599
Ο Κάρλος Σάινθ ο πρεσβύτερος σε πρώτο πλάνο. Στο φόντο το RS Q e-tron της Audi. | Red Bull

Και οι 60ρηδες έχουν ψυχή – Ειδικά αν είναι του Κάρλος Σάινθ

Ο Κάρλος Σάινθ ο πρεσβύτερος σε πρώτο πλάνο. Στο φόντο το RS Q e-tron της Audi.
|Red Bull

Και οι 60ρηδες έχουν ψυχή – Ειδικά αν είναι του Κάρλος Σάινθ

Γεννημένος στις 12 Απριλίου του 1962, ο Κάρλος Σάινθ ο πρεσβύτερος (πατέρας του Κάρλος Σάινθ του νεότερου που τρέχει στη Φόρμουλα 1 με την ομάδα της Ferrari) έσκαψε το δρόμο για το ισπανικό motorsport. Ο μαδριλένος Κάρλος, αν και πήγαινε για ποδοσφαιριστής, ήταν αυτός που για πρώτη φορά συνέδεσε την Ισπανία με τους αγώνες. Πριν υπάρξει ο δύο φορές παγκόσμιος στην F1 Φερνάντο Αλόνσο ή πριν υπάρξει ο έξι φορές παγκόσμιος πρωταθλητής στο MotoGP Μαρκ Μάρκεθ, ήταν αυτός. Όταν, δηλαδή, οι συμπατριώτες του δεν είχαν συσχετίσει ποτέ έναν «δικό τους» σε τόσο κορυφαία θέση στον κόσμο των αγώνων.

Μια φορά κι έναν καιρό ο Κάρλος Σάινθ ακροβατούσε μεταξύ ποδοσφαίρου, νομικής και τεσάρων τροχών. Ήταν τότε που πρωτοδοκίμασε την τύχη του με τη δημοφιλή Formula Ford, στα 18 του χρόνια. Ταυτόχρονα ήρθε σε επαφή με τους αγώνες ράλλυ και λίγα χρόνια αργότερα διεκδίκησε με ένα Renault 5 Turbo το ισπανικό πρωτάθλημα και το κέρδισε το ’87 και το ’88 με ένα Ford Sierra RS Cosworth. Από εκεί και πέρα τα υπόλοιπα είναι ιστορία με 196 αγώνες ραλλύ στο παγκόσμιο, 2 τίτλους (το 1990 και 1992 με Toyota Celica GT-Four) και τελευταίο του αγώνα στο ΠΠΡ (πρώην WRC) στα ελληνικά χώματα του Ακρόπολις, το 2005.

Σκληρό Ντακάρ στο μέσον του πουθενά. Ενδεικτικά, κάθε ειδική στο Ντακάρ του 2024 είχε μήκος από 328 – 873 χιλιόμετρα. Την ημέρα…

Όμως, ο Σάινθ ήταν, όπως τον είχε χαρακτηρίσει κάποτε ο Αλόνσο, ένα ‘’racing animal’’, ένα «τέρας, ένα ζώο των αγώνων», αν μπορεί να αποδοθεί σωστά το αδάμαστο αγωνιστικό πνεύμα, η επιμονή, το πάθος και το ρίσκο που ενεπλέκονται σε αυτό το σπορ. Ακόμα κι αν πρόκειται για ένα σώμα που κουβαλάει έξι και πλέον δεκαετίες στην πλάτη του, ο Σάινθ συνέχισε να το «ματώνει» στο φίτνες, να το αναγκάζει να στάζει ιδρώτα, να παλεύει και να βάζει στόχους και, τελικά, να κερδίζει.

Το ότι η Audi επέλεξε έναν εξηντάρη για να είναι οδηγός του RS Q e-tron με ό,τι συνεπάγεται η υστεροφημία της σε έναν τύπο αγώνων που δοκίμασε, ως σκαπανέας τεχνολογίας, την τύχη της, μόνο τυχαίο δεν είναι.  Το Audi RS Q e-tron διαθέτει ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνητης μετάδοσης κίνησης. Η παροχή ενέργειας εξασφαλίζεται από μια μπαταρία υψηλής τάσης και έναν μετατροπέα ενέργειας που λειτουργεί με reFuel, διασφαλίζοντας 60% μείωση των εκπομπών CO2, σε σύγκριση με τα συμβατικά καύσιμα.

Όπως επίσης δεν είναι σύμπτωση η τέταρτη νίκη του Κάρλος Σάινθ στο Ντακάρ αξιοποιώντας δεκαετίες εμπειρίας σε χώμα, πίεση, άμμο, σκόνη και κούραση. Ο άνθρωπος αυτός συμπυκνώνει καντάρια γνώσης, ικανοτήτων και οδηγικής ωριμότητας. Πώς αλλιώς να διαχειριστείς έναν πολύ σκληρό αγώνα στον οποίο, σημειωτέον, πολλοί έχουν χάσει τη ζωή τους; Πώς να αντέξεις να τρέχεις επί δύο εβδομάδες στην έρημο του πουθενά;

Στον τερματισμό του αγώνα, στη Σαουδική Αραβία

Βγαίνοντας από το κόκπιτ, στον τερματισμό του φετινού αγώνα, στο Γιανμπού της Σαουδικής Αραβίας, έβλεπες έναν χαρούμενο γκριζομάλλη που αντανακλούσε την υπαρξιακή του επιτυχία. Όπως είχε πει παλαιότερα και ο γιος του, ο «Καρλίτο», «ο πατέρας μου είναι μια δύναμη της φύσης, δε σταματά ποτέ». Εννοείται ότι ο διάδοχος και νυν σταρ της Φόρμουλα 1 ως οδηγός της Scuderia Ferrari ήταν στον τερματισμό για να υποδεχθεί με ενθουσιασμό τον «ματαντόρ» των αγώνων, όπως μπορείτε να δείτε στο σχετικό «τουίτ» ευθύς αμέσως. Εις το όνομα του πατρός.

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...