248
Ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδα Χιρογιούκι Γιάνο, κρατάει στο δεξί του χέρι κομματάκια ξύλου και στο αριστερό τις ίνες που είναι πανάλαφρες αλλά πολύ ισχυρές | Kyoto University/Naomi Tajitsu

Υλικό από ξύλο πέντε φορές πιο ισχυρό από το ατσάλι!

Protagon Team Protagon Team 21 Αυγούστου 2017, 10:24
Ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδα Χιρογιούκι Γιάνο, κρατάει στο δεξί του χέρι κομματάκια ξύλου και στο αριστερό τις ίνες που είναι πανάλαφρες αλλά πολύ ισχυρές
|Kyoto University/Naomi Tajitsu

Υλικό από ξύλο πέντε φορές πιο ισχυρό από το ατσάλι!

Protagon Team Protagon Team 21 Αυγούστου 2017, 10:24

Ερευνητές στην Ιαπωνία πειραματίζονται με ένα νέο επαναστατικό υλικό που δημιούργησαν. Πρόκειται για ένα υλικό που παράγεται από πολτό ξύλου το οποίο διαπιστώθηκε ότι είναι 80% πιο ελαφρύ από το ατσάλι και παράλληλα πέντε φορές πιο ισχυρό!

Το υλικό αυτό δημιούργησαν ερευνητές του πανεπιστημίου του Κιότο και συνεργάζονται με τον παγκόσμιο γίγαντα κατασκευής εξαρτημάτων αυτοκινήτων Denso και τον βιομηχανικό γίγαντα παραγωγής πλαστικών DaikyoNishikawa. Οπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το πρακτορείο Reuters, μία πρώτη χρήση αυτού του υλικού μπορεί να γίνει στην αυτοκινητοβιομηχανία αφού οι απαιτήσεις για ολοένα και πιο ελαφριά αλλά ταυτόχρονα ασφαλή οχήματα αυξάνονται ειδικά στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που αναπτύσσεται με γοργό ρυθμό.

Η μείωση του βάρους των ηλεκτρικών οχημάτων είναι ο πλέον κρίσιμος παράγοντας για να καταφέρουν οι κατασκευαστές τους να αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Οι μπαταρίες είναι ακριβές αλλά φυσικά απαραίτητες για να λειτουργεί το όχημα. Αν μειωθεί το βάρος του οχήματος θα απαιτούνται λιγότερες μπαταρίες άρα θα μειωθεί και το κόστος του οχήματος.

Οι ειδικοί αναφέρουν ότι το υλικό αυτό που αποτελείται από νανοΐνες κυτταρίνης μπορεί να αποδειχθεί αξιόπιστη εναλλακτική λύση στο ατσάλι τις επόμενες δεκαετίες. Σημειώνουν πάντως ότι το νέο υλικό έχει έναν πολύ ισχυρό ανταγωνιστή που δεν είναι άλλος από τα υλικά από άνθρακα (ανθρακονήματα κ.α) τα οποία έχουν ήδη δοκιμαστεί με επιτυχία σε πολλές εφαρμογές.

Πάντως το πανεπιστήμιο του Κιότο μαζί με τις εταιρείες που συνεργάζεται έχουν ξεκινήσει την προσπάθεια κατασκευής ενός πρωτότυπου αυτοκινήτου χρησιμοποιώντας αυτό το νέο υλικό και εκτιμούν ότι θα είναι έτοιμο να γίνουν οι δοκιμές του το 2020.