364
Στις λίγες σε αριθμό και όχι ιδιαίτερα μεγάλες σε μέγεθος οδικές αρτηρίες του Ρίο ντε Τζανέιρο δημιουργείται μόνιμα το αδιαχώρητο από τα αυτοκίνητα | Shutterstock

Οι πόλεις – εφιάλτης για τους οδηγούς ανά τον κόσμο

Protagon Team Protagon Team 1 Ιουλίου 2020, 21:43
Στις λίγες σε αριθμό και όχι ιδιαίτερα μεγάλες σε μέγεθος οδικές αρτηρίες του Ρίο ντε Τζανέιρο δημιουργείται μόνιμα το αδιαχώρητο από τα αυτοκίνητα
|Shutterstock

Οι πόλεις – εφιάλτης για τους οδηγούς ανά τον κόσμο

Protagon Team Protagon Team 1 Ιουλίου 2020, 21:43

Η εταιρεία Inrix ειδικεύεται στην ανάλυση δεδομένων κυκλοφοριακής κίνησης.Τα επεξεργάζεται από τα συστήματα GPS που διαθέτουν τα αυτοκίνητα και χρησιμοποιώντας διάφορα εξειδικευμένα λογισμικά πλοήγησης και κίνησης αυτοκινήτων δημιουργεί κάθε χρόνο τον παγκόσμιο χάρτη της κυκλοφοριακής συμφόρησης. Η Inrix λοιπόν έδωσε στην δημοσιότητα την λίστα για το 2019 στην οποία δεσπόζουν η Μπογκοτά και το Ρίο ντε Τζανέιρο.

Οι οδηγοί και οι επιβάτες αυτοκινήτων στην πρωτεύουσα της Κολομβίας χάνουν 191 ώρες ετησίως εγκλωβισμένοι μέσα στα αυτοκίνητα εξαιτίας της κίνησης στους δρόμους. Με μικρή διαφορά ακολουθεί το Ρίο ντε Τζανέιρο με 190 ώρες ετήσιο εγκλωβισμό οδηγών και επιβατών και ακολουθεί η Ρώμη με 166 χαμένες ώρες. Στην Αθήνα οι χαμένες ώρες ετησίως είναι 107 ενώ η μέση ταχύτητα των αυτοκινήτων στα τελευταία 2 χλμ. προς το κέντρο της πόλης είναι 20χλμ/ώρα. Όσον αφορά την Μπογκοτά το πρόβλημα είναι η έλλειψη μέσων μαζικής μεταφοράς για τους κατοίκους ενώ στο Ρίο ντε Τζανέιρο το πρόβλημα είναι ότι το ορεινό οδικό του δίκτυο αποτελείται από ελάχιστες μεγάλες οδικές αρτηρίες.

Αυτή είναι η καθημερινή εικόνα στους δρόμους της Μπογκοτά που υποφέρει όσο καμία άλλη πόλη στον κόσμο από την κίνηση στους δρόμους

Όπως αναφέρει σε δημοσίευμα της η ιστοσελίδα Quartz το πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης που υπήρχε σε μητροπόλεις του αναπτυγμένου κόσμου όπως η Νέα Υόρκη και το Λονδίνο διογκώνεται με γεωμετρική πρόοδο σε πόλεις όπως το Μέξικο Σίτι, η Τζακάρτα, το Σάο Πάολο, το Μπέλο Οριζόντε και το Κίτο όπου ο πληθυσμός τους αυξάνεται συνεχώς κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχει οικονομική ανάπτυξη. Αυτή η εξέλιξη με την σειρά της αυξάνει τον αριθμό των οικογενειών που εισέρχονται στην μεσαία τάξη και μπορούν πλέον να διαθέτουν αυτοκίνητο αυξάνοντας έτσι τον αριθμό των οχημάτων μέσα στην πόλη.

Η Inrix αναφέρει ότι οι λύσεις για το πρόβλημα στην κίνηση των δρόμων πρέπει να κινηθούν στο δίπολο της βελτίωσης των δημόσιων συγκοινωνιών και ενός συστήματος χρέωσης των αυτοκινήτων για την χρήση των δρόμων εντός των αστικών περιοχών. Η απόφαση των Αρχών του Λονδίνου να χρεώνουν όσα αυτοκίνητα μεγάλης ηλικίας και παλαιάς τεχνολογίας εισέρχονται στο κέντρο της πόλης είχε ως αποτέλεσμα να μειωθεί κατά 13% η κυκλοφοριακή συμφόρηση την τελευταία τριετία.