659
Το ισπανικό ραβδομπλέντερ (αριστερά) αποδείχθηκε μπελάς για τη Lidl | SOOC/CreativeProtagon

Υπάρχουν δικαστές στο Μανχάιμ και η Lidl τους βρήκε μπροστά της

Protagon Team Protagon Team 1 Ιουλίου 2020, 17:25
Το ισπανικό ραβδομπλέντερ (αριστερά) αποδείχθηκε μπελάς για τη Lidl
|SOOC/CreativeProtagon

Υπάρχουν δικαστές στο Μανχάιμ και η Lidl τους βρήκε μπροστά της

Protagon Team Protagon Team 1 Ιουλίου 2020, 17:25

Ενας άσημος ισπανός εφευρέτης και επιχειρηματίας δικαιώθηκε από τρεις επίσης άσημους γερμανούς δικαστές στη νομική διαμάχη του με μια διάσημη και πανίσχυρη γερμανική πολυεθνική εταιρεία με περισσότερα από 10.000 καταστήματα σε 28 χώρες της Ευρώπης (μεταξύ των οποίων η Ελλάδα) και αρκετές αμερικανικές πολιτείες.

Για την Lidl o λόγος, την γερμανική αλυσίδα εκπτωτικών σούπερ μάρκετ η οποία έχασε την αγωγή που είχε καταθέσει εναντίον του Αντόνι Μονφόρτε, ενός επιχειρηματία από τη Βαλένθια που εφηύρε το «ChufaMix Vegan Milker», ένα ραβδομπλέντερ κατάλληλο για την παρασκευή φυτικού γάλακτος από ρύζι, αμύγδαλα, βρώμη, σόγια ή καρύδα.

«Δεν μπορώ να το πιστέψω», δήλωσε μετά τη δικαίωσή του ο Ισπανός. Το δικαστήριο της πόλης Μάνχαϊμ αποφάνθηκε πως η Lidl παραβίασε το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας που είχε κατοχυρωθεί από τον κ. Μονφόρτε, κατασκευάζοντας μια πανομοιότυπη συσκευή, την οποία στη συνέχεια άρχισε να πουλά στα χιλιάδες καταστήματά της ανά την ευρωπαϊκή και αμερικανική επικράτεια με την επωνυμία «Ernesto Veggie Drink Maker». Σύμφωνα με το σχετικό ρεπορτάζ της γερμανικής Taz οι υπεύθυνοι ανάπτυξης νέων προϊόντων της Lidl ούτε καν μπήκαν στον κόπο έστω να τροποποιήσουν τις οδηγίες χρήσης του προϊόντος που αντέγραψαν.

Η γερμανική πολυεθνική που ανήκει στον δισεκατομμυριούχο Ντίτερ Σβαρτς και το 2018 παρουσίασε έσοδα που ξεπέρασαν τα 100 δισεκατομμύρια ευρώ, συγκαταλέγεται μεταξύ των παγκόσμιων κολοσσών στον κλάδο του λιανεμπορίου. Πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι η οικογένεια Σβαρτς (στην οποία πέρα από τα Lidl ανήκει επίσης και η αλυσίδα υπεραγορών Kaufland) περιλαμβάνεται μεταξύ των πενήντα πλουσιότερων οικογενειών του πλανήτη και τα ζάπλουτα μέλη της, εκτιμώντας ιδιαίτερα τη διακριτικότητα, αποφεύγουν τα φώτα της δημοσιότητας και δεν αποκαλύπτουν ποτέ το ύψος των κερδών τους.

Ο νικητής ισπανός εφευρέτης και επιχειρηματίας Αντόνι Μονφόρτε

Αντιθέτως ο Αντόνι Μονφόρτε είναι ένας κοινός θνητός, ένας απλός αλλά φιλόδοξος επιχειρηματίας ο οποίος το 2013 έσπευσε να κατοχυρώσει με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας την εφεύρεσή του στη Γερμανία, στην Ισπανία, στην Τουρκία, στο Μεξικό, στην Κίνα και στις ΗΠΑ. «Πίστευα αφελώς πως εάν εμφανιζόταν κάποια απομίμηση θα ήταν κινεζική. Αλλά οι κινεζικές εταιρείες συμπεριφέρθηκαν πιο σωστά από την Lidl», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μονφόρτε.

Τον Ιούνιο του 2017 το πρότυπο ραβδομπλέντερ του κατοχυρώθηκε και από το Ευρωπαϊκό Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας που εδρεύει στο Μόναχο. Ομως λιγότερο από δύο μήνες μετά η Lidl λανσάρισε το δικό πανομοιότυπο προϊόν, προσφέροντας στους πελάτες της τη δυνατότητα να το προμηθευτούν, καταβάλλοντας μόλις επτά (έως δέκα) ευρώ ενώ ο ισπανός εφευρέτης είχε κοστολογήσει τη συσκευή του στα 40 ευρώ.

«Μου τηλεφώνησε η μητέρα μου για να με συγχαρεί για τη συνεργασία μου με μια αλυσίδα σαν τη Lidl», σημείωσε, προσθέτοντας, ωστόσο, πως η ιδιαίτερα χαμηλή τιμή του προϊόντος της Lidl δυσαρέστησε ιδιαίτερα όλους όσοι είχαν ήδη αγοράσει το πρωτότυπό του. Εως τότε ο Αντόνι Μονφόρτε αντιμετωπιζόταν ως ήρωας από τα μέλη της παγκόσμιας βίγκαν κοινότητας, δεδομένου ότι το προϊόν του είχαν σπεύσει να αγοράσουν άνθρωποι από περισσότερες από σαράντα χώρες. Μετά την κυκλοφορία του αντίστοιχου προϊόντος της Lidl, ωστόσο, άρχισαν να τον κατηγορούν ότι αποβλέπει στην κερδοσκοπία.

Τα δυο ραβδομπλέντερ, της Lidl και του Μονφόρτε

Εκείνος από την πλευρά του άρχισε να κατηγορεί την Lidl ότι έπληξε ανεπανόρθωτα τις επιχειρηματικές δραστηριότητές του. Εχοντας πουλήσει από το 2013 περί τις 60.000 συσκευές σε ολόκληρο τον κόσμο, το 2016 η εταιρεία του παρουσίασε έσοδα 241.000 ευρώ. Το 2017, ωστόσο, χρονιά κατά την οποία κυκλοφόρησε η απομίμηση της Lidl, τα έσοδα δεν ξεπέρασαν τις 160.000 ενώ πέρυσι μειώθηκαν περαιτέρω κατά 32%, γεγονός που έθεσε σε κίνδυνο την επιβίωση της επιχείρησης.

Οντας με την πλάτη στον τοίχο, ο Αντονι Μονφόρτε αποφάσισε να καταφύγει στη Δικαιοσύνη. Τελικά η μάχη ανάμεσα στον Δαβίδ από την Ισπανία και τον Γολιάθ από τη Γερμανία ολοκληρώθηκε χάρη στην απόφαση του δικαστηρίου του Μάνχαϊμ. Η Lidl έχει το δικαίωμα να ασκήσει έφεση. Στην περίπτωση, ωστόσο, που απορριφθεί, ο Αντόνι Μονφόρτε θα πρέπει να λάβει αποζημίωση το ύψος της οποίας θα καθοριστεί σε σχέση με τις συνολικές πωλήσεις του Veggie Drink Maker της Lidl.