917
Ο αν. υπουργός Οικονομικών Θόδωρος Σκυλακάκης κατά την εξειδίκευση των μέτρων για την ακρίβεια | ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΙΤΣΑΡΑΣ

Σκυλακάκης: Πώς θα πάρετε το επίδομα για τη βενζίνη

Protagon Team Protagon Team 17 Μαρτίου 2022, 09:46
Ο αν. υπουργός Οικονομικών Θόδωρος Σκυλακάκης κατά την εξειδίκευση των μέτρων για την ακρίβεια
|ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΙΤΣΑΡΑΣ

Σκυλακάκης: Πώς θα πάρετε το επίδομα για τη βενζίνη

Protagon Team Protagon Team 17 Μαρτίου 2022, 09:46

Με την έκδοση μιας ηλεκτρονικής κάρτας καυσίμων, κατά το πρότυπο του freedom pass, που θα χρησιμοποιείται στα πρατήρια, θα γίνεται η επιδότηση του κόστους αγοράς καυσίμων για τρεις μήνες. Αυτό δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θόδωρος Σκυλακάκης, το πρωί της Πέμπτης, κατά την εξειδίκευση των μέτρων που ανακοίνωσε το βράδυ της Τετάρτης ο Κυριάκος Μητσοτάκης,

Ο κ. Σκυλακάκης ξεκαθάρισε ότι η εν λόγω κάρτα θα αφορά φυσικά πρόσωπα και ελεύθερους επαγγελματίες με οικογενειακό εισόδημα έως 30.000 ευρώ.

Θα δηλώνεται στο gov.gr μόνο ένα όχημα (όχι σε ακινησία) ανά δικαιούχο.

Oσοι δεν έχουν smartphones, όπου εμφανίζεται η κάρτα, θα δηλώνουν τραπεζικό λογαριασμό.

Για την ηπειρωτική χώρα, η επιδότηση θα είναι 0,22 ευρώ ανά λίτρο, ή συνολικά 40 ευρώ το τρίμηνο για κατανάλωση 60 ευρώ ανά μήνα. Ο αναπληρωτής υπουργός ανέφερε για παράδειγμα ότι με τιμή αμόλυβδης τα 2,10 ευρώ ανά λίτρο, ο δικαιούχος θα πληρώνει 1,88 ευρώ ανά λίτρο για τα 60 λίτρα.

Για το diesel κίνησης, η τελική επιδότηση είναι 0,15 ευρώ ανά λίτρο. Για παράδειγμα, με τιμή καυσίμου στα 2 ευρώ ανά λίτρο, ο δικαιούχος θα πληρώνει 1,85 ευρώ ανά λίτρο.

Στο ίδιο πλαίσιο, ως μέτρο στήριξης για τις τιμές των καυσίμων ανακοινώθηκε και αποζημίωση ειδικού σκοπού για τα ταξί 200 ευρώ τον Απρίλιο.

Πιο αναλυτικά, ο κ. Σκυλακάκης ανέφερε για τα μέτρα επιδότησης καυσίμων φυσικών προσώπων και τη μείωση της τιμής του πετρελαίου κίνησης:

1. Κάρτα καυσίμων: Χορηγείται κατά τον μήνα Απρίλιο επιδότηση καυσίμων (αμόλυβδης και πετρελαίου κίνησης) που καλύπτει το αυξημένο κόστος των καταναλώσεων τριών μηνών (Απριλίου, Μαΐου και Ιουνίου) για φυσικά πρόσωπα (συμπεριλαμβανομένων ελευθέρων επαγγελματιών), με τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:

– Επιλέξιμα είναι φυσικά πρόσωπα (συμπεριλαμβανομένων ελευθέρων επαγγελματιών), φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος, με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα έως 30.000 ευρώ.

– Η επιδότηση θα δοθεί με τη μορφή ηλεκτρονικής κάρτας (στα πρότυπα του freedom pass), η οποία μπορεί να χρησιμοποιείται στα πρατήρια βενζίνης, ενώ για τους συμπολίτες μας που δεν έχουν δυνατότητα χρήσης smartphone, το ποσό θα κατατεθεί σε τραπεζικό λογαριασμό της επιλογής τους.

– Για να δοθεί η ενίσχυση το φυσικό πρόσωπο θα δηλώνει, σε σχετική πλατφόρμα στο gov.gr, το όχημα για το οποίο λαμβάνει την ενίσχυση και επί του οποίου πρέπει να έχει κάποιο ποσοστό συνιδιοκτησίας ή συμβόλαιο μακρoχρόνιας μίσθωσης.

– Κάθε όχημα μπορεί να δηλωθεί από ένα μόνο φυσικό πρόσωπο και κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώνει μόνο ένα όχημα. Απαραίτητη προϋπόθεση το όχημα να είναι σε κυκλοφορία και να είναι ασφαλισμένο.

– Η επιδότηση (για αυτοκίνητο) αφορά 60 λίτρα καυσίμου μηνιαίως και ισούται με 22 λεπτά το λίτρο. Συνεπώς η επιδότηση για τους τρεις μήνες ανέρχεται σε 40 ευρώ.

