη και πανέμορφη αυτοκράτειρα του ασιατικού κινηματογράφου, αυτή η «Τζοκόντα της Ανατολής», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά σε ρεπορτάζ του από τη Βενετία ο Βαλέριο Καπέλι της Corriere della Sera, είναι ιδιαίτερα αγαπητή.

Η κινέζα ντίβα δεν χάλασε το κέφι των θαυμαστριών της για μερικές σέλφι (REUTERS/Piroschka van de Wouw)

Και τον λόγο τον εξήγησε η ίδια η ηθοποιός, υπενθυμίζοντας πως «η Βενετία με ανακάλυψε. Εχουμε και λέμε… Το 1991 ήρθα για το “Σήκωσε τα κόκκινα φανάρια” που κέρδισε τον Αργυρό Λέοντα, τον επόμενο χρόνο κέρδισα εγώ το βραβείο  Coppa Volpi (καλύτερης γυναικείας ερμηνείας) με την “Ιστορία της Κιου Τζου” που χάρισε στον Ζανγκ Γιμού τον Χρυσό Λέοντα. Ηρθα επίσης για το “Chinese Box” και το “Eros”  ενώ το 2002 ήμουν πρόεδρος της κριτικής επιτροπής». 

Μιλώντας για τη νέα ταινία όπου πρωταγωνιστεί και η οποία διεκδικεί τον Χρυσό Λέοντα η Γκονγκ σημείωσε πως ο ρόλος που ερμηνεύει είναι διπλός. «Υποδύομαι μια διάσημη ηθοποιό που επιστρέφει στη Σανγκάη για να παίξει σε ένα θεατρικό έργο αλλά στην πραγματικότητα είναι μια κατάσκοπος. Βρισκόμαστε στο 1941, πρέπει να εκτελέσω μια πολύπλοκη αποστολή στην κατεχόμενη από τους Ιάπωνες Κίνα και ξεσπά ένας κατασκοπευτικός πόλεμος ανάμεσα στους Συμμάχους και τις δυνάμεις του Αξονα», ανέφερε η ίδια, επαινώντας τον Λου Γε για την έντονη εσωτερικότητα που προσέδωσε στον χαρακτήρα της.

Με τον συνθέτη Ζαν-Μισέλ Ζαρ (REUTERS/Piroschka van de Wouw)

«Είναι μια δολοφόνος που δεν σκοτώνει τον εχθρό της όταν είναι ανυπεράσπιστος, έχει μια δική της ευαισθησία και μπορεί να εκφράσει τη θηλυκότητα. Υπάρχει ένας πρώην άνδρας που πρέπει να απελευθερώσει, ένας θετός πατέρας, απόρρητοι κωδικοί και μυστικές αποστολές… συγκεντρώνονται πληροφορίες για τα σχέδια των Ιαπώνων κατά τη διάρκεια του πολέμου», συμπλήρωσε η Γκονγκ. Οσον αφορά το ότι η ταινία είναι ασπρόμαυρη, αποσκοπεί κυρίως στο να επισημανθεί «το χαοτικό υπόβαθρο» της εποχής.

«Στην κουλτούρα η ομορφιά»

Μην ξεχνώντας, παρά την εκθαμβωτική ομορφιά της, πως η Γκονγκ είναι 53 ετών, ο ιταλός δημοσιογράφος δεν παρέλειψε να τη ρωτήσει για τη σχέση της με τον χρόνο, που περνάει. «Ετυχε να μεγαλώσω στα πλατό και δεν φοβήθηκα. Η ομορφιά έγκειται στο σύνολο, όχι μόνο στα εξωτερικά χαρακτηριστικά και συνδέεται με όλα όσα είμαστε σε θέση να αποκομίσουμε από τη δουλειά μας. Οταν ήμουν κοπέλα, η ιδανική ομορφιά ήταν το μικρό πρόσωπο με μεγάλα μάτια και μικρό στόμα και εγώ δεν ανήκα σε αυτήν την ομάδα αλλά η μητέρα μου μού έλεγε “όμορφη θα σε κάνει η κουλτούρα”» ανάφερε η σαγηνευτική καλλονή από την Κίνα.

Σχολιάζοντας και το γεγονός ότι συνήθως υποδύεται «είτε την γκέισα είτε την παλλακίδα», όπως ανέφερε ο συνομιλητής της, η Γκονγκ εξήγησε πως «ιδίως στην Αμερική με επιλέγουν για τον ρόλο τη εκδικητικής γυναίκας. Αλλά για τον Ζανγκ Γιμού στην “Κατάρα του Χρυσού Λουλουδιού” μια Λαίδη Μάκβεθ. Προτιμώ τις αποφασιστικές γυναίκες, αλλά λατρεύω τις κινέζες αγρότισσες, τα πρόσωπα στα οποία διαγράφονται οι δυσκολίες της ζωής».