744
Ο χάρτης των πτήσεων δίνει καθημερινά πλέον αυτή την εικόνα | flightradar24.com

Παγκόσμιο ρεκόρ πτήσεων, παρά τα τσουχτερά ναύλα

Protagon Team Protagon Team 23 Ιουλίου 2023, 11:44
Ο χάρτης των πτήσεων δίνει καθημερινά πλέον αυτή την εικόνα
|flightradar24.com

Παγκόσμιο ρεκόρ πτήσεων, παρά τα τσουχτερά ναύλα

Protagon Team Protagon Team 23 Ιουλίου 2023, 11:44

Το skiplagging είναι η τελευταία μέθοδος εξοικονόμησης χρημάτων, την οποία δοκιμάζουν ολοένα περισσότεροι άνθρωποι που ταξιδεύουν με αεροπλάνο (ειδικά οι νεότεροι, που κουβαλούν μια τσάντα μόνο), λόγω του ολοένα αυξανόμενου κόστους των αεροπορικών εισιτηρίων.

Τι ακριβώς κάνει, όμως, κάποιος που καταφεύγει στο skiplagging; Πρακτικά, βγάζει ένα εισιτήριο για να πάει από την πόλη Χ στην πόλη Υ με ενδιάμεση στάση στην πόλη Ψ. Ωστόσο, ο πραγματικός προορισμός του δεν είναι ο τελικός, δηλαδή η πόλη Υ, αλλά η ενδιάμεση στάση, η πόλη Ψ. Για παράδειγμα, το εισιτήριο μιας απευθείας πτήσης από τη Θεσσαλονίκη στο Μιλάνο θα μπορούσε να είναι πιο ακριβό από το εισιτήριο μιας πτήσης από τη Θεσσαλονίκη στο Μόναχο με ενδιάμεση στάση στο Μιλάνο. Οπότε, αυτός που θέλει να μεταβεί στην πρωτεύουσα της Λομβαρδίας, για να πληρώσει λιγότερα, βγάζει εισιτήριο για το Μόναχο, αποβιβάζεται στο Μιλάνο και απλά… χάνει την επόμενη πτήση.

Γνωστό και ως μέθοδος της «κρυμμένης πόλης», το skiplagging είναι πλέον τόσο δημοφιλές ώστε υπάρχουν ακόμη και εξειδικευμένοι ιστότοποι, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζει το skiplagged.com, στην κεντρική σελίδα του οποίου επισημαίνεται πως «οι πτήσεις μας είναι τόσο φθηνές, που η United Airlines μας μήνυσε αλλά κερδίσαμε». Και είναι αλήθεια πως οι αεροπορικές εταιρείες αντιδρούν, εντείνοντας τους σχετικούς ελέγχους και προβαίνοντας σε μηνύσεις κατά ταξιδιωτών, με ανθρώπους ακόμη και να συλλαμβάνονται σε αεροδρόμια.

Ωστόσο, κατά τη διάρκεια ενός καλοκαιριού κατά το οποίο οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων έχουν φτάσει στα υψηλότερα επίπεδα όλων των εποχών, ενώ οι καθυστερήσεις τείνουν να καταστούν ο κανόνας, «αυτά είναι τα μοναδικά καλά νέα», γράφει ο Αλντο Φονταναρόζα της La Repubblica. «Οι άνθρωποι ακονίζουν το μυαλό τους, χρησιμοποιώντας όλα τα πιθανά κόλπα για να τα βγάλουν πέρα» προσθέτει ο ιταλός δημοσιογράφος, αναφέροντας ενδεικτικά ότι για να μεταβεί κάποιος από τη Νάπολη στη Σαρδηνία αυτό το διάστημα καλείται να πληρώσει μίνιμουμ 430 ευρώ, ενώ η πτήση διαρκεί λιγότερο από μία ώρα.

Στην Ελλάδα, ειδικά στην παρούσα φάση, ζήτημα αποτελούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και όχι τα αεροπορικά, αλλά όσον αφορά το υψηλό κόστος των τελευταίων η κατάσταση πρέπει να είναι ιδιαίτερα σοβαρή αν κρίνουμε από το γεγονός ότι «τηλεοπτικές συζητήσεις, δημοσιογραφικές έρευνες και διαμαρτυρίες καταναλωτών γίνονται ακόμα και στη ζάπλουτη Γερμανία», όπως αναφέρει ο συντάκτης της La Repubblica.

Με τον πληθωρισμό να κυμαίνεται γύρω στο 6% στη χώρα αυτή, οι τιμές των εισιτηρίων για διηπειρωτικούς προορισμούς έχουν αυξηθεί κατά μέσο όρο κατά 24,9%, ενώ ειδικά η Αυστραλία και η Ασία έχουν καταστεί σχεδόν απλησίαστες. Σε αυτό το πλαίσιο, η Lufthansa, η οποία εξακολουθεί να είναι ένας από τους γίγαντες των αιθέρων, προέβλεψε αύξηση των εσόδων της τη φετινή χρονιά, κάνοντας λόγο για «σημαντική βελτίωση» σε σχέση με τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων και τόκων, ύψους 1,5 δισ. ευρώ, του 2022.

Οσον αφορά τους λόγους που οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων έχουν φτάσει στα ύψη, ο ιταλός δημοσιογράφος επικαλείται την άποψη του πρώην διευθύνοντος συμβούλου της Ita Airways (πρώην Alitalia), Φάμπιο Λατσερίνι. Πριν από μερικές μέρες είχε εξηγήσει ότι οι αεροπορικές εταιρείες επιδιώκουν να πουλούν τα εισιτήριά τους στις υψηλότερες δυνατές τιμές. Εάν οι αλγόριθμοί τους προβλέπουν έντονη ζήτηση –και στη συνέχεια διαπιστώνεται ότι οι κρατήσεις είναι πράγματι ανοδικές και οι αγορές συνεχίζονται–, τότε διατηρούν τα ναύλα υψηλά, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις τα αυξάνουν κιόλας.

Με λίγα λόγια, οι εταιρείες μπορούν να ορίζουν απαγορευτικές τιμές επειδή κάποιοι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν όσο-όσο, αρκεί να πετάξουν, να ταξιδέψουν. «Δεν είναι τυχαίο ότι την 6η Ιουλίου του 2023 στον πλανήτη πραγματοποιήθηκε ο μεγαλύτερος αριθμός αεροπορικών ταξιδιών στην ιστορία: 134.386 σε 24 ώρες» αναφέρει σχετικά ο Αλντο Φονταναρόζα, γεγονός που εξηγεί γιατί οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες, οι ίδιες που έχασαν 220 δισ. δολάρια στα δύο χρόνια της πανδημίας (2021 και 2022), ατενίζουν, πλέον, το μέλλον με αισιοδοξία.

Την οποία, ενδεχομένως, να μη συμμερίζονται οι ταξιδιώτες που καλούνται να καταβάλλουν ολοένα περισσότερα χρήματα για να ταξιδεύουν με το αεροπλάνο – κάποιοι, μάλιστα, πολλά περισσότερα από άλλους, με πρώτους τους πολίτες της Αφρικής, όπου τα αεροπορικά εισιτήρια κοστίζουν περισσότερο από οπουδήποτε αλλού στον κόσμο.

Οπως αναφέρει ενδεικτικά το BBC σε δημοσίευμά του, για να ταξιδέψει κάποιος αεροπορικώς από το Βερολίνο στην Κωνσταντινούπολη θα χρειαστεί περίπου 140 ευρώ και λιγότερες από τρεις ώρες με απευθείας πτήση. Για να διανύσει, όμως, κάποιος αεροπορικώς την ίδια απόσταση μεταβαίνοντας, για παράδειγμα, από την Κινσάσα, πρωτεύουσα της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό, στο Λάγκος, τη μεγαλύτερη πόλη της Νιγηρίας, θα πληρώσει από 450 έως 750 ευρώ, ενώ θα φτάσει στον προορισμό του μετά από έως και 20 ώρες, κάνοντας  τουλάχιστον μία ενδιάμεση στάση.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...