– Ειδικά για τους πολίτες που έχουν κύρια κατοικία σε νησιωτική περιοχή η επιδότηση για τους τρεις μήνες ανέρχεται σε 50 ευρώ (επιδότηση 28 λεπτά το λίτρο).

– Για ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών η επιδότηση ανέρχεται σε 30 ευρώ σε ηπειρωτική και 35 ευρώ σε νησιωτική περιοχή.

Υπολογισμός κόστους:

– Υπάρχουν περίπου 3 εκατ. φυσικά πρόσωπα που διαθέτουν έστω ένα αυτοκίνητο και δηλώνεται οικογενειακό εισόδημα έως 30.000 ευρώ.

– Σημειώνεται ότι η μέση κατανάλωση, πανελλαδικά, ανά φορολογούμενο (που διαθέτει ένα αυτοκίνητο) υπολογίζεται σε περίπου 54 λίτρα το μήνα.

– Το ύψος της ανωτέρω επιδότησης υπολογίζεται σε 130 εκατ. ευρώ.

Ενδεικτικά, αναφέρω ένα παράδειγμα: Με 2,10 ευρώ η βενζίνη σε ηπειρωτική περιοχή, ο καταναλωτής πληρώνει τη βενζίνη, για 60 λίτρα κατανάλωση μηνιαίως, με τιμή 1,88 ευρώ.

 

2. Επιδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό, η τιμή πώλησης του πετρελαίου εσωτερικής καύσης (diesel) για τον Απρίλιο, που καταναλώνεται στην εσωτερική αγορά. Η επιδότηση αφορά 12 λεπτά το λίτρο στην πηγή, έτσι ώστε το όφελος στην τελική τιμή (συνυπολογίζοντας το ΦΠΑ) να ανέλθει σε 15 λεπτά το λίτρο. Με αυτόν τον τρόπο αναμένεται η τελική τιμή πώλησης diesel να μειωθεί, με βάση τις σημερινές τιμές από 2 σε 1,85 ευρώ το λίτρο. Ο έλεγχος της τιμής, ειδικά του πετρελαίου κίνησης, κρίνεται απαραίτητος για τη συγκράτηση των τιμών στην εφοδιαστική αλυσίδα. Το κόστος εκτιμάται σε περίπου 23 εκατ. ευρώ για τον Απρίλιο.

3. Επιπλέον δίνεται κατά τον μήνα Απρίλιο αποζημίωση ειδικού σκοπού στις υπηρεσίες ταξί (ΚΑΔ 49.32 και ΚΑΔ 52.21.29.01) ύψους 200 ευρώ, ώστε να καλυφθεί το αυξημένο κόστος καυσίμου Μαρτίου και Απριλίου. Αφορά 28.600 εκμεταλλευτές και οδηγούς ταξί με κόστος 5,7 εκατ. ευρώ.

Τελικά, δίνουμε πολλά ή λίγα χρήματα; Η απάντηση είναι ότι δίνουμε όσα μπορούμε. Γιατί μπορούμε; Διότι είχαμε καλύτερη απόδοση φορολογικών εσόδων το πρώτο δίμηνο και πήγαμε καλύτερα, από πλευράς ανάπτυξης, το 2021. Κι αυτό, μας δίνει μία κάπως καλύτερη πρόβλεψη, σε σχέση με αυτήν που είχαμε κάνει στον προϋπολογισμό.

Αυτό δεν αλλάζει το γεγονός ότι η οικονομία μας πλήττεται, λόγω του πολέμου. Γίνονται πιο πλούσιοι οι Καταριανοί και οι Σαουδάραβες. Δεν πρέπει, επίσης, να ξεχνάμε ότι και φέτος, ο προϋπολογισμός μας θα έχει έλλειμμα –πολύ μικρότερο, βέβαια, από το 2020 και το 2021– αλλά έλλειμμα. Συνεπώς, έχουμε δανεισμό και τα δανεικά κάποτε στο μέλλον θα πρέπει να πληρωθούν. Οπότε, οφείλουμε να είμαστε, πάντα, πολύ προσεκτικοί.

Εκ των πραγμάτων, τα μέτρα που λαμβάνουμε καλύπτουν, κατά προτεραιότητα, αυτούς που έχουν περισσότερο ανάγκη. Ακόμη κι όταν τα ποσά, κατ’ άτομο, είναι μικρά.

Ενα παλικάρι με ένα μηχανάκι, που δουλεύει με τον κατώτατο μισθό, παίρνει -με το μέτρο της επιδότησης των καυσίμων- 30 ευρώ. Είναι λίγα, αλλά είναι ένα καθαρό, επιπλέον μεροκάματο και καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης του καυσίμου, με το οποίο θα επιβαρυνθεί για το επόμενο τρίμηνο

Οι παρεμβάσεις που κάνουμε είναι μετρημένες και στοχευμένες. Επειδή αυτή η κρίση πλήττει την πλειονότητα, προσπαθούμε με περιορισμένους πόρους και στοχευμένα να ανοίξουμε, έστω και με μια μικρή βοήθεια, την περίμετρο των δικαιούχων. Είναι μία δύσκολη εποχή, που ελπίζουμε να περάσει σύντομα και να προχωρήσουμε, επιτέλους, μπροστά, χωρίς άλλες εξωγενείς κρίσεις και περισπασμούς».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